Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@23:29:47 GMT

هواشناسی: هوا ۵ تا ۱۰ درجه‌ خنک می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۹۳۰۲

هواشناسی: هوا ۵ تا ۱۰ درجه‌ خنک می‌شود

ساعت24- سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که دمای هوا از امروز در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یاد.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی سه روز آینده در بعضی ساعات در استان‌های ساحلی دریای خزر و در ساعات بعدازظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعدوبرق رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بعد از ظهر جمعه (۶ تیر) تا روز دوشنبه (۹ تیر) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه (۱۰ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت جوی در منطقه زابل موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

از بعدازظهر روز شنبه (۷ تیر) و طی روز یکشنبه (۸ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. این وضعیت از اواخر وقت یکشنبه (۸ تیر) و روز دوشنبه (۹ تیر) برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا از روز جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یاد.

در این اطلاعیه درباره آب و هوای تهران طی روزهای آینده آمده است: آسمان تهران فردا (۷ تیر ماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداکثر دمای ۳۴ و حداقل دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۸ تیر ماه) صاف، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر دمای ۳۴ و حداقل دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دمای هوا وضعیت جوی هواشناسي پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد