Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:21:29 GMT

احتمال ریزش دلار چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۸۸۷۹

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، استفان روچ، مدیر اسبق بانک مورگان استنلی در امور آسیا و استاد دانشگاه ییل گفت بحران ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا می تواند در آینده ای  نزدیک باعث ریزش دلار شود. وی افزود: در عصر کووید، همه چیز به سرعت اتفاق می افتد.

این اقتصاددان در هفته های اخیر بارها نسبت به نزدیک شدن به پایان عصر سلطه دلار و هژمونی آن به عنوان ارز ذخیره جهانی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیشتر پیش بینی کرده بود ارزش دلار در برابر همتایان مهمش ۳۵ درصد کاهش پیدا کند و حالا معتقد است این اتفاق ممکن است زودتر از آنچه که پشتر تصور می شد اتفاق بیفتد: شاهد بوده ایم که کسری بودجه آمریکا از زمان همه گیری کرونا بدتر شده است و این یکی از دلایلی است که می تواند باعث تسریع سقوط دلار شود. وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا می تواند به مانند بنزین روی آتش عمل کند چرا که در حال حاضر با نرخ بیکاری فعلی میلیون ها آمریکایی بیکار شده اند و هر هفته نیز شمار بیشتر از آمریکایی ها به جمع بیکاران می پیوندند.

به گفته روچ، ترازنامه بانک مرکزی نیز یکی دیگر از نشانه های نگران کننده است. تا ماه ژوین فدرال رزرو حدود ۷.۲ تریلیون دلار نقدینگی به اشکال مختلف به بازارها تزریق کرده است.  

روچ در ادامه با اشاره به اینکه دلار با روی کار آمدن یک ارز نیرومند نظیر یوان زمینگیر خواهد شد نیز افزود: چین هنوز باید اصلاحات زیادی انجام دهد و وابستگی اقتصادش را به تولید کمتر و به بخش خدمات بیشتر کند. چین می تواند از طریق مصرف محور کردن رشد اقتصادی خود به جای رشد صادرات محور و تولید محور، جذابیت خود برای سرمایه گذاران خارجی و میزان رقابت پذیری خود در برابر اقتصاد آمریکا را افزایش دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم از سوی دیوان بین المللی دادگستری مخفیانه صادر شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دولت آمریکا در تلاش است تا از صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط دیوان لاهه جلوگیری کند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری عبری زبان واللا نیز از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • اتفاق عجیب در مراسم خاکسپاری | وقتی حاضران زیر خاک دفن می‌شوند! + ویدئو
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه