Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت این استان در حوزه بهداشت و سلامت گفت: تبدیل شدن یزد به قطب سلامت منطقه و کشور نیازمند تحولی جدی است.

«محمدصالح جوکار» در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در این عرصه افراد زیادی با مجاهدت و ایثار به شهادت رسیدند و کادر درمان هم شبانه روز تلاش کردند تا سلامتی را برای مردم تحقق بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که حوزه بهداشت و درمان استان در افق 1400 با یک تحول جدی روبرو باشد و اینکه سالیان سال ما بیان کنیم قطب سلامت کشور و منطقه باشیم نیازمند تحول جدی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه درمان، انصافا نیروهای خوبی در مرکزیت کشور داریم ولی به دلیل نبود امکانات این افراد نمی‌توانند در یزد فعالیت کنند و اگر این پزشکان مجرب در استان جذب شوند و مراکز درمانی رونق داشته باشد، قطب درمانی تحقق پیدا می‌کند.

جوکار با اشاره به این‌که یزد افق درخشانی در حوزه سلامت دارد تصریح کرد: توجه به حوزه سلامت در استان یزد باید تقویت شود و مشخص کنیم نمایندگان چگونه می‌توانند به تحقق این هدف کمک کنند و در کنار آن نیز وظایف دانشگاه هم باید مشخص شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در بحث سفر هیئت دولت به استان یزد، لازم است نامه‌ای از سوی دانشگاه تنظیم و نمایندگان این نامه را امضا کنند و به رئیس جمهور ارائه کنیم تا زمینه اختصاص کامل تمام اعتبارات سفر به این استان فراهم شود.

وی با تاکید بر این‌که لازم است تلاش شود این اعتبارات در همین نیمه اول سال تخصیص پیدا کند گفت: از صندوق ملی مبلغی به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کرده که اگر گزارش جامعی از سوی دانشگاه تنظیم و به امضای همه نمایندگان استان برسد، از بحث تخصیصی‌های صندوق هم می‌توان استفاده خوبی به عمل آورد.

جوکار خاطرنشان کرد: یکی دیگر از منابعی که در این رابطه در بودجه 99 دیده شده، بحث فروش دارایی‌های مازاد و زمین و یا ساختمان‌های فرسوده است که می‌توان در این حوزه هم کارهایی را برای تامین اعتبارات انجام داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده یزد و اشکذر در مجلس ، این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث درآمدهای ‌استانی هم لازم است بررسی دقیقی صورت گیرد که استان چگونه می‌تواند به حوزه بهداشت و درمان کمک کند افزود: راهکارهای متعددی وجود دارد که می‌توان از این محل برای دانشگاه استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی يزد نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب