Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید حمزه‌زاده روز جمعه در گردهمایی هیات مدیره جامعه هتلداران استان‌های مختلف کشور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خسارت کرونا به صنعت گردشگری و به خصوص هتلداری ایران را خیلی عمیق خواند و گفت: هنوز هم با وجود اعلام آغاز فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی، خسارت کرونا به این بخش از صنعت گردشگری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آسیب و زیان صنعت گردشگری کشور با شیوع بیماری کرونا در ۴ ماه گذشته را خسارتی ۱۰۰ درصدی اعلام کرد و افزود: بخشی از این ضرر و زیان باید از طرف دولت تامین و جبران شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران خواستار همدلی و همراهی دولت با سرمایه‌گذاران زیان‌دیده صنعت گردشگری به خصوص جامعه هتلداران شد و اضافه کرد: بخش خصوصی صنعت گردشگری باید بتواند در وضعیت پساکرونا به ارائه خدمات بپردازد.

وی در ادامه با اشاره به پیشتازی جامعه هتلداری استان اردبیل در زمینه استانداردسازی مراکز اقامتی، آموزش کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات و نیز سرمایه‌گذاری در بخش اقامتی صنعت گردشگری، اقدام به احداث هتل‌های ۵ستاره در اردبیل را گامی بزرگ در تامین زیرساخت‌های گردشگری در این استان ذکر کرد.

حمزه‌زاده وجود همه جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی گردشگری در استان اردبیل را در کنار مجموعه چشمه های آب‌گرم و معدنی و نیز پل‌های معلق و پیست‌های اسکی، ظرفیتی بالا برای جذب گردشگر خارجی و داخلی دانست و خواستار در اولویت قرار گرفتن بخش گردشگری در برنامه‌های راهبردی توسعه استان اردبیل شد.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر عمیق و خسارت‌بار شیوع کرونا بر صنعت گردشگری این استان گفت: علاوه بر تعطیلی واحدهای اقتصادی مرتبط با گردشگری، برخی از شهرهای استان از جمله سرعین در پی شوع کرونا در چند ماه گذشته به حالت تعطیل درآمده است.

نادر فلاحی افزود: با وجود کرونا، اقدامات برای تامین زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل تعطیل نشده و هم‌اکنون چندین پل معلق، پیست اسکی و کمربند گردشگری سبلان به همراه چند هتل ۵ستاره در حال احداث است.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ با تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی، کمربند گردشگری سرعین‌ـ سردابه‌ـ قوتورسویی‌ـ شابیل در دامنه شرقی و شمالی سبلان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، در مسیر ۴۵ دقیقه‌ای مناظر بدیعی در دامنه سبلان در دسترس گردشگران طبیعت استان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به بهره‌برداری از ۲ واحد پل معلق کم‌نظیر در استان و آغاز اقدامات اجرایی برای احداث ۲ پل دیگر در خلخال و سرعین گفت: این استان هم‎اکنون به قطب پل‌های معلق تبدیل شده است.

وی از فعالیت ۲۲۰ واحد اقامتی در استان اردبیل خبر داد و افزود: فعالیت این مراکز اقامتی منوط به فصول و ماه‌های خاص بود که با اجرای جشنواره زمستان بیدار، گامی اساسی برای همه فصلی شدن گردشگری استان برداشته شد.

فلاحی اضافه کرد: در کنار احداث هتل‎‎ها و مراکز اقامتی مورد نیاز برای رونق گردشگری زمستانی، احداث پیست اسکی نیز در اولویت استان قرار گرفته و تا پایان امسال، با تکمیل پیست اسکی شابیل مشگین‌شهر، اوجور سرعین و ازناو خلخال، تعداد پیست‌های اسکی استان اردبیل به ۵ واحد افزایش می‌یابد.

وی وجود ۱۱۰ چشمه آب‌گرم و آب‌معدنی در استان اردبیل را ظرفیتی کم‌نظیر برای جذب گردشگران سلامت عنوان کرد و گفت: بعد از عادی شدن وضعیت و فروکش کردن بیماری کرونا، صنعت گردشگری استان اردبیل رونق بیشتری خواهد گرفت.

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل نیز در این گردهمایی با اشاره به آغاز فعالیت مراکز اقامتی استان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی گفت: با این حال، کرونا اقتصاد صنعت گردشگری به خصوص فعالیت واحدهای اقامتی استان را تحت‌الشعاع قرار داده و به شدت به این بخش آسیب و زیان مالی وارد کرده است.

جعفر بذری ادامه داد: حل مشکلات به وجود آمده در پی شیوع کرونا نیازمند تعامل و همکاری مثبت متولی بخش و دولت و نیز همکاری بخش خصوصی است و جامعه هتلداران استان اردبیل آماده هر گونه همکاری با متولیان این بخش در سایر استان‌های کشور است.

کد خبر 525536 برچسب‌ها سفر - هتل و هتلداری استان اردبیل كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل كرونا در ايران جامعه هتلداران صنعت گردشگری مراکز اقامتی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر