Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:11:42 GMT

مدیران شایسته باید جایگزین مریدان وابسته شوند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۱۵۶۵

مدیران شایسته باید جایگزین مریدان وابسته شوند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یزد با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی، معمار بزرگ دستگاه قضائی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب اظهار داشت: مظلومیت شهید بهشتی از آن جهت است که سخنان ناروا و افترا را از دوست و دشمن شنید اما خم به ابرو نیاورد و ظلم شخصی را تحمل کرد تا انسجام و وحدت اسلامی در دوران انقلاب حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در عرصه علمی نیز بسیار مظلوم بود، افزود: شهید بهشتی را همه به عنوان مدیری موفق می‌شناسیم و جنبه‌های علمی این شهید به عنوان مجتهدی آگاه به اغلب علوم و دارای درجات علمی و معنوی بالا مغفول مانده است.

دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قضا و قضاوت راهکاری برای برقراری عدل و عدالت در جامعه اسلامی است، عنوان کرد: از یک سو ستمدیدگان از ظلم و ظالم به این دستگاه امیدوار هستند از سوی دیگر زورداران و زورمداران از عدالت در خوف و هراس هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: اجرای عدالت و تأمین امنیت و بهداشت قضائی مهمترین مطالبه مردم از دستگاه قضاست که با آیت الله رئیسی، یکی از شاگردان مکتب دکتر بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه، دوران تحول و حرکت جهادی در دستگاه قضائی آغاز شد.

دهشیری با اشاره به رویکردهای جدید دستگاه قضا در طول یک سال گذشته یادآور شد: تلاش شد با برنامه‌ای با عنوان سند تحول، برنامه‌های زمان بندی بلندمدت، میان مدت و درازمدت با ایجاد تغییر و تحول در سطوح مختلف قوه و با شناخت از ابر چالشهای دستگاه قضائی، اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی در استان یزد نیز آغاز شد، عنوان کرد: ۱۱ هزار پرونده مسن که در دستگاه قضائی مانده بود، با کار جهادی قضات از آمار پرونده‌ها کسر شد و کاهش پرونده‌های مانده و مسن یعنی کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشی به دادرسی‌ها و رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی که این مهم یکی از سیاست‌های دستگاه قضا است.

دهشیری، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه برشمرد و گفت: ایشان بر این اعتقاد هستند که زندان جای اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک است نه افرادی که به دلیل جرایم سبک و جرایم مالی محکوم شده اند بنابراین باید با مجازات‌های جایگزین و جلوگیری از ورود این افراد به زندان‌ها، از تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که زندان برای زندانی و خانواده او دارد، کاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: جوان گرایی در دستگاه قضا نیز از رویکردهای مهم قوه قضائیه است و در این راستا از جوانان صالح، فاضل و انقلابی در مدیریت دستگاه قضائی استفاده شد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شاهد برون رفت از مشکلات فعلی دستگاه قضا باشیم باید به این جوانان اعتماد کنیم و خوشبختانه در یزد نیز این اتفاق افتاد و در بسیاری از مسئولیت‌ها جوانان جهادی، انقلابی، صالح، ولایی و فاضل به کار گرفته شدند.

دهشیری تاکید کرد: معتقدیم استفاده از مدیران شایسته به جای مریدان وابسته در دستگاه قضا و سایر بخش‌ها مؤثر است و رضایتمندی مردم و احقاق حقوق آنها را به دنبال دارد.

کد خبر 4958801

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند خطبه های نماز جمعه دهه کرامت دستگاه قضا دستگاه قضائی قوه قضائیه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند

 علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی‌ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقاد‌ها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیاز‌ها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد