Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سلیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به تمهیدات دانشگاه در خصوص جلوگیری از تقلب های مجازی، عنوان کرد: در امتحانات تستی مکانیزم هایی وجود دارد که امکان تقلب را به حداقل می رساند؛ زیرا در این نوع امتحانات سوالات و جواب های هیچ دو دانشجویی شبیه هم نیستند و کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در امتحانات تشریحی نیز دانشجویان مورد رصد مراقبان قرار می گیرند و زمان نیز به گونه ای تنظیم شده است که از فعالیت هایی که منجر به تقلب می شود، جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: امکان تقلب در امتحان مبتنی بر کارهای تحقیقی-پژوهشی و شفاهی نیز منتفی است؛ زیرا کار پژوهشی زیر نظر اساتید است و امتحانات شفاهی در سیستم ضبط می شود و قابلیت بررسی دارد.

سلیمی خاطر نشان کرد: از همه مهم تر در زمینه تقلب فرهنگ دانشجویان دانشگاه است که به دنبال تقلب نیستند و اکثر دانشجویان علاقه ای به انجام تقلب ندارند.

وی با بیان اینکه امتحانات از ۷ تا ۱۸ تیر ماه برگزار می شود، اظهار داشت: امتحانات شفاهی در تمام مقاطع دانشگاه پس از امتحانات کتبی انجام می شود. همچنین این امکان وجود دارد، استادی که امتحان کتبی می گیرد و احتمال داده است که برخی از دانشجویان در امتحان تقلب انجام داده اند، در سامانه مجددا از دانشجویان امتحان شفاهی بگیرد.

آموزش تلفیقی در سال جدید تحصیلی

سلیمی در پاسخ به اینکه تست سلامت دانشجویان و اساتید دانشگاه در سال تحصیلی جدید چگونه انجام می شود، توضیح داد: ما هم اکنون نیز در دانشگاه تست سلامت برای اساتید و دانشجویانی که برای انجام پایان نامه دانشگاه حضور پیدا می کنند، انجام می دهیم.

وی افزود: در مجموعه های دانشگاه افراد در ابتدا کنترل کامل پزشکی می شوند و ماسک و وسایل ضدعفونی در اختیار آنها قرار می گیرد و سپس وارد دانشگاه می شوند که این رویه در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری را خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر بیماری کرونا مانند شرایط امروزی بحرانی باشد، به احتمال زیاد نیمی از جلسات حضوری و نیمی از آنها مجازی برگزار می شود و نیمی از دانشجویان خوابگاهی در نیمه اول ترم و نیمی دیگر از آنها در دو ماه دوم ترم در خوابگاه مستقر می شوند که ظرفیت خوابگاهی دانشگاه را به نصف می رساند.

وی افزود: با اجرای سیستم فوق در خصوص اسکان دانشجویان این امکان وجود دارد که دانشجویان در اتاق های تک و دو نفره اسکان پیدا کنند که ضریب بهداشتی آن بالاتر است.

سلیمی تشریح کرد: در تمام خوابگاه ها و دانشکده ها تیم های پزشکی، نظارتی و بهداشتی مستقر خواهند بود که دانشجویان، استادان و کارکنان را مورد بررسی و تست سلامت قرار می دهند و اگر برای دانشجویی مشکلی پیش بیاید، به سرعت به آن رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه اگر کرونا مانند شرایط فعلی گستره نباشد، گفت: دانشگاه علامه آموزش مجازی را ادامه می دهد به صورتی که در هر درس ۱۲ جلسه به صورت حضوری و مابقی جلسات به صورت مجازی برگزار می شود. همچنین سعی می کنیم با تغییراتی که در آیین نامه ها ایجاد می کنیم، حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد خوابگاه نشینان کاهش پیدا کنند تا از فشردگی خوابگاه ها که عامل اصلی انتقال و شیوع ویروس و بیماری های اپیدمیک است، کاسته شود.

وی درباره نحوه تغذیه دانشجویان گفت: غذای دانشجویان نیز در ظروف یکبار مصرف و در فضایی بزرگ با رعایت فاصله اجتماعی سرو می شود و بهداشت کامل رعایت خواهد شد.

برچسب‌ها حسین سلیمی دانشگاه علامه طباطبایی تقلب آموزش الکترونیکی پروندهٔ خبری امتحانات پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ؛ مجازی یا حضوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین سلیمی دانشگاه علامه طباطبایی تقلب آموزش الکترونیکی حسین سلیمی دانشگاه علامه طباطبایی تقلب آموزش الکترونیکی دانشگاه علامه سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی