Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:26:29 GMT

لزوم توجه به برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۱۳۸۱

لزوم توجه به برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم

امام جمعه زاهدان گفت: مردم تفاوت‌ها و اختلافات طبقاتی را به شدت حس کرده و جمع کثیری دچار تنگی معیشت هستند و همه وظیفه داریم برای رفع این مشکلات کاری انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در اولین نماز جمعه سال 1399 با اشاره به شعار عدالت‌خواهی به عنوان یکی از افتخارات نظام اسلامی چه در عرصه بین‌الملل و چه در عرصه داخل، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، ما در تحقق شعار عدالت به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای راهبردی استان با ابراز گلایه نسبت به دور ماندن مردم از عدالت در عرصه‌های قضایی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، بر مسائل و مشکلات اقتصادی تکیه کرد و عنوان کرد: مردم تفاوت‌ها و اختلافات طبقاتی را به شدت حس کرده و جمع کثیری دچار تنگی معیشت هستند و این مسئولیت همه ما است که در جهت رفع این مشکلات کاری انجام دهیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: وضعیت برخی خانواده‌ها برای ما مایه شرمندگی و سرافکندگی است و فردای قیامت اگر تلاشی نکرده باشیم باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

آیت‌الله محامی با اذعان به تلاش فراوان و خدمات زیادی که در نظام اسلامی به مردم عرضه می‌شود، تاکید کرد: قصور و تقصیرها، فراوان است و باید با مدیریت، نظارت و برخورد با مفسدان این مسائل رفع شود.

وی با یادآوری جنایات مختلف آمریکا در دنیا به مناسبت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و سالروز حمله به هواپیمای مسافربری ایران، خاطرنشان کرد: از سوابق ننگین و فراوان آمریکا، می‌توان به چند نمونه از جمله قتل و غارت سرخپوست‌های بومی آمریکا، کشتار سیاه‌پوستان، نقض حقوق مسلمانان با اتهام تروریسم، قتل و غارت در کشورهای مختلف دنیا، نقض حقوق زنان و انحلال کانون خانواده، سرکوب و تبعیض مردم بالاخص در حوزه اقتصادی و این که 99 درصد از سرمایه این کشور در دست یک درصد از آمریکایی‌هاست، اشاره کرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به برخی ظلم‌های آمریکا در مورد ایران از جمله کمک به تشکیل ساواک، حمایت از صدام، مشارکت در ترور بزرگان کشور و اقدام اخیر در به شهادت رساندن سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و تحریم‌های ظالمانه، عنوان داشت: طنز تلخ تاریخ مدعی بودن آمریکا برای حقوق بشر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه دوم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هم‌چنین هفته قوه قضائیه و تشکر از عوامل دستگاه قضا در استان، شهید آیت‌الله بهشتی را به عنوان نماد این ایام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی معرفی کرد و بیان داشت: سه خصلت ویژه این شهید بزرگوار تشخیص دقیق توانمندی‌های افراد، تلاش برای مسئولیت گرفتن افراد شایسته حتی مخالفانش و تقید به اطاعت از دستور ولی امر بود.

امام جمعه زاهدان در خطبه اول نیز ضمن حمایت از تصمیم عاقلانه ستاد مبارزه با کرونا در تعطیلی مراسم و مجامع به خاطر اصل دینی ارجحیت حفظ جان بر سایر واجبات، خاطرنشان کرد: مردم در این مدت دلتنگ بودند و احساس می‌کردند گمشده‌ای دارند.

وی با ذکر خاطره‌ای از سفر به قاره آفریقا در این باره اظهار داشت: در این سفر بعد از اقامت چند روزه در یک کشور غیرمسلمان به کشوری مسلمان که اهل سنت بودند قدم گذاشتیم و در همان ابتدای ورود با شنیدن صدای اذان احساس بسیار خوشایندی پیدا کردیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به فرازهایی از مناجات الذاکرین امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: با وجود عدم امکان برگزاری مراسم‌های مذهبی در این مدت اما انجام مناسک دینی و مناجات با خداوند در خلوت میسر بود و تصور این که هرگز اجازه نمی‌داشتیم با خدا صحبت کنیم بسیار سخت و مایه دلتنگی فراوان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به توصیه‌های پزشکان برای مقابله با کرونا و مشابهت این توصیه‌ها برای مصون ماندن در برابر ویروس‌های فکری، اخلاقی و معنوی، خاطرنشان کرد: در برابر شیاطین جن و انس که برای فاسد کردن ذهن جوانان ما شبهه‌پراکنی می‌کنند، باید تقویت بنیه‌های اعتقادی، قطع ارتباط با افراد آلوده و نزدیک نشدن به محیط‌های خطرناک را مدنظر داشته باشیم و اگر گرفتار آلودگی شدیم با استغفار، نماز و ذکر خداوند، ذهن و جان ما را شستشو دهیم.
 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی زاهدان عدالت حقوق بشر رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

تجمع گسترده تانک ها و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی رفح، حاکی از حمله قریب الوقوع این رژیم سفاک و خونخوار به مردم مظلوم غزه است. 

بیش از ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به پهنة کوچک غزه می گذرد و حدود چهل هزار نفر از کودکان و زنان و مردم بی پناه غزه در مظلومانه ترین صحنه ها به شهادت رسیدند و حدود هشتاد هزار نفر هم زخمی و مجروح و نقص عضو شده اند و بخش اعظم غزه هم با بمبارانهای وسیع به اندازه حجم چندین بمب اتمی طوری تخریب شده است که بر اذعان کارشناسان سازمان ملل بیش از ۱۴ سال آوار برداری آنها بطول می انجامد. 

در این مدت تنها نقطه ای که تقریباً مصون مانده و بیش از ۵/۱ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده شهر مرزی رفح است و در محاصرة غذایی و دارویی هم هستند و بسیاری از قحطی آب و مواد غذایی خبر می دهند که اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد با فاجعه بزرگ انسانی در این شهر روبرو هستیم و لیکن رژیم صهیونیستی ظاهراً تعجیل در نسل کشی مردم باقیمانده غزه دارد و با تجهیزات سنگین نظامی در حال آماده سازی برای حمله ور شدن به رفح با این تراکم جمعیت عظیم است که حتی کوچه ها و خیابانهایش هم محل چادر آوارگان است و هرگونه حمله ای هزاران نفر را به کشتن می دهد. 

متأسفانه در چنین شرایطی کشورهای عربی و همسایگان اسرائیل نه تنها کمکی به ملت مظلوم غزه نمی کنند حتی بی شرمانه در رهگیری موشک ها و پهبادهای ایرانی به سوی اسرائیل با آمریکا و انگلیس و فرانسه سعی در ساقط کردن آنها داشتند گرچه عملیات غرور آفرین دلاور مردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دلهای ملت های مسلمان و مخصوصاً مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه را شاد کرد و درس بزرگی را به صهیونیستها و حامیانش داد. 

عدم اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه بیش از پیش بی اعتباری این نهاد بین المللی را ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل تابع شورای امنیت هم نیستند و تنها اهرمی که برای متوقف کردن جنگ غزه باقی می ماند، همین اعتراضات و مخالفت های میلیونی و گسترده مردمی در سرتاسر دنیا و مخصوصاً کشورهای غربی است. 

خوشبختانه خیزش عجیبی تمامی دانشگاههای آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی را در بر گرفته و هزاران دانشجوی دختر و پسر به همراه استادانشان به تحصن ها و تجمع هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پرداخته و علیرغم خشونت شدید پلیس و ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری آنها همچنان برخواسته خود که توقف نسل کشی مردم غزه و فلسطین است تأکید دارند و لیکن مسئولان آمریکایی و بعضی دول اروپایی که سرسپردة صهیونیستهای وحشی هستند، دانشجویان را به یهودی ستیزی متهم می کنند‍! معلوم نیست چند هزار نفر دیگر از مردم غزه کشته شوند تا شاید مسئولان آمریکایی به نسل کشی مردم فلسطین اعتراف کنند!‍ 

عجیب است که مسئولان آمریکایی حاضرند در دفاع از صهیونیستها دانشجویان نخبه شان را هم بکشند چرا که در بام این دانشگاهها تیربار و تک تیرانداز مستقر کرده اند یعنی در حقیقت این صهیونیستها هستند که مسئولان آمریکایی را در چنگ خود دارند و مسئولان آمریکا حاضرند حتی ملت خود را هم فدای اسرائیل کنند‍! 

در چنین شرایطی وظیفه کشورها و ملت های اسلامی بسیار سنگین است و دولت و ملت ایران هم همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمادگی خود را عملاً ابزار کرده است و عملیات «وعدة صادق» نیز جلوه ای از همین حمایت بود. 

در این وضعیت، حرکت مسئولان داخل کشور باید هماهنگ با سیاست خارجی کشور بوده و توجه اصلی به سوی جنایات رژیم صهیونیستی، معطوف باشد و از سوژه آفرینی در داخل پرهیز شود چرا که دشمنان با ابزارهای تبلیغاتی شان مترصدند تا با کمترین رخدادها و سوء‌ عملکردها اذهان جهانیان را به سوی جمهوری اسلامی ایران بچرخانند. 

مرتضی نجفی قدسی

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد