Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور متخصصان دانشگاهی و کارشناسان دادگستری با رویکرد تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی می‌تواند در موضوعات حقوقی یا آسیب‌های اجتماعی، به رفع مشکلات این حوزه کمک نمایند. تاریخ انتشار: 11:23 - 06 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۲۷۲

خبرگزاری میزان - محمد رزم، رییس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با اعضای هیات رئیسه و شورای معاونین و روسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه به ویژه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سیدفخرالدین رحیمی و شهید محمدحسین صادقی از شهدای حادثه انفجار حزب جمهوری، گفت: دانشگاه محل کسب علم همراه با معنویت، اخلاق و انسان‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم، نقشه راه دانشگاه‌ها را تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: فعالیت‌ها دانشگاه‌ها بایستی در جهت اجرا و عملیاتی کردن رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره کارکرد دانشگاه در جامعه اسلامی باشد.

رییس کل دادگستری استان لرستان افزود: این موضوع نیز اهمیت دارد که تلاش شود رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌ها متناسب با نیاز‌های بازار کار جامعه ایجاد تا اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی افزایش یابد.

رزم گفت: دانشگاه‌ها محل مطالبه‌گری، تحول و آرمان‌خواهی هستند، اما دانشگاه‌ها نباید سیاست‌زده شوند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند سیاست زدگی یک آسیب است، ولی دانشجو باید بینش، نشاط و شناخت سیاسی داشته و مطالبه‌گر باشد.

بیشتر بخوانید: رفع نیاز‌های قوه قضاییه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی بیرون از دستگاه قضا

وی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه اسلامی، دانشگاه، فقط رسالت آموزش علم ندارد بلکه علاوه بر این وظیفه بایستی در ترویج آموز‌ه‌های معنوی و دینی نیز نقش ایفاء نماید تا ارزش‌های دینی و اخلاقی نیز در جامعه تقویت شوند.

رییس کل دادگستری استان لرستان، بیان کرد: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است؛ یعنی باید نیروی متعهد و متخصص برای جامعه اسلامی تربیت کند و براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص می‌تواند باعث تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی در جامعه اسلامی به سوی پیشرفت همه‌جانبه شود.

محمد رزم، توضیح داد:علم‌آموزی در تعالیم دینی ما یک جایگاه والا و بسیار مهم دارد و این نشان می‌دهد دین اسلام، اهمیت ویژه‌ای برای کسب علم و دانش قائل است.

وی افزود: دانشگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک دانشگاه انسان‌ساز است و این موضوع، جایگاه والای نهاد دانشگاه در نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

رییس کل دادگستری استان لرستان از بسط و توسعه همکاری بین دانشگاه و دادگستری کل استان لرستان استقبال کرد و گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور متخصصان دانشگاهی و کارشناسان دادگستری با رویکرد تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی می‌تواند در موضوعات حقوقی یا آسیب‌های اجتماعی، به رفع مشکلات این حوزه کمک نمایند.

گفتنی است در این دیدار و گفتگو، معاونان رییس دانشگاه لرستان، معاونان رییس کل دادگستری استان لرستان، دادستان مرکز استان، رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان و مدیران اجرایی دانشگاه، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان و مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه معاونت‌های منابع انسانی و اجتماعی و پیشگیری دادگستری و دانشگاه لرستان نسبت به ارایه آموزش‌های همگانی، پذیرش دانشجویان رشته حقوق برای کارآموزی و کارورزی و نیز انجام پژوهش و تحقیقات و به اشتراک گذاشتن امکانات یکدیگر همکاری نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان لرستان دانشگاه رییس کل دادگستری استان لرستان مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان جامعه اسلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین