Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: کرونا باعث افزایش درخواست دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج برای انتقال به دانشگاه‌های داخل نشد؛ با این حال هنوز برای پذیرش دانشجویان ایرانی از خارج به داخل آمادگی داریم.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و وخیم شدن بیماری در برخی کشورها، شهروندان هر کشور برای بازگشت به کشورهایشان اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان، نگرانی بابت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌‌های خارج هم احساس شد که در پاسخ به این نگرانی، سازمان امور دانشجویان از آمادگی این سازمان برای انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل خبر داد.

اکنون که حدود 4 ماه از شناسایی ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره میزان انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در دنیا که فعالیت دانشگاه‌ها را تعطیل کرد، در چندین بازه برخی دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج به کشور بازگشتند؛ برخی دانشجویان ایرانی هم متقاضی بازگشت به کشور نبودند.

*دانشگاه‌های خارج و داخل فعالیت‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از سر گرفتند

وی گفت: در حال حاضر که شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها در حال کاهش است، دانشگاه‌های خارجی هم مانند دانشگاه‌های ایران بخشی از فعالیت‌های خود را در حوزه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سر گرفته‌اند و در واقع کار دانشجویان ارشد و دکترا در حال انجام است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در همان زمان برای پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور اعلام آمادگی کردیم.

وی گفت: اما در نهایت با بررسی‌هایی که صورت گرفت، نتیجه نهایی این بود که پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، درخواست دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور برای انتقال به دانشگاه‌های ایران چندان تغییری نداشت و افزایش چشم‌گیری را مشاهده نکردیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با این حال هنوز هم برای پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه‌های داخل آمادگی داریم اما فکر نمی‌کنیم که این موضوع چندان درخواستی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان مجتبی صدیقی علمی دانشجویان انتقالی سازمان امور دانشجویان شیوع ویروس کرونا دانشگاه های داخل خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه گفت: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند و این موضوع سبب استقبال شهروندان روسیه در سراسر این کشور شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، الدر بوتائف نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه باحضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد. 

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد. 

وی افزود: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع سبب استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است. 

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد