Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «محمد کشاورز زاده» روز جمعه در نشست مجازی پرسش و پاسخ با دانشجویان ایرانی مقیم چین افزود: شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده ای در تمام بخش ها به وجود آورده است و با شیوع موج دوم کرونا در پکن، وضعیت تشدید شده است.

او گفت: تعدادی از هموطنان از جمله تجار و دانشجویان مقیم چین، هم اکنون در ایران و تعدادی هم در چین حضور دارند این افراد نیازمند تردد میان چین و ایران هستند اما به دلیل شرایط قرنطینه ای و مشکلاتی که وجود دارد نتوانسته اند به چین برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سفارت ایران در چین تمام تلاش خود را برای جابجایی اتباع ایرانی بکار گرفته است اما حل برخی از مشکلات نیاز به زمان دارد تا وضعیت به حالت برگردد همه تلاش ما رفع مشکلات است.

کشاورز زاده در مورد بازگشت دانشجویان به ایران با پرواز باری ماهان که خواسته یکی از دانشجوان بود گفت که پرواز باری ماهان مجوز حمل مسافر ندارد ولی به دنبال برقراری پروازهای چارتر برای به صورت موردی برای جابجایی هم وطنان هستیم.

سفیر ایران در چین ضمن قدردانی از تلاش های ماهان برای انتقال کمک های چین به ایران در اوج شیوع کرونا نسبت به برخی بی مهری ها و انتقادات نادرست نسبت به این شرکت هواپیمایی اظهار گله کرد.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۵۰ محموله هوایی از جمله ۱۶ میلیون ماسک از چین به ایران گفت که سفارت در کنار کنسولگری های ایران در چین به صورت شبانه روزی برای انتقال این کمک ها به ایران تلاش کردند.

کشاورز زاده با یادآوری تلاش های سفارت برای رفع مشکلات دانشجویان به ویژه دانشجویان ایرانی مقیم ووهان گفت: در آن مقطع حساس، سفارت تماس تلاش خود را بکار گرفت تا توانست علاوه بر ارسال بسته های بهداشتی و غذایی به دانشجویان آنها را به ایران برگرداند.

در این نشست که علاوه بر سفیر ایران در چین، «رمضان پرواز» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، «عادل شیرغلامی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو و «عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی و سرپرست رایزنی علمی سفارت ایران در چین حضور داشتند دانشجویان به طرح سئوالات و مشکلات خود پرداختند.

برچسب‌ها رایزن فرهنگی چین محمد کشاورز زاده پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رایزن فرهنگی چین پکن رایزن فرهنگی چین پکن ایران در چین کشاورز زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!