Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: پیشرفت‌هایی که در حوزه علمیه صورت گرفته شاخه‌هایی از درخت پربرکتی است که امام خمینی (ره) غرس کردند.

او با بیان اینکه پیشرفت‌های حوزه علمیه در فکر، اخلاص و قیام خالصانه امام خمینی (ره) ریشه دارد، افزود: حوزه علمیه امروز با حوزه علمیه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: محور اصلی باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه باشد.

او هدف از آفرینش انسان در این عالم را آفرینش مخلوقی دانست که به اختیار خود حرکت کند و افزود: سنت‌های الهی این چنین است که اسباب رشد و نزول با یکدیگر فراهم باشد.

آیت الله مصباح یزدی، جمهوری اسلامی را بهترین نوع حکومت میان کشور‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: این برکت و نعمت به برکت قیام امام خمینی (ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است.

او در بیان خصوصیات امام خمینی (ره) افزود: ایشان علاوه بر فهم و بصیرت، اخلاص بسیاری داشت و در هیچ حالی محرکی برای حرکت جز برای رضایت خداوند نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام خمینی (ره) را انسانی جامع از لحاظ علمی دانست و بیان کرد: شناخت جامعه و بصیرت اجتماعی و سیاسی ویژگی دیگر امام است.

او با اشاره به ضرورت توجه طلاب به تهذیب اخلاق افزود: در حوزه باید تلاش کنیم طلابی تربیت شوند که در علوم اسلامی جامعیت داشته باشند و سیاست را بهتر درک کنند.

انتهای پیام/الف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز خدمات حوزه علمیه قم جامعه مدرسین حوزه علمیه امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک

صبح امروز مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک بازدید کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078485 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه