Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم مستند «او یک معلم بود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار با محوریت شخصیت فرهنگی شهید بهشتی و نقش او در تدوین کتب درسی پیش از انقلاب اسلامی، در هفته قوه قضاییه و به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و شهدای هفتم تیر ، جمعه 6 تیرماه ساعت 20 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تاکنون فیلم‌های مستند مختلفی درباره وجود شخصیت سیاسی آیت‌الله شهید سیدمحمد بهشتی ساخته شده اما در مستند "او یک معلم بود" شخصیت فرهنگی این شهید بزرگوار و نقش وی  در شکل‌گیری فرهنگی انقلاب اسلامی و دوران حضور ایشان در آموزش و پرورش به عنوان معلم مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده ساخت این مستند که از مرحله تحقیق و پژوهش تا آماده نمایش شدن حدود یکسال به طول انجامیده، در خصوص نقش برخی روحانیون اثرگذار در تدوین کتب درسی گرفته شده و در نهایت با این حقیقت مواجه می‌شویم که شهید بهشتی در متن بسیاری از این اتفاقات بوده است اما هیچ‌گاه تمایلی نداشته معرفی شود.

در بخش دیگری از این مستند 42 دقیقه‌ای، به سابقه فرهنگی شهید بهشتی به عنوان یک معلم در دوران پیش از انقلاب و حضور به عنوان مدیر در مدرسه دین و دانش قم، معلم زبان انگلیسی در مدرسه حکیم نظامی قم و انتقال به تهران و حضور در مدرسه کمال به عنوان دبیر زبان انگلیسی پرداخته شده و برای اولین بار دلیل سفر ایشان به کشور آلمان و اقامت در شهر هامبورگ و فعالیت در مرکز اسلامی این شهر بیان می‌شود.

مستند "او یک معلم بود" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی‌تبار به همت گروه خانواده و کودک شبکه پنج،  جمعه ششم تیرماه 99  ساعت 20  به مدت 42 دقیقه بر روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه پنج او یک معلم شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 750600

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • «مدرسه در دست بچه‌ها» اثری خودانگیخته است
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟