Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@06:23:42 GMT

راز سلامتی بدن با ترک گناه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۷۸۲۵

یک کارشناس مذهبی گفت: با ترک گناهان زمینه را برای سلامتی خود و تمام افراد جامعه فراهم بیاوریم و به‌واسطه ترک گناهان از نعمت بزرگ سلامتی بدن برخوردار شویم. ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نظری با بیان این‌که پیشگیری یکی‌از عوامل مهم سلامتی است، گفت: پیشگیری مسئله مهمی است که ائمه معصومین (ع) نیز به آن اشاره کرده‌اند و در این مثل که پیشگیری بهتر از درمان است؛ می‌گنجد، بنابراین ما پیشگیری می‌کنیم که دچار درد و بیماری نشویم و لذا از زحمت درمان هم در امان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که خود پیشگیری دو روش دارد، عنوان کرد: یکی‌از این روش‌ها که خود به چند روش تقسیم می‌شود و ائمه معصومین (ع) نیز به آن اشاره کرده‌اند روش غیرمادی یا همان معنوی است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: صدقه دادن از مواردی است که می‌توان در روش معنوی پیشگیری از درد و بیماری به آن اشاره کرد، امام صادق (ع) در این رابطه می‌فرماید: «همانا خدای بی‌شریک با صدقه از بیماری و درد جلوگیری می‌کند».


نظری با اشاره به این‌که خود صدقه نیز به دو دسته مستحبی و واجب تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: به صدقاتی که به فقرا می‌دهیم یا بعضاً در صندوق‌های صدقه کمیته امداد می‌اندازیم، صدقات مستحبی گفته می‌شود که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خمس و زکات از مصادیق صدقه واجب هستند که با پرداخت آن می‌توان علاوه‌بر سلامت جسم و جان خود و خانواده سلامت ثمرات کشت و کارمان و همچنین سلامت احشام‌مان را نیز تضمین کنیم.

وی تأکید کرد: ارتباط مستقیمی بین پرداخت زکات مال و صدقه و سلامتی و تندرستی وجود دارد و این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که امروزه سهل‌انگاری زیادی در رابطه با پرداخت صدقات واجب مانند خمس و زکات وجود دارد.

نظری تصریح کرد: این بی‌توجهی در حدی است که بسیاری از افراد خمس و زکات پرداخت نمی‌کنند، اما در عوض با گرفتار شدن به بیماری چندین برابر خمس و زکات مال خود را برای درمان خود هزینه می‌کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که نمی‌خواهیم بگوییم که نپرداختن خمس رابطه مستقیمی با بیماری دارد، اما بی تأثیر نیست، اظهار کرد: به یقین برکات پرداخت زکات واجب که همان سلامت جسم و جان است، با پرداخت این صدقات دیده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که روش معنوی، یکی دیگر از راه‌های پیشگیری است، عنوان کرد: روش معنوی یکی‌از راه‌های دیگر پیشگیری از درد و مرض‌هاست که در روایات و حتی آیات قرآن به آن اشاره شده‌است.

نظری ادامه داد: برخی از گناهان هستند که رابطه مستقیمی با سلامت جسم و جان دارند و امام رضا (ع) در این مورد می‌فرماید: «هرگاه مردم گناه تازه‌ای را انجام دهند که در گذشته انجام نداده‌ند، خداوند متعال آن‌ها را به بیماری تازه و بی‌سابقه‌ای مبتلا می‌کند».

این کارشناس مذهبی افزود: از این روایت پیداست که رابطه مستقیمی بین گناهان و سلامتی وجود دارد و متأسفانه سلامتی جسم و جان به‌علت استفاده نادرست و نامناسب از ابزار‌هایی مانند موبایل، اینترنت، برنامه‌های ماهواره‌ای و ... که خود باعث ایجاد گناهان تازه‌ای می‌شود به خطر می‌افتد و بیماری‌ها، درد‌ها و بلا‌های تازه‌ای ایجاد می‌کند که گریبان‌گیر انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه بیماری سرطان در گذشته نیز وجود داشته، اما به این شدت و فراگیری نبوده و لازم است با ترک گناهان زمینه را برای سلامتی خود و تمام افراد جامعه فراهم بیاوریم و به‌واسطه ترک گناهان از نعمت بزرگ سلامتی تن برخوردار شویم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: راز سلامتی ، ترک گناه ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: راز سلامتی ترک گناه بدن کارشناس مذهبی آن اشاره ترک گناهان خمس و زکات جسم و جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه ته دیگ یک خوراکی پر کالری محسوب می شود و مصرف بی رویه آن منجر به اضافه وزن می شود، می گوید: از طرف دیگر قندها و پروتئین ها طی فرآیند برشته شدن، مواد سمی را تولید می کنند که می توانند عوارض متعددی از جمله تاثیر بر سیستم باروری یا حتی سرطانزایی داشته باشند.

به‌همین خاطر مصرف ته دیگ های بسیار برشته شده و حتی سوخته می تواند سرطان زا باشد. پس افرادی که رژیم لاغری دارند از مصرف ته دیگ خودداری کنند و سایر افراد هم از ته دیگ های طلایی رنگ که خیلی برشته نشده اند استفاده کنند.


منبع:خبرآنلاین

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید روزه از نظر هوش مصنوعی (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم) عوامل ایجاد التهاب در بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!