Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعریق در کنار گرمای پای محصور شده در کفش، محیط خوبی را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛  آیا در پی روش‌هایی برای خلاص شدن از بوی بد پای خود هستید؟ اگر این گونه است باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که در جهان از این مشکل رنج می‌برد.

بوی بد پا که در دنیای پزشکی به نام بروم‌هیدروز شناخته می‌شود، مشکلی بسیار شایع است که به طور معمول در نتیجه رشد باکتری‌ها روی پوست رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه بوی بد پا اغلب با بهداشت ضعیف مرتبط است، اما می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

چرا با بوی بد پا مواجه می‌شوید؟

پیش از معرفی روش‌هایی برای از بین بردن بوی بد پا، مرور دلایل احتمالی آن اهمیت دارد.

ابتدا، توجه داشته باشید که تعداد غدد عرق در پا‌ها نسبت به دیگر بخش‌های بدن بیشتر است. این غدد در تمام روز عرق ترشح می‌کنند تا به تنظیم دمای بدن و مرطوب نگه داشتن پوست کمک شود. با این وجود، زمانی که پا‌ها بیش از حد عرق می‌کنند، احتمال تجربه بوی بد پا نیز افزایش می‌یابد.

تعریق در کنار گرمای پای محصور شده در کفش، محیط خوبی را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کند. اگرچه باکتری‌ها به طور طبیعی روی پوست پا ساکن هستند و به تجزیه عرق کمک می‌کنند، تکثیر برخی از آن‌ها می‌تواند به ایجاد بویی ناخوشایند منجر شود.

نکته‌هایی برای خلاص شدن از بوی بد پا

گاهی اوقات، استفاده از پودر‌ها و دئودورانت‌ها برای مقابله با بوی بد پا کفایت نمی‌کند. اگرچه فرمول محصولات ضد تعریق و بوی بد پا طی سالیان اخیر به میزان قابل توجهی بهبود یافته اند، گاهی اوقات، آن‌ها تنها به طور موقت بوی بد را خنثی می‌کنند.

شستشوی روزانه پا

زمانی که موضوع بوی بد پا‌ها مطرح می‌شود، رعایت بهداشت مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل، شستشوی منظم و روزانه پا‌ها با آب، صابون ملایم و برس مخصوص پا ضروری است.

استفاده از برس‌های مخصوص پا می‌تواند به پاکسازی موثرتر سلول‌های مرده پوست و آلودگی کمک کند.

چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر از بوی بد پا رنج می‌برید می‌توانید دو بار در روز نیز پا‌های خود را شستشو دهید. شما می‌توانید این کار را هنگام دوش گرفتن صبحگاهی یا با غوطه‌ور کردن پا‌ها در یک تشت حاوی آب و صابون انجام دهید.

پس از شستشوی پاها، آن‌ها را به خوبی خشک کرده و توجه ویژه‌ای به پوست بین انگشتان پا داشته باشید، زیرا رد آب معمولا بین آن‌ها باقی می‌ماند.

تعویض روزانه جوراب

تعویض منظم و روزانه جوراب‌ها برای پیشگیری از انباشت رطوبت و باکتری‌هایی که موجب بوی ناخوشایند پا می‌شوند، اهمیت دارد. در حقیقت، در روز‌های داغ و زمانی که فعالیت بدنی زیادی دارید، بهتر است حداقل دو بار در روز جوراب‌های خود را تعویض کنید.

حالت ایده آل استفاده همیشگی از جوراب هنگام پوشیدن کفش است. استفاده از جوراب از تماس مستقیم پوست با کفش جلوگیری کرده و تا حد زیادی از ماندن اثر عرق درون کفش پیشگیری می‌کند.

چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

جوراب‌هایی که از الیاف طبیعی و با قابلیت تنفس تولید شده اند را انتخاب کنید. از جوراب‌هایی که از مواد مصنوعی تولید شده اند، استفاده نکنید.

زمانی که نمی‌توانید از جوراب استفاده کنید، از یک ضد تعریق برای پا‌های خود استفاده کنید.

پیش از استفاده مجدد از جوراب ها، آن‌ها را به خوبی بشویید.

تعویض کفش برای پیشگیری از بوی بد پا

برای پیشگیری از بوی بد پا باید حداقل از دو جفت کفش استفاده کنید.

زمانی که یک روز در میان از کفش‌های خود استفاده می‌کنید به کفش دیگر اجازه می‌دهید به خوبی خشک شده و رطوبتی در آن باقی نماند.

چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

یک روز در میان کفش خود را تعویض کنید.

زمانی که از کفش استفاده نمی‌کنید، آن را در مکانی خنک با تهویه مناسب قرار دهید تا بوی ناخوشایند از بین رفته و خشک شود.

اگر متوجه مرطوب بودن بیش از حد داخل کفش شدید، می‌توانید کفی آن را خارج کرده و در مکانی گرم قرار دهید تا خشک شود.

استفاده از کفش‌های باز

تهویه پوست پا عامل کلیدی برای پرهیز از بوی بد و رطوبت بیش از حد است که می‌توانند به واسطه استفاده از کفش‌های بسته شکل بگیرند. بر همین اساس، استفاده از پاپوش‌هایی با تهویه مناسب مانند صندل‌ها توصیه شده است.

چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

کفش‌های باز را حداقل دو ساعت در روز بپوشید تا امکان تهویه هوا برای پا‌ها فراهم شود.

در صورت امکان، در هوای گرم از کفش‌های باز با تهویه مناسب استفاده کنید.

در اماکن عمومی مانند استخر‌های شنا از پاپوش‌های باز استفاده کنید.
صحبت با پزشک در صورت تداوم مشکل

اگر بوی بد پای شما به رغم کار‌هایی که برای رفع آن انجام داده اید، همچنان ادامه دارد یا بدتر شده است، باید به پزشک مراجعه کنید. با توجه به نوع مشکل، پزشک ممکن است شما را به یک متخصص پوست یا غدد ارجاع دهد.

یک عفونت یا بی تعادلی هورمونی می‌تواند دلیل بوی بد پای شما باشد. در این موارد، شما به درمان تخصصی نیاز دارید که می‌تواند تکمیل کننده روش‌های طبیعی باشد که به آن‌ها اشاره شد.

منبع: عصرایران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان پوست رشد کفش تنفس پزشک درمان پوست بوی پا چه کاری می توانید انجام دهید استفاده کنید بوی بد پا باکتری ها جوراب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزرو هتل در آمستردام

به همین دلیل در این شهر تعداد زیادی هتل برای میزبانی از مسافرین وجود دارد. در شهر برای رزرو هتل آمستردام شما می‌توانید از هتل‌های لوکس و لاکچری تا هتل‌های اقتصادی و اکونومی را پیدا کنید. از هتل‌های اقتصادی که در مرکز این شهر واقع شده است می‌توان به هتل «تو استی» اشاره کرد. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم امکانات این هتل را برای شما بررسی و هتل را به شما معرفی کنیم.

امکانات رفاهی هتل

هتل تو استی از هتل‌های سه ستاره آمستردام است، که در کنار قیمت مناسبی که ارائه می‌دهد، امکانات رفاهی بسیار کاملی نیز دارد. برای رزرو هتل آمستردام که اقتصادی باشد، صد درصد این هتل گزینه خوبی برای شما به حساب می‌آید. در این هتل امکانات رفاهی رایگانی در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اگر شما با ماشین شخصی خود به شهر آمستردام رفته‌اید، پارکینگ اختصاصی هتل به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. این امکان خیال شما را بابت امنیت ماشین راحت می‌کند.

با رزرو هر یک از اتاق‌های هتل صبحانه بین‌المللی در رستوران هتل بصورت سلف سرویس برای شما سرو می‌شود. در کنار این امکانات در تمامی قسمت‌های هتل حتی محوطه‌های آزاد نیز اینترنت پر سرعت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر شما علاقه‌مند به ورزش هستید هتل تو استی یک گزینه مناسب به حساب می‌آید، چرا که هتل دارای یک سالن بدنسازی مجهز است که بوسیله مربیان متخصص اداره می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از این باشگاه بدنسازی برای عموم مردم آزاد است، و با پرداخت شهریه می‌توانید از آن استفاده کنید. بدون شک بعد از هر تایم ورزشی که داشته باشید بدن شما کوفته می‌شود و احساس خستگی می‌کنید.

با قرار گرفتن سونا در کنار مجموعه ورزشی هتل شما بعد از ورزش می‌توانید از آن استفاده کنید و تمامی خستگی ورزش را از یاد ببرید. اگر شما علاقه به گشت و گذار در شهر دارید هتل به شما دوچرخه‌هایی کرایه می‌دهد، تا در کنار خانواده و دوستان بتوانید براحتی در شهر گشت و گذار کنید. در کنار تمامی این امکانات یک ویژگی، هتل را به هتلی خاص تبدیل کرده است. اگر شما به شهر آمستردام سفر کرده‌اید و در نوع و حلال بودن غذاهای هتل و رستوران‌ها شک دارید، هتل با قرار دادن یک آشپزخانه در مجموعه خیال شما را راحت کرده است. بطوریکه با تهیه مواد غذایی شما می‌توانید برای خانواده خود آشپزی کنید.

رستوران و کافی شاپ هتل

بدون شک یکی از تجربه‌های خاص هر سفر میل کردن غذاهای سنتی آن کشور است. در رستوران هتل که بصورت تخصصی روی انواع غذاهای سنتی این کشور کار می‌کنند، این امکان برای شما فراهم می‌شود. در این رستوران از با کیفیت ترین و بهترین متریال روز استفاده می‌شود، تا شما با خیال راحت از غذا میل کنید. ویو رستوران هتل بسمت خیابان‌های زیبای آمستردام است که لذت غذا خوردن را برای شما چند برابر می‌کند. همچنین شما می‌توانید با سفارش از این رستوران غذا را در اتاق خود میل کنید. در کنار این رستوران یک کافی شاپ قرار گرفته، که بصورت تخصصی بر روی نوشیدنی‌های گرم و سرد کار می‌کند. شما از این کافی شاپ نیز می‌توانید نوشیدنی‌های محلی شهر آمستردام را تهیه کنید و از محیط آرام و دنج کافه لذت ببرید.

انواع و امکانات اتاق‌های هتل

با اینکه هتل تو استی از هتل‌های سه ستاره آمستردام است. اما طراحی تمامی اتاق‌ها طراحی لوکس و لاکچری هستند تا شما در آن‌ها احساس راحتی کنید. اتاق‌های هتل مناسب تعداد یک تا پنج نفر هستند. پس این هتل یک مقصد مناسب نیز برای سفرهای خانوادگی شما به حساب می‌آید. تمامی اتاق‌های هتل ویو بسمت خیابان‌های شهر دارند که در شب منظره‌ای خیره کننده را بوجود می‌آورد. در تمامی اتاق‌ها امکاناتی مانند روم سرویس 24 ساعته، پرده‌های الکترونیک، سیستم صوتی مرکزی، مینی بار ، تلویزیون، مبلمان و تخت لوکس و پک لوازم بهداشتی یکبار مصرف وجود دارد. در برخی از اتاق‌های خانوادگی هتل، یک محوطه تحت عنوان نشیمن برای دورهمی‌های شبانه شما وجود دارد. برای رزرو اتاق‌های هتل بهتر است که حداقل از یک الی دو ماه قبل اقدام کنید.

به‌دلیل قیمت اقتصادی که هتل ارائه می‌دهد اتاق‌های مجموعه زود رزرو می‌شوند. بخصوص در فصل‌های اردیبهشت و فروردین که فصل لاله‌های هلند است باید خیلی زودتر نسبت به رزرو اقدام کنید. هزینه رزرو اتاق‌های هتل متغیر است و به عوامل مختلفی مانند پیک سفر و تعطیلات بستگی دارد. ولی بطور متوسط شما باید حداقل شبی هشت میلیون تومان برای رزرو اتاق هزینه کنید. لازم به ذکر است که اگر با کودک خردسال خود به سفر می‌روید که سن او کمتر از سه سال است، بابت خدمات رسانی به کودک شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

رزرو هتل

شما هم اکنون می‌توانید در سایت علی بابا به رزرو هتل آمستردام اقدام کنید. در سایت تمامی امکانات رفاهی هتل تو استی و سایر هتل‌ها قرار گرفته تا شما هتل‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده، و انتخابی مطمئن داشته باشید. برای رزرو هتل شما و انتخابی مطمئن تر می‌توانید نظرات کاربران را در سایت مطالعه کنید.

دیگر خبرها

  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان