Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدوحید میرزاده رئیس هیأت شطرنج آذربایجان شرقی عصر پنجشنبه در نشست خبری در خصوص برگزاری مسابقات شطرنج به‌صورت آنلاین گفت: ورزش شطرنج به گونه‌ای است که امکان برگزاری بصورت آنلاین را دارد و ما می‌توانیم با بهره گیری از این ظرفیت، شعار «در خانه بمانیم» را عملی کنیم و تمام توان ما معطوف برگزاری مسابقات آنلاین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راه نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم تا بتوانیم خانواده‌ها را دوباره به شطرنج علاقمند کنیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر مسابقاتی که قبلا هفتگی برگزار می‌شد، به صورت آنلاین در حال انجام است، افزود: فعلا مسابقات آنلاین به‌صورت انفرادی توسط ورزشکاران برگزار می‌شود که هرکدام از یک نرم افزار جداگانه استفاده می‌کنند، اما برای برگزاری مسابقات رسمی و از طریق یک نرم افزار واحد، باید دستورالعمل از طرف فدراسیون ابلاغ شود تا مسابقات آنلاین به صورت رسمی برگزار شود.

او در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با جذب اسپانسر برای برگزاری مسابقات نیز اظهار کرد: معتقدم که اسپانسر باید به دنبال ما بیاید و این اتفاق نمی‌افتد مگر با کمک اصحاب رسانه در شناساندن هرچه بیشتر این ورزش به اقشار مختلف جامعه.

میرزاده در ادامه به تشریح برخی فعالیت‌های این هیأت ورزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: ما در هیأت شطرنج توسط کمیته‌های مسابقات، مربیان، داوران و بانوان فعالیت می‌کنیم و همه این کمیته در زحمات هیأت شطرنج دخیل هستند. همچنین کمیته مسابقات در این دو سال حضور ما، ۱۳۳ مسابقه هفتگی، ماهانه و مناسباتی برگزار کرده و در ۳۰ دوره نیز میزبان مسابقات آموزش و پرورش بوده‌ایم.

او اضافه کرد: تاکنون دو دوره مسابقات زیر ۲۰۰۰ با حضور ۴۱۷ شطرنج باز از ۱۳ استان برگزار کرده‌ایم، تاکنون نیز میزبان ۲۱۳ ورزشکار در رده‌های سنی بوده ایم.

رئیس هیأت شطرنج استان در ادامه با اشاره به برخی موفقیت‌های شطرنج بازان استان در مسابقات مخالف، گفت: امیررضا پورآقا بالا با کسب مقام مقام سوم کشور در رده زیر ۱۶ به همراه تیم ملی به مسابقات جهانی ترکیه اعزام شد و خانم زارع زاده نیز در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال نقره و برنز شد.

او در رابطه با شطرنج بانوان افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا، مسابقات بانوان بصورت هفتگی و در روز سه شنبه هر هفته برگزار میشد همچنین دو سال پشت سر هم بمناسبت روز مادر، مسابقه مادر و فرزند را برگزار کردیم و به لحاظ بهره مندی از داوران بین المللی خانم نیز در کشور جزو رتبه‌های اول هستیم و دو داور بین المللی در حال حاضر قضاوت می‌کنند.

اودر خصوص شطرنج مدارس نیز اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شطرنج را وارد مدارس کنیم البته انتقادی هم داریم مبنی بر اینکه آموزش و پرورش باید قبول کند که متولی اول و اصلی شطرنج و کلا ورزش، وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها هستند و نمی‌شود در کنار اداره کل ورزش و جوانان، در مدارس نیز انجمن‌های ورزشی تشکیل شود.

میرزاده با تاکید بر اینکه نگاه هیأت شطرنج، گسترش این ورزش به مدارس است، اضافه کرد: در همین راستا با همکاری هیأت شطرنج شهرستان تبریز و استان، کلاس‌های رایگان آموزش شطرنج را برای هفت ساله‌ها برگزار می‌کنیم.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در این رشته، بیان کرد: در ورزش شطرنج الزامی بر بیمه نیست، اما اگر بخواهیم تعداد ورزشکاران بیمه شده را بگوییم در حدود ۱۶۰ بیمه شده مرد و ۷۰ بیمه شده زن و درکل در استان، تعداد ۷۰۰ نفر در رشته شطرنج در سیستم ما ثبت شده است.

او در رابطه با بحث مهاجرت ورزشکاران به سایر کشور‌ها ضمن انتقاد از تک بعدی کار کردن رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: مهاجرت تنها مختص شطرنج نیست، اما ببینید رسانه‌های فرانسه چگونه فیروز جانی را به‌عنوان نابغه معرفی می‌کنند! اما متاسفانه علاوه بر اینکه رسانه‌های ما تک بعدی و اختصاصی فوتبال کار می‌کنند، خانواده‌ها نیز فرزندان خود را به‌غیر از فوتبال با سایر ورزش‌ها آشنا نمی‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شطرنج بازان برگزاری مسابقات مسابقات آنلاین هیأت شطرنج رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت

علی دانشمندفرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور اظهار کرد: خوشبختانه سطح ورزشکارانی که در این مسابقات حضور پیدا کردند از نظر فنی بالا بود.

وی افزود: استعدادهای درخشانی به ورزش بوکس کشور در این مسابقات معرفی شدند که قطعا آینده بوکس ایران را خواهند ساخت.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به میزبانی ملایر گفت: در این چند روزه شاهد بودیم که تمام مسئولان ملایر برای برگزاری مطلوب این مسابقات شبانه‌روز تلاش کردند و انصافا سنگ تمام گذاشتند.

دانشمندفرد خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت بوکس استان همدان و مدیران ورزشی ملایر به جهت فراهم کردن بهترین امکانات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بوکس کشور بیان کرد: با استخدام مربیان کوبایی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام که به صورت زیرساختی آینده بوکس کشور را بسازیم.

دبیر فدراسیون بوکس عنوان کرد: به دنبال استعدادیابی و پیدا کردن نخبه‌های بوکس برای المپیک‌های آینده هستیم نا بتوانیم مدال کسب کنیم.

دانشمندفرد با بیان اینکه بوکس از محدودیت خارج شده است، گفت: امروز دیگر بوکس ورزش مظلوم کشور نیست و از محدودیت خارج شده و نگاه مدیران ورزش کشور به این ورزش تغییر کرده است.

وی افزود: همچنین امروز بوکس به خوبی توسط صدا و سیما و رسانه‌ها پوشش داده می‌شود که باعث استقبال خانواده‌ها از این رشته شده است.

کد خبر 6092626

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد