Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@13:21:59 GMT

جزئیات اعطای وام به رانندگان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۹۱۲۱

جزئیات اعطای وام به رانندگان

باقر جوان گفت: تسهیلات اعطایی به رانندگان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ۶ میلیون تومان با سود و بازپرداخت ۱۲ درصد اعلام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جزئیات اعطای وام به رانندگان اعلام شد داریوش باقر جوان مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده در بخش حمل و نقل مسافری برای دریافت تسهیلات تاکنون ثبت نام کرده اند، گفت: تسهیلاتی که به رانندگان این بخش واریز می شود ۶ میلیون تومان با سود و بازپرداخت ۱۲ درصد است که رانندگان می توانند در این شرایط از آن بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اقساط این تسهیلات ۲۴ ماهه است، ادامه داد: رانندگان برای بازپرداخت این تسهیلات ۴ ماه فرصت تنفس دارند و تا کنون ۶۵ درصد از ۱۱۳ هزار نفر اطلاعات و مدارک خود را در سامانه بارگزاری کرده اند، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید همکاری های لازم را برای پرداخت این تسهیلات انجام دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه رانندگانی که در سایت ثبت نام و مدارک‌شان تکمیل شده است، اداره کل راهداری هر استان اطلاعات آنها را بررسی می کند و به وزارت کار جهت پرداخت تسهیلات ارسال می کند، افزود: مقرر شده بود که از ابتدای تیرماه این تسهیلات به رانندگانی که مدارک‌شان تکمیل شده پرداخت شود اما متاسفانه هم اکنون سامانه "کارا" در گزارش گیری دچار مشکل شده و باید وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی اقدامات و گزارشات لازم جهت پرداخت این تسهیلات را انجام دهد.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط و وضعیت کرونا و جلوگیری از سفرهای غیر ضرور شاهد کاهش چشمگیر جا به جایی مسافران به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات بودیم، گفت: در سال‌های گذشته متوسط جابه جایی مسافران به ویژه در روزهای عادی بیش از ۵۰۰ هزار نفر بود اما امسال با توجه به شرایط کرونایی میزان جا به جایی مسافران به ۳ هزار نفر کاهش یافته است.

باقر جوان تصریح کرد: آمارها و ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد که میزان جابه جایی مسافر در ۴ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش جاده‌ای کاهش ۵۹ درصدی داشته است به طوری که در بازه زمانی اسفند تا خرداد ماه سال های گذشته حدود ۴۳ میلیون نفر مسافر جا به جا می‌شدند اما هم اکنون میزان جا به جایی های مسافر در طی ۴ ماه گذشته به ۲۱ میلیون نفر کاهش یافته است.

باقر جوان اظهار کرد: خوشبختانه میزان جا به جایی مسافر در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه ۱۵ درصد افزایش داشته است اما این میزان در مقایسه با عمل کرد کل فصل بهار بسیار کم بوده و در مجموع ما شاهد کاهش ۵۹ درصدی جا به جایی مسافر در این بخش بوده ایم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وام کرونا وام رانندگان جا به جایی مسافر باقر جوان حمل و نقل میزان جا جا به جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

 

به گزارش تابناک، رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری در این استان از احتمال سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس خبر داد.

سرهنگ پیمان کرمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت افزود: مسافران باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

وی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

کرمی افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی یادآورشد: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد