Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ازجمله مناطق ویژه جوان و موفق کشور است گفت:طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آماده و به زودی به  تصویب نهایی می رسد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد عباسپور آشناآباد صبح امروز در جمع مدیران این منطقه با بیان اینکه حدود 60 درصد از صادرات غیر نفتی کشور مختص مناطق ویژه اقتصادی است اظهار داشت: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی گامی در جهت توزیع دانش و تکنولوژی روز به نقاط مختلف کشور و ورود به فرآیند صنعتی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای موفق اقتصادی نظیر هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، سنگاپور، چین و تایوان مسیر توسعه اقتصادی خود و پیوستن به بازارهای جهانی را از چنین کانال‌هایی تجربه کرده‌اند.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد افزود: در کشور ما نیز از دهه هفتاد و با تصویب مجلس وقت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در استان‌های مختلف ایجاد شدند و از زمان شکل‌گیری تابحال به رونق اقتصادی روند صادرات و واردات در کشور کمک کرده‌اند. 

عباسپور مشارکت بخش خصوصی در مناطق ویژه در بخش‌های عمرانی، تولیدی و مدیریت را ارزشمند خواند و گفت:مشارکت بخش خصوصی همواره در این مناطق پررنگ بوده است به طوری که متولیان و مدیران مناطق اقتصادی ویژه میرجاوه و بیرجند کاملا از بخش خصوصی هستند. 

 وی در مورد مناطق ویژه جوان‌تر مانند بیرجند و زرندیه و روند کارهای قانونی و اداری‌شان برای شروع به بهره‌برداری گفت: شانزده منطقه اول ویژه در دهه هفتاد شکل گرفتند و قانون مناطق ویژه در سال 84 تصویب شد. یعنی حتی پیش از اینکه قوانین به تصویب برسد این مناطق شکل گرفته بودند؛ اما مناطق جوان‌تر که قانون‌شان در سال 89 مصوب شود پیش از آنکه فعالیت رسمی‌شان را آغاز کنند باید طرح جامع تهیه و تدوین کرده و توسط شورای عالی مناطق آزاد یا همان هیئت وزیران این طرح جامع تصویب و ابلاغ شود.

مناطق ویژه اقتصادی ‌استان بوشهر تا صدور مجوز ترخیص از متروکه کردن کالاها خودداری کنندبررسی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری جدید در دستورکار مجلسسرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی خراسان رضوی افزایش می‌یابد

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه پس از این مرحله ایجاد زیرساخت‌ها شروع می‌شوند و سرمایه‌گذار جذب می‌شود افزود: در حال حاضر طرح جامع منطقه ویژه زرندیه در شورای عالی به تصویب رسیده و ما منتظر ابلاغ هستیم.

عباسپور  خاطرنشان کرد: طرح جامع منطقه ویژه بیرجند نیز آماده و به ما ارائه شده است و ما نیز در حال بررسی هستیم تا به زودی و اگر مشکل خاصی پیش نیاید به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/252/ی

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح جامع منطقه ویژه مناطق ویژه اقتصادی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 6097567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود