Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، در یادداشتی نوشت: تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر خود را از دست داده است و به سخره گرفته می‌شود؛ زیرا نتایج عکس به دنبال دارد و نه تنها هیچ آسیبی به طرف‌هایی همچون ایران و حزب‌الله لبنان وارد نکرده است، بلکه آن‌ها را قدرتمندتر هم کرده است.

او افزود وزارت خزانه‌داری آمریکا دو روز پیش تحریم‌هایی علیه دریانوردان پنج نفتکش ایران که تقریبا یک و نیم میلیون بشکه نفت و دیگر مشتقات نفتی به ونزوئلا منتقل کردند، اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون همین وزراتخانه موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه هشت شرکت آهن، فولاد ودیگر فلزات در ایران اعمال کرده است.

این تحریم‌ها که باعث سخره بیشتر ناظران شده است، چیز جدیدی ندارد، دیگر شرکت یا شخصیتی در ایران نمانده است که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته باشد، با این وجود مقامات ایران توانسته‌اند از این تحریم‌ها به نفع خود استفاده کنند.

تحلیلگر برجسته جهان عرب افزود: تحریم‌های آمریکا باعث شد، ایران به ابر قدرت نظامی در منطقه تبدیل شود که انبار مهماتی از سلاح‌های ساخت داخل دارد و مملوء از موشک‌های نقطه‌زن است. ایران دارای قدرت بازدارندگی انتقام‌جویانه شده و همین امر موجب شده است آمریکا از ایجاد مانع در برابر کشتی‌های حامل بنزین به ونزوئلا هراس داشته باشد.

پژوهش‌های مرکز صلح بگین در تل‌آویو تاکید دارد پاسخ انتقام‌جویانه ایران علیه پایگاه عین الاسد در غرب عراق در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی به سبب دقت آن، آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد. همچنین تخریب مرکز کنترل پایگاه الکترونیکی باعث شد، پهپاد‌های آمریکا برای چند ساعت بدون هدایت در حریم‌های هوایی عراق بدون آن که تحت کنترل باشند، پرواز کنند. حالا ببنید ملت‌ها و حکومت‌های عربی که برای در امان ماندن از تحریم‌ها با اسرائیل و آمریکا همراهی می‌کنند، چه اوضاعی دارند؟

بیشتر بخوانید: اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

چرا راه دور برویم؟ نوار غزه هم بیش از ۱۰ سال است که تحت محاصره است و از عقل و تدبیر خود برای تولید انبار موشک استفاده کرده است و اکنون رژیم اشغالگر پیش از هر گونه حمله هزار بار تردید می‌کند؛ زیرا به خوبی می‌داند که پس از حمله همه شهروندان و شهرک‌نشینان باید برای چندین روز یا شاید هم هفته‌ها در پناهگاه‌ها زندگی کنند.

سردبیر رای الیوم در انتهای یادداشت خود نوشت: تحریم‌های آمریکا دیگر ارزش و تاثیر خود را از دست داده و به راهی انتقام جویانه علیه افرادی تبدیل شده است که تحریم می‌شوند و کاملا نتایج عکس به دنبال دارد. اگر این تحریم‌ها قرا باشد، طرف‌ها را به ابرقدرتی تبدیل کند که ماهواره پرتاب کنند و در آستانه در اختیار داشتن توانمندی برای تولید سلاح هسته‌ای قرار بگیرند، بعید نمی‌دانیم که روزی فرا برسد که بسیاری آرزو داشته باشند؛ آمریکا آن‌ها را تحریم کند و برای آن تلاش کنند و در آینده به یاد روز‌های کرامت، عزت نفس و پایداری خود بیفتند، روز‌هایی که پس از سقوط و فروپاشی امپراتوری شرور آمریکا که بدون شک به یاری خداوند نابود خواهد شد، به تاریخ خواهد پیوست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم ایران تحریم های آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»