Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:43:37 GMT

قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۰۳۵۱

قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در سخنان پیش ازخطبه های نمازجمعه ساری با گرامیداشت یادو خاطره شهدای قوه قضائیه و شهید مظلوم بهشتی و یارانش، اظهار داشت: جایگاه قضاوت در قرآن کریم بسیار خطیر و ارزشمند است.

وی بااشاره به خطیربودن جایگاه قضاوت افزود: اجرای عدالت و گسترش داد در میان همه مردم، برخورد با ظالم و احقاق حق مظلوم و عدالت گستری از وظایف مهم قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: وی گام‌های اساسی در بنیانگذاری دادگستری و اجرای احکام فقه و اسلام برداشته است و گسترش عدل و داد و احترام گذاشتن به قوانین از جمله دستاوردها است.

حجت الاسلام اکبری، توجه به عدالت، استقلال قاضی و قوه قضائیه را از جمله ویژگی‌های شهید بهشتی بیان کرد و گفت: قوه قضائیه در تراز جمهوری اسلامی است و باید از حوزه و دانشگاه برای اداره این قوه بهره گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران، راه اندازی پلیس قضائی را از دستاوردهای شهید بهشتی بیان کرد و گفت: همه مسئولان قوه قضائیه درصدد هستند این اقدام سنجیده را دوباره احیا کنند زیرا اگر پلیس قضائی منحل نمی‌شد بسیاری از مشکلات موجود حل می‌شد.

وی از شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضائی یاد کرد و گفت: حقیقتاً راه شهید بهشتی دردوران ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تداوم یافته است و همان هدف‌ها و برنامه‌های برگرفته از موازین شرعی و الهی وپیام شهدا است، را تعقیب می‌کند.

حجت الاسلام اکبری، فساد را یکی از آسیب جدی در بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: مبارزه با فساد شدت یافته است و اگر دستگاه قضائی بتواند فساد را با همکاری دستگاه‌ها برچیند، جامعه‌ای سالم و عاری از مفاسد خواهیم داشت و هجمه‌ها کوچک‌ترین اثری بر عزم جدی مردم نخواهد داشت.

کد خبر 4958695

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد صادق اکبری دادگستری مازندران خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت بیرجند کشاورزی شهید بهشتی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کرمان با اشاره به تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کرمان کشف و ضبط شد که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

وی، ضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت: دستگاه قضائی حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته‌اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

حجت الاسلام حمیدی، افزود: ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضائی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 6089648

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است