Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شیراز گفت: شیرازی‌ها و همه مردم فارس و جنوب کشور وظیفه است قدر اینکه در جوار این امام زاده بزرگوار هستند را بدانند که این وجود با عظمت حضورش در منطقه مایه برکت و لطف الهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز٬ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به در پیش رو بودن روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) اظهار کرد:‌ مسلما در درجه نخست برای شیرازی‌ها و همچنین همه مردم فارس و جنوب کشور وظیفه است؛ قدر اینکه در جوار این امام‌زاده بزرگوار هستند را بدانند و احترام ویژه کنند که این وجود با عظمت حضورش در منطقه مایه برکت و لطف الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ بازیارانی که همسایه حضرت احمد بن موسی(ع) هستند نیت کنند تا هر حاجتی دارند در روز بزرگداشت احمدبن موسی(ع)  آن نشان دهند که همسایه مورد احترام است.

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: این هفته به واسطه جنایات آمریکا در کشور ما و بقیه نقاط جهان و ظلم به حقوق بشریت بوده است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: آمریکایی‌ها از سویی با معیارهایی دوگانه خود را تبرئه می‌کنند و دیگران را محکوم می‌کنند که باید پاسخگو باشید.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد:‌شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و  شهادت شهید سلیمانی رسما با حمایت آمریکا انجام شد.

وی با تصریح بر ظلم و بی‌احترامی آمریکا بیان داشت: به طور مسلم باید این ظلم‌ها را محکوم کنیم و مردم خود آمریکا نیز بر این مورد رسیده‌اند که شعار می‌دهند نمی‌توانیم نفس بکشیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری بیان کرد:‌ اگر می‌خواهیم زیر ظلم نباشیم باید قدرتمند شویم و
آمریکا به دلیل اینکه نمی‌خواهد دست از ظلم خود بردارد، مرتبا فشار۲های اقتصادی را بر ما تحمیل می‌کند.

آیت‌الله دژکام اظهار داشت:‌ اخیرا نیز به دلیل برجام، روباه‌صفتان اروپایی بر علیه ایران اطلاعیه می‌دهند که به آن عمل کنیم،کدام یک از شما به مفاد برجام عمل کرده‌اید، امیدواریم که ملت عزیز و مومنین درک موقعیتی که داریم در رابطه با مسائل اقتصادی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشار به مقابله با فساد تصریح کرد:‌ در خصوص مسائل اقتصادی موضوع نخست گرانی و بعدی نیز فساد است که مشاهده کردیم به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب در 40 سال گذشته بوده است و نهایتا در حکم آیت الله رئیسی نوشتند که با فساد مبارزه کنید.

نماینده ولی فقیه در فارس اعلام داشت:‌ با جدیت نیز این را درخواست داریم و مردم نیز در راستای مبارزه با فساد از دستگاه قضائی حمایت جدی خواهند کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه گرانی غیر از گران‌فروشی است٬ گفت:‌ ما شاهد هر دو نیز هستیم، عده‌ای گران‌فروش داریم که امیدواریم خداوند انان را هدایت کند، اما این گران‌فروشی دلیل تورم نیست، درخواست ما از فرهیختگان این است که در این موضوع مطالعه کنند و عوامل گرانی را همه بشناسند.

وی تاکید کرد:‌ برای اینکه جلو گرانی گرفته شود باید همه اقدام کنند، مردم با امیدی به نمایندگان مجلس رای داده اند و آنچه در توان دارند باید کمک کنند، اما به تنهایی نمی‌توانند، همچنین دولت و قوه قضائیه نیز نمی‌توانند به تنهایی آن را حل کنند، مردم نیز باید آگاهانه کمک کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی جهش تولید به مفهوم جلوگیری از تورم تصریح کرد:‌ باید تحقق این کار را مسلم بدانید سه قوه نمی‌توانند به تنهایی کاری انجام دهند؛ چراکه مردم باید جهادی مانند زمان انقلاب به میدان بیایند.

نماینده ولی فقیه در فارس از مردم خواست تا در این زمینه مطالعه کنند و حاصل مطالعه را با دیگران به اشتراک بگذارند، برخی مسائل را باید رصد کنید و به مجلس بدهیم تا قانون را درست کنند.

آیت‌الله دژکام بیان داشت:‌همه دولت عزیز باید با کمال جدیدت پای کار بیاند تا گرهی از کار مردم باز شود.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس آیت الله دژکام جمعه شیراز موسی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه نامه یکی از مسؤولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

کد خبر 6095369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • ماجراهای نوه آیت‌الله مدرس، معلم انشاء احمد مسجدجامعی
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند