Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه با اعلام این مطلب افزود: روسیه امیدوار است که دولت افغانستان تدابیری را برای جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز علیه روند صلح ازجمله سوء قصد به جان دیپلمات ها بکار گیرد.

وی در واکنش به ادعای برخی رسانه ها که به نقل از گروه طالبان از تدارک سوء قصد به جان زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از سوی گروه تروریستی داعش خبر داده بودند این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: خلیلزاد تلاش های گسترده ای را در چارچوب تروئیکای آمریکا، چین و آمریکا برای تشویق طرف های افغانی به پایان مناقشه و اجرای شرایط لازم برای آغاز مذاکرات صلح در افغانستان بکار می گیرد و ما امیدواریم دولت افغانستان تدابیر لازم برای جلوگیری از چنین اعمال تحریک آمیز بکار می گیرد.

آمریکا و طالبان روز ۲۹ فوریه سال جاری میلادی توافقنامه ای را امضا کردند که براساس آن باید پیش از آغاز گفت‌وگوهای صلح میان افغانستانی ها تعداد پنج هزار زندانی طالبان و یکهزار زندانی دولتی از دو طرف آزاد شوند.

در این توافقنامه پیش بینی شده است که نیروهای آمریکایی در 14 ماه خاک افغانستان را ترک می کنند. 

تحویل سلاح آمریکایی به اوکراین مناقشه را تشدید می کند

زاخارووا در ادامه گفت: تحویل تسلیحات و جنگ افزارهای آمریکا به اوکراین مناقشه مسلحانه در مناطق جنوب و شرق این کشور را تشدید می کند.

 وی خاطرنشان کرد که بخش مطبوعاتی سفارت آمریکا در کی‌یف از ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین ازجمله مجموعه های موشکی ضدتانک به ارزش 60 میلیون دلار خبر داد.

گفتنی است آمریکا در شش سال اخیر صدها میلیون دلار تسلیحات به اوکراین به صورت رایگان تحویل داده است.

ارتش اوکراین این تسلیحات را برای سرکوبی روس تبارهای فعال در منطقه دونباس در جنوب شرق این کشور بکار می گیرد و تاکنون بیش از 10 هزار نفر در این مناقشه جان خود را از دست داده اند.

روسیه و آمریکا درباره خارج سازی تسلیحات هسته ای از اروپا گفت وگو کردند 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سوالی در مورد مذاکرات روسیه و آمریکا در وین گفت: در این مذاکرات مسائل مربوط به ثبات راهبردی بررسی شد و مسکو بر اهمیت خارج سازی تسلیحات هسته ای آمریکا از خاک اروپا تاکید کرد. 

وی افزود: بار دیگر بر لزوم توقف تمرین های هسته ای گروهی ناتو و خروج سلاح هسته ای آمریکا از کشورهای اروپایی و نابودی زیرساخت های برای استقرار این تسلیحات تاکید کردیم.

رایزنی های روسیه و آمریکا درخصوص کنترل تسلیحات روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار شد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و  «مارشال بیلینگزلی» فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور کنترل سلاح سرپرستی هیات های دو کشور را برعهده داشتند. 

زاخارووا این را نیز گفت که در رایزنی وین توافق شد که کارشناسان روسی و آمریکایی چند دیدار در مساله دکترین نظامی و مسائل مربوط به راستی آزمایی (درخصوص کنترل تسلیحات) برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها روسیه افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان روسیه افغانستان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت کشورهای غربی نه تنها جنگنده‌های اف-۱۶ بلکه تسلیحات دیگری را نیز به اوکراین ارسال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، «ژنرال چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده طی جلسه‌ای در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: «ما فقط قرار نیست اف-۱۶ها را به اوکراین ارسال کنیم؛ بلکه خلبانان را آموزش خواهیم داد، هم‌چنین بحث آموزش نگهداری این جنگنده‌ها و ارسال سیستم‌های تسلیحاتی دیگر نیز مطرح است.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه به برگزاری گفت‌وگوها درخصوص اف-۱۶ها اشاره کرد.

کی‌یف در اوایل ماه آوریل اعلام کرد پنج گروه از خلبانان اوکراینی در بریتانیا، دانمارک، ایالات متحده و فرانسه برای پرواز با جت‌های جنگنده اف-۱۶ آمریکا آموزش می‌بینند. در پایان اوت ۲۰۲۳، هلند اعلام کرد که ۴۲ فروند اف-۱۶ را به اوکراین منتقل خواهد کرد، در حالیکه کپنهاگ به کی‌یف وعده داده بود که ۱۹ دستگاه از این نوع را تحویل دهد. در این میان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم هشدار داد که اف-۱۶ می‌تواند حامل تسلیحات هسته‌ای باشد و مسکو این را در عملیات رزمی خود در نظر خواهد گرفت.

چند روز پیش روزنامه لیبراسیون نوشت ۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف