Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@21:34:14 GMT

دولت برنامه‌ای برای کنترل قیمت مسکن ندارد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۰۲۴۳

دولت برنامه‌ای برای کنترل قیمت مسکن ندارد

به گزارش «نماینده»،مجتبی یوسفی، با اشاره به مشکلات حوزه مسکن، گفت: مشکل مسکن با شعار و حرکات پوپولیستی حل نمی‌شود و باید اقدام عملی برای حل مشکلات این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در وهله اول باید در بازار عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد شود، افزود: میزان درخواست خرید مسکن در سال معمولاً حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد است و این رقم نیاز سالانه کشور است که باید تأمین شود و بر این اساس باید تولید مسکن با سرعت بیشتری پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در مباحث اقتصادی و به ویژه کنترل قیمت و بازار مسکن هیچ برنامه و سیاستی ندارد.

یوسفی با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت تولید مسکن لازم است که قیمت زمین را از آن حذف کنیم، اظهار داشت: معمولاً قیمت زمین هیچ شاخصی ندارد و تحت تاثیر دلال بازی و سفته‌بازی است و به گونه‌ای پیش می‌رود که باعث افزایش قیمت نهایی مسکن می‌شود که باید قیمت زمین را حذف کنیم تا سفته‌بازی در بازار مسکن برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه بهترین روش برای مدیریت قیمت مسکن، حذف قیمت زمین از تولید مسکن است، گفت: برای مثال مسکن مهر یکی از طرح‌هایی است که چنین شاخصی را دارد و مالک زمین دولت است که البته این طرح نیاز به اصلاحاتی دارد.

قیمت مصالح ساختمانی بسیار گران شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر این، قیمت مصالح ساختمانی بسیار گران شده است و نشان می‌دهد که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت در نامه استراتژیک و بلندمدتی برای کنترل این وضعیت ندارند.

یوسفی تصریح کرد: قطعاً در کمیسیون عمران این موضوع را رسیدگی می‌کنیم و نظارت خواهیم کرد تا قانون مالیات بر خانه‌های خالی به درستی اجرایی شود.

وی اظهار داشت: برخی از مالکان، املاک و منازل خود را وارد چرخه استفاده مردم اعم از اجاره، رهن و خرید و فروش نمی‌کنند، که باید از آنان مالیات دریافت شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد ما برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی این است که تا یک سال تنفس داده شود و پس از آن باید به صورت پلکانی از مالکان مالیات دریافت شود به گونه‌ای که مثلاً بعد از ۵ سال، ۵۰ درصد قیمت خانه از افراد مالیات اخذ شود تا داشتن خانه برای مالکان دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد و آنان مجبور شوند که ملک خود را به چرخه بازگردانند.

یوسفی با تاکید بر اینکه مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای ساماندهی وضعیت مسکن استفاده می‌کند، تاکید کرد: از ابتدای مجلس یازدهم، بارها به رئیس جمهور و وزرای صمت و راه و شهرسازی به دلیل ناکارآمدی و عدم نظارت و برنامه‌ریزی در حوزه مسکن تذکر دادیم چرا که آنان هیچ برنامه‌ای در حوزه نظارت بر وضعیت مسکن ندارند و مردم به ویژه کسانی که درآمد پایدار ندارند، در وضعیت معیشتی و تأمین مسکن دچار مشکل هستند.

وی گفت: این روزها شاهدیم که قیمت مسکن بدون هیچ مبنایی و به صورت لجام گسیخته در حال افزایش است که معتقدم در حوزه مسکن نباید گفتار درمانی کرد و باید برای مقابله با گرانی آن، برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گرانی مسکن نماینده کمیسیون عمران قیمت زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی چالش‌های پروژه‌های پیشران گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز با همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می‌رسانیم. 

مهدی دوستی صبح امروز شنبه نیمه اردیبهشت‌ماه در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها  همچنین گزارش کار را  بصورت پیوسته در دستورکار دارند.  

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!