Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست با مدیران مراکز پیش دبستانی به اطلاع رسانی و همکاری حداکثری مدارس در ارائه طرح سنجس سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به خانواده‌ها تاکید کرد.

او گفت: امور مربوط به ثبت نام، نوبت دهی و ثبت اطلاعات شناسنامه سلامت دانش آموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تهیه شناسنامه سلامت کامل برای همه کودکان و آماده سازی اطلاعات همه جانبه آموزشی، بهداشتی، خانوادگی برای دست اندرکاران آموزش و پرورش، ارائه توصیه‌های بهداشتی، آموزشی و روان شناختی به کودکانی که از مشکلات جزئی رنج می‌برند، شناخت توانمندی‌های کودکان برای کمک به بهبود کیفی آموزش‌های رسمی (اعم از عادی و استثنایی)، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می‌شوند، بررسی آماری فراوانی کودکان استثنایی در کشور، تشخیص به موقع کودکان دیرآموز، جایگزینی صحیح نوآموزان در نظام آموزش رسمی کشور و کنترل برخی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانش آموزان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

دانافر با اشاره به اینکه سنجش در دو مرحله انجام می شود، افزود: مرحله ارزیابی اولیه برای دانش آموزانی که ثبت نام در پایه اول ابتدایی به مدارس مراجعه می‌نمایند، با دریافت معرفی نامه از مدرسه به پایگاه‌های طرح سنجش ارجاع شده و در پایگاه ابتدا منشی اطلاعات لازم خانوادگی و بهداشتی را در کارت سلامت وارد می‌کند که در این مرحله، کودک مورد ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اختلال رفتاری، اندازه گیری توده بدنی، قد به سن، معاینات اختلالات دهان و دندان جلدی و معاینات پزشک عمومی قرار می‌گیرد.

او مرحله دوم را مرحله ارزیابی تخصصی عنوان کرد و گفت: در صورتی که کودک در هر یک از ارزیابی‌های مرحله اول، حد نصاب لازم را نیاورد، به ارزیابی تخصصی معرفی می‌گردد که حسب نوع ارجاع و جهت بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص و یا سایر نیرو‌های تخصصی برای انجام معاینات بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و غیره ارجاع خواهد شد و با تشخیص قطعی که از این مرحله حاصل خواهد شد، جایگاه آموزشی نوآموز نیز تعیین می‌گردد.

دانافرتعداد پایگاه‌های سنجس نوآموزان بدو ورود در سال جاری را ۱۶ مرکز شامل ۱۵ پایگاه اولیه و ۱ پایگاه تخصصی در مرکز استان عنوان کرد و افزود: همچنین برای مناطق روستایی و دور از مرکز تیم‌هایی در قالب پایگاه‌های سیار اعزام می‌شوند.

او گفت: سال گذشته ارائه خدمات در محل پوشش قریب به ۱۰۰ درصدی داشته است و امسال نیز دوره فعالیت از تیرماه تا پایان آبان ۹۹ خواهد بود.

این مقام مسئول از ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۴ هزار و ۶۵۱ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در سال گذشته خبرداد و افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۲۸ نفر دانش آموز بدو ورود و ۶ هزار و ۲۳ نفر پیش دبستانی بودند که در مرحله اولیه ۲۰، ۰۰۷ نفر معادل ۹۲ درصد ارجاع مستقیم به مدرسه عادی داشتند و ۲۴۷ نفر معادل یک درصد به آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی ارجاع داده شدند.

مصطفی پایدار  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد نیز در ادامه این نشست ثبت نام از داوطلبان و متقاضیان همکاری با سنجش سلامت استان، برنامه ریزی برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی آزماینده‌های پایگاه‌های سنجش اوّلیه و تخصصی، پیش بینی گردهمایی با مسئولین‌های پایگاه‌های سنجش استان، تعیین محل پایگاه‌های سنجش ارزیابی اوّلیه در سطح استان را از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح اعلام کرد.

اوگفت: آموزش نیروی انسانی پایگاه‌های سنجش سلامت استان را در قالب ارائه آموزش‌های مراقبتی به عوامل اجرایی خصوصا نیرو‌های خدمتگزار مراکز سنجش سلامت با توجه به شرایط شیوع کرونا، تامین مراقب بهداشت مورد نیاز مراکز و آموزش مراقبین سلامت برای انجام وظیفه در پایگاه‌های اولیه سنجش سلامت مرکز استان و توجیه مدیران مدارس ابتدایی استان در ارتباط با ثبت نام و نوبت گیری دانش آموزان بدو ورود به واسطه سامانه سناد و سامانه سنجش و همچنین نوبت گیری برای نوآموزان پیش دبستانی صورت گرفته است.

او خواستار تبلیغ و اطلاع رسانی به موقع و شفاف از طریق رسانه‌ها به ویژه صداوسیما شد و افزود: اطلاع رسانی به خانواده‌ها در ارتباط با نکات مراقبتی و بهداشتی در شرایط شیوع کرونا ویروس هنگام ثبت نام و زمان حضور در مراکز سنجش ضروری است.

پایدار گفت: نوبت دهی و شروع از نیمه دوم تیرماه لغایت پایان شهریورماه در ۱۵ پایگاه سنجش اولیه در سطح استان و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان انجام می‌گیرد و همچنین طبق برنامه زمانی مشخص کار ارزیابی نوآموزان پیش دبستانی نیز درشهریور ماه انجام خواهد شد.

برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان از سال ۱۳۷۲ تاکنون و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور در حال اجرا است.

تلفن پاسخگویی به پرسش‌های مردمی و رسیدگی به مشکلات احتمالی (۳۷۲۵۲۷۰۰) اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد واحد تشخیص و توانبخشی است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنجش سلامت دانش آموزان آموزش و پرورش پایگاه های سنجش آمادگی تحصیلی آموزش و پرورش پیش دبستانی بدو ورود سنجش سلامت استان یزد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد