Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی، یونیسف درباره افزایش شمار کودکان یمنی که از سوء تغذیه رنج می‌برند، هشدار داد. تاریخ انتشار: 11:53 - 06 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۲۹۱

خبرگزاری میزان – صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، امروز جمعه با انتشار بیانیه ای، درباره وضعیت بحرانی کودکان یمنی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که همزمان با شیوع ویروس کرونا، کودکان یمن با گرسنگی مرگبار و کمبود کمک‌های بشردوستانه مواجه هستند.

یونیسف هشدار داده که تا پایان سال ۲۰۲۰، شمار کودکان یمنی که دچار سوء تغذیه هستند، با افزایشی ۲۰ درصدی به ۲.۴ میلیون نفر خواهد رسید.

در بخشی از این گزارش آمده است: میلیون‌ها کودک یمنی ممکن است به دلیل کمبود شدید کمک‌های بشردوستانه با قحطی و گرسنگی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: جنایات عربستان و رژیم صهیونیستی در یمن و فلسطین عربستان و تلاش برای خروج از چاه هزینه‌های بی حاصل

صندوق کودکان سازمان ملل در گزارش خود نوشته است: در ۶ ماه باقیمانده از سال جاری احتمالا ۳۰ هزار کودک یمنی دیگر نیز دچار سوء تغذیه کامل و مرگبار خواهند شد و شمار کلی کودکانی که در این کشور دچار سوء تغذیه کامل هستند به ۲.۴ میلیون نفر خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، نیمی از این کودکان که دچار سوء تغذیه هستند زیر سن ۵ سال قرار دارند و شمار آن‌ها در سال جاری ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

یونیسف هشدار داده که احتمال مرگ ۶ هزار و ۶۰۰ کودک یمنی زیر ۵ سال دیگر نیز بر اثر بیماری‌های قابل پیشگیری وجود دارد که این تعداد نیز با افزایشی ۲۸ درصدی مواجه شده است.

با این وجود ائتلاف متجاوز سعودی همچنان در سکوت مجامع بین المللی و پشتیبانی غرب و آمریکا به حملات خود در یمن ادامه می‌دهد.

شامگاه پنجشنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک بازار را در استان البیضا مورد حمله قرار دادند که در پی این حمله دستکم ۵ نفر جان خود را از دست داده و چندین نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن تحولات یمن ائتلاف عربستان دچار سوء تغذیه کودکان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان