Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@02:39:08 GMT

حمله به مقر "کتائب حزب‌الله" و بازداشت ۱۳ نفر

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۹۵۷۱

حمله به مقر 'کتائب حزب‌الله' و بازداشت ۱۳ نفر

فرارو- برخی منابع خبری بامداد جمعه مدعی یورش به مقر فرماندهی «کتائب حزب‌الله» و بازداشت شماری از اعضای آن شده‌اند. گروهی از منابع اعلام کردند در این حمله نیروهای ویژه عراق حضور داشتند و برخی نیز گزارش داده‌اند، نیروهای آمریکایی، گارد ویژه عراق را همراهی می‌کردند. 

به گزارش فرارو، شبکه خبری راشاتودی به نقل از خبرنگارش در عراق گزارش داد نیرو‌های آمریکایی با ۴۰ زره‌پوش و با حمایت نیرو‌های ویژه عراق، مقر فرماندهی تیپ ۴۵ الحشد الشعبی واقع در منطقه «البوعیثة» در شرق بغداد را محاصره و شماری از اعضای این سازمان را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری انگلیسی رویترز هم به نقل از مقام‌های عراقی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده مدعی شده که ۳ نفر از رهبران «کتائب حزب‌الله» بازداشت شده‌اند.

این رسانه به نقش آمریکا در جریان حمله اشاره‌ای نکرده و مدعی شده که این حمله توسط «نیرو‌های امنیتی عراق» انجام شده است. رویترز، علی‌رغم این نوشته که نفرات بازداشت‌شده تحویل ارتش آمریکا شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف «ضدداعش» در عراق به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است.

در همین حال خبرنگار بی‌بی‌سی به نقل از سخنگوى نیروهاى ائتلاف مدعی شده است که: "هیچ نیروى آمریکایى یا ائتلاف در عملیات حمله به مقر کتاب حزب الله حضور نداشته است. نیروهای یگان ضدتروریستی عراق - که توسط آمریکا آموزش دیده اند - در این عملیات شرکت داشتند."

برخی از رسانه‌های عراقی شمار نفرات دستگیر شده در جریان این یورش را تا ۱۳ نفر گزارش داده‌اند.

نیرو‌های آمریکا دی‌ماه سال گذشته به مقر نیرو‌های کتائب حزب‌الله عراق در نزدیکی القائم حمله کرد. در جریان این حملات هوایی ده‌ها نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

در همین حال، برخی کاربران فضای مجازی ادعا کردند نیرو‌های الحشد الشعبی، مقر نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق را محاصره کرده اند.

خبرنگار روسیا الیوم این ادعا‌ها را تکذیب کرد. این منبع گفت: «هیچ اتفاقی در نزدیکی مقر نیرو‌های ضدتروریسم عراق رخ نداده و اخبار منتشرشده صحت ندارند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: کتاب حزب الله حشدالشعبی نیروهای عراقی آمریکا کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق