Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@09:05:21 GMT

با زمان‌های شگفت انگیز بدن‌تان آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۰۲۲۸

با زمان‌های شگفت انگیز بدن‌تان آشنا شوید

رویداد۲۴ بدن انسان یک سیستم پیچیده و شگفت انگیز است که حتی برای انجام کار‌های مختلف، زمان‌بندی مشخصی را به خود اختصاص می دهد. در واقع تمام انسان‌ها در بدن خود یک زمان‌سنج اصلی دارند که این زمان‌سنج در هیپوتالاموس مغز شما قرار دارد و مانند رهبری در زمان‌های مختلف روز، پیام‌ها و سیگنال‌های هدایت‌کننده به سراسر بدن شما می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آگاهی از ساعت‌های اختصاصی بدن در کیفیت زندگی بسیار حائز اهمیت است که در ادامه شما را با این زمان‌های شگفت انگیز بدن آشنا می‌کنیم:

 ساعت ۶ تا ۹ صبح نباید خرید کنید، زیرا گرسنه هستید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد گرسنه ۶۰ درصد بیشتر خرید می‌کنند. نکته جالب این است که بیشتر افراد بعد از سیر شدن، آن خرید دلشان را می‌زند.

در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی ساعت ۹ صبح بهترین زمان است، زیرا عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می‌رسد و بدن در مقابل اشعه ایکس مقاومت می‌کند.

ساعت ۱۰ صبح حرارت بدن بالاست؛ بنابراین بدترین ساعت برای اندازه گیری تب بدن محسوب می‌شود. بین ساعت‌های ۱۰ تا ۱۲ احتمال سکته‌های قلبی بیشتر از هر زمان دیگری است.

 ساعت ۱۱ صبح ممکن است در معاینات قلبی (الکتروکاردیوگرافی) اشتباهاتی رخ دهد و مشکل قلب در این لحظه دیده نشود. همچنین بدن و قلب در این ساعت کاملاً آماده است تا مسائل ریاضی سخت را حل کند.

ساعت ۱۴ تا ۱۴.۳۰ برای افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند، بهترین موقعیت است. چون افراد در این زمان کمتر احساس درد می‌کنند.

ساعت ۱۶ عصر برای ورزش کردن بهترین ساعت است. همچنین فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است و بیشتر از هر ساعتی روی لاغری افراد تأثیر می‌گذارد.ورزش

 ساعت ۱۷ عصر کلیه و مثانه خوب کار می‌کند. در واقع زمانی است که ناخن و مو‌ها رشد خوبی دارند و اسید معده افزایش می‌یابد. برای همین در این ساعت احتمال خونریزی و حتی سقط جنین هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: چه زمانی نوشیدن آب باعث مرگ می‌شود؟

ساعت ۱۹ عصر برای افرادی که داروی فشار خون مصرف می‌کنند، مهم است. در این ساعت فشار خون کاهش می‌یابد و تاثیر دارو دو برابر می‌شود. همچنین تاثیر دارو‌های ضد افسردگی هم در این ساعت بسیار زیاد است.

ساعت ۲۰ شب میزان چربی کبد کاهش پیدا می‌کند و خون کثیف بیشتری به قلب می‌رسد.کسانی که آلرژی و آسم دارند یا آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند باید این ساعت دارو مصرف کنند، چون در این ساعت دارو بیشترین میزان تاثیر را دارد.

البته باید به این نکته توجه داشت که افزایش ناگهانی هورمون‌ها در دوران نوجوانی و بلوغ ساعت زیستی بدن را دچار تغییر می‌کند و عقب می‌اندازد. البته به مرور زمان و در زندگی، دوباره ساعت‌های اختصاصی بدن مانند عادت خواب و بیداری به دوران قبل از بلوغ بر‌می‌گردد.

منبع: آخرین خبر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا صادقی پور سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو مراجعه یکی از شهروندان و اعلام سرقت یک دستگاه خودرو پراید که در موقعیت خیابان سبلان شمالی به وقوع پیوسته، تیم تجسس کلانتری ۱۰۶ نامجو به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی دوربین‌های مداربسته و بازبینی حوالی محل وقوع سرقت، مشخص گردید که فردی که خودرو را سرقت نموده ۳۴ ساله و سابقه دار و شناخته شده می‌باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تحقیق و بررسی بیشتر، مخفیگاه سارق شناسایی شده و پس از کسب دستور قضائی، مأموران پلیس به محل اختفای متهم اعزام شدند.

وی افزود: نهایتاً سارق سابقه دار در مخفیگاه خود که محلی برای مصرف کنندگان مواد بوده، شناسایی و دستگیر شد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم به سه فقره سرقت در حوالی خیابان سبلان شمالی اعتراف کرده و برای تحقیقات بیشتر تحویل پایگاه پلیس آگاهی شد.

سرهنگ صادقی پور در آخر بیان داشت: شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی و ایمن نمودن خودروهای خود و عدم پارک خودرو در محل‌های تاریک و خلوت از وقوع این نوع سرقت‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 6088576

دیگر خبرها

  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • زمان دو دیدار تیم ملی فوتبال مشخص شد
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد