Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، والت استاد امور بین الملل و سیاست خارجی دانشگاه هاروارد، در حساب توئیتر خود نوشت: کشوری (آمریکا) که نتواند شهروندانش را به زدن ماسک برای متوقف ساختن همه گیری (ویروس کرونا) متقاعد سازد، نباید دم از سرنگونی دیگر دولت های خارجی بزند.

والت که در   «مدرسه  کندی»  (Harvard Kennedy School) زیر مجموعه دانشکده های دانشگاه هاروارد تدریس می کند، در ادامه با انتقاد از سیاست های اخلال گرانه واشنگتن در سطح جهان،افزود: و (دولت آمریکا حق ندارد)  مبادرت به تغییر تمامیت جوامعی  کند که به سختی درک و فهمی از آنها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والت در توئیتی دیگری که آن ر ا بازنشر داده است،  به این نکته اشاره کرد: سیاستمداران آمریکایی در حالی همچنان خواستار سرنگونی دیگر دولت های خارجی و تغییر شکل دادن تمامیت آن جوامع هستند که در چند دهه گذشته هرگز از شکست هایی که دراین زمینه خورده اند، درسی نیاموخته اند.

دولت آمریکا در دوره معاصر با به راه انداختن جنگ هایی علیه کشورهایی همچون  ویتنام که از اواسط دهه پنجاه تا هفتاد میلادی به مدت نزدیک به ۲۰ سال به طول انجامید، جنگ در افغانستان از سال ۲۰۰۱ میلادی  با دست آویز سرنگونی دولت طالبان، جنگ در عراق به سال ۲۰۰۳ میلادی  و دیگر مداخلات نظامی در سایر کشورهای منطقه و جهان، نه تنها در هیچ یک از آنها به پیروزی دست نیافته، بلکه با وجود در اختیار داشتن و کاربرد تجهیزات سنگین و پیشرفته نظامی که حاصلی جز مرگ و ویرانی درپی نداشت، ناگزیر به بیرون کشیدن نیروهای نظامی خود و حتی مصالحه با طرف هایی شده که برای براندازی حکومت آنان اقدام کرده بود.

حاصل چنین لشگر کشی های عظیم آمریکا در منطقه، پیامدی جز بی ثباتی هرچه بیشتر،  بازخورد منفی در سطح جهانی و به بار آمدن ناآرامی های مدنی در داخل خاک آمریکا نبوده است.

 **۱۳۰۲**

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا کاخ سفید دانشگاه هاروارد پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کاخ سفید دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا کاخ سفید دانشگاه هاروارد دانشگاه هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، نوئل مک آفی استاد دانشگاهی که در دانشگاه اموری (EMORY) ایالت جورجیای آمریکا توسط پلیس دستگیر شده بود، بعد از آزادی، از خشونت و وحشیگری بیش از حد پلس آمریکا ضد دانشجویان انتقاد کرد.

رسانه‌های آمریکا همچنین اعلام کرده اند که تاکنون بیش از ۵۵۰ دانشجو و استاد شرکت کننده در تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها ضدصهیونیستی این کشور بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

نوئل مک‌آفی استاد دانشگاه اموری آمریکا
ایلهان عمر عضو کنگره آمریکا

 

 

 

دیگر خبرها

  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی