Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی میراشرفی در مورد اوضاع تجارت خارجی کشور، اظهار داشت: به خاطر شروع کرونا تولید ناخالص داخلی کشورهای دنیا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و تجارت میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه منطقه منا شامل خاورمیانه و شمال آفریقا تاثیرات بیشتری از ارقام گفته شده را داشته اند، گفت:‌ کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و در سه ماه اول امسال آن را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر اقتصاد در مورد رسوب کالا و موجودی کانتینرها در بنادر و مبادی ورودی کشور بیان داشت: در حال حاضر تعداد کالاها از میانگین و متوسط انتظار بالاتر است و البته در مورد برخی اقلام جای نگرانی وجود ندارد. این آمار در کالاهای اساسی به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و از نظر ارزشی ممکن است کاهش داشته باشد.

میراشرفی در مورد رسوب کالا تصریح کرد: یکی از مباحث مربوط به رسوب مربوط به تامین ارز و دریافت اسناد مالکیت و مباحثی مانند دریافت کد ۱۴ رقمی بانک است. برای این موضوع هماهنگی ها و رایزنی‌های مختلفی صورت گرفته تا بتوان ایستایی کالاها را کاهش داد.

وی به راهکار اخیر گمرک اشاره کرد و افزود: به منظور کاهش رسوب و معطلی کالاها ۹۰ درصد اقلام بدون دریافت ضمانت نامه ترخیص خواهند شد که به صورت تعهدی و درصدی است. امیدواریم با تعاملی که انجام شده، حجم کالاها کاهش یابد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه نسیه بری (تعهدی و درصدی) برای کالاهایی است که در صف تامین ارز هستند، اعلام کرد: ۱۰ درصد کالا  پس از انجام تعهدات ارزی امکان ترخیص خواهد داشت.

رئیس کل گمرک با بیان این که ۴ میلیون تن کالای اساسی و ۴ میلیون تن کالای غیر اساسی کانتینری و غیر کانتینری در مبادی ورودی وجود دارد، گفت: عمده این کالاها (85 درصد) مواد اولیه و ماشین آلات راه سازی و کالاهای واسطه ای هستند که در صف تخصیص و تامین ارز قرار دارند.

وی ایستایی کالاها را به قبل از اظهار کالا به گمرک، حین اظهار و پس از اظهار تقسیم‌بندی کرد و بیان داشت:  تخصیص و تامین ارز و اسناد مالکیت کالا از مشکلات قبل از اظهار کالا است. در حین اظهار مباحثی مانند اجرا دریافت مجوزهای مربوط به کالا از سازمان‌های متولی و کمبود نقدینگی،‌ پس از اظهار نیز محدودیت‌های فصلی و حمل و نقل باعث تطویل ترخیص کالا می‌شود. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رییس کل گمرک ویروس کرونا تامین ارز پارسی خبر تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی گشایش و آغاز فعالیت خزانه سکه طلای شرکت بورس کالای ایران، اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط این خزانه در روز جاری به تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی و مشتقه این بورس معامله شد.

کلیه فعالان بازار سرمایه که امکان معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران را داشته‌اند، از این پس می‌توانند در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی بورس کالا علاوه بر شمش طلا، سکه تمام بهار آزادی را نیز در قالب گواهی سپرده معامله کنند که تابلوی معاملاتی آن شامل سفارشات خرید و فروش، قیمت‌ها و … در درگاه cdn.ime.co.ir قابل مشاهده است.

همچنین کلیه دارندگان سکه طلای تمام بهار آزادی می‌توانند پس از اخذ کد بازار مالی بورس کالا از طریق شرکت‌های کارگزاری، با تحویل سکه طلا به خزانه سکه طلای بورس کالای ایران، گواهی سپرده قابل معامله دریافت کرده و ضمن اطمینان از نگهداری دارایی خود در فضای امن خزانه، از مزیت معافیت مالیاتی معامله گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا بهره مند شوند. به این منظور متقاضیان می‌توانند جهت اخذ نوبت تحویل سکه طلا به خزانه با شماره ۸۵۶۴۴۴۴۴ تماس حاصل کرده و هم چنین اطلاعات تکمیلی را در بخش اعلانات بازار مالی در سایت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir مشاهده کنند.

کد خبر 6099400

دیگر خبرها

  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه