Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرانس ۲۴، "میشل باشلت" اظهار کرد، بکار گیری این فناوری می‌تواند تبعیض علیه مردم آفریقای تبار و اقلیت‌های دیگر را افزایش دهد.

باشلت در بیانیه‌ای اظهار کرد: باید استفاده از فناوری تشخیص چهره در اعتراضات مسالمت آمیز تا زمانی که کشورها قبل از بهره مندی از این فناوری‌ مسائل حقوق بشر را به طور دقیق رعایت کنند، متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیانیه حقوق بشر سازمان ملل در حالی منتشر می‌شود که با گذشت یک ماه از اعتراضات سراسری علیه نژاد پرستی در آمریکا و اقدامات خشونت آمیز پلیس این کشور، انتقادهای زیادی نسبت به همکاری شرکت‌های فناوری در مورد ثبت چهره افراد شرکت کننده در تظاهرات‌ها افزایش یافته است.

با افزایش انتقادها، شرکت‌های مایکروسافت و آمازون اعلام کردند که فروش نرم افزار تشخیص چهره را به پلیس متوقف می‌کنند.

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن آغاز شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به جرج فلوید رنگین پوست۴۶ ساله، بیش از ۸ دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد و در حالیکه او مدام می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم، با این برخورد پلیس کشته شد. 

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله‌ همیشگی است و مرگ فلوید جرقه‌ای برای ابراز صدها سال بی‌عدالتی در این کشور شده است. 

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا جرج فلوید سازمان ملل متحد مایکروسافت حقوق بشر پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا جرج فلوید سازمان ملل متحد مایکروسافت حقوق بشر جامعه سیاه پوستان آمریکا جرج فلوید سازمان ملل متحد مایکروسافت حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی

 به‌تازگی دانشگاه‌های بیشتری در آمریکا به اعتراضات علیه جنگ رژیم غزه پیوستند.

هم‌زمان با ابراز نگرانی گروه‌های حقوق بشری، برخی از مدیران دانشگاه‌ها برای سرکوب اعتراضات با پلیس همراه شده‌اند.

در همین حال، درگیری میان دانشجویان و افسران پلیس و گارد ملی در سراسر آمریکا در جریان تشدید اعتراضات دانشگاهی مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.

اسامه حجاج، کاریکاتوریست اردنی در جدید‌ترین اثر خود، آزادی بیان آمریکایی را به چالش کشیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی مجله سرگرمی

دیگر خبرها

  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر