Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از مردم درخواست داریم دادگستری یزد را در اجرای طرح «پیش فروش آپارتمان» و سند «تعهد به بیع» یاری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با گرامیداشت دهه کرامت و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از نادرترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران و جهان بود و در مبارزات ضد استکباری و بحران‌های منافقین و مسائل ابتدای انقلاب، نقش مهمی در حفاظت از انقلاب ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم شهید بهشتی در تدوین و تصویب قانون اساسی تصریح کرد: وی در کنار شهید مطهری به عنوان نظریه علمیه انقلاب، نقش مهمی را ایفا کرد و زمینه تقویت نظام اسلامی را فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه دشمنان نقش این دو شخصیت والا مقام در تثبیت انقلاب را به خوبی شناختند و اقدام به ترور ظالمانه این دو بزرگوار کردند گفت: شهید بهشتی به گفته حضرت امام خمینی(ره) یک ملت برای ملت ما بود.

دهشیری گفت: یک ملت دارای مجموعه‌ای از خصلت‌های انسانی، اجتماعی، اخلاقی و دیگر ویژگی‌های بارز انسانی است و شهید بهشتی به تنهایی دارای تمام این ویژگی‌ها بود، وی مجتهدی مسلم، فقیهی دانشمند، سخندان و سخنور و مدیری مدبر و مشرف و مسلط به چهار زبان زنده دنیا بود.

رئیس دادگستری استان ایلام به گرانفروشان و مسببان گرانی هشدار داداز گوشه و کنار هرمزگان|‌هم‌افزایی سپاه ‌و دادگستری هرمزگان برای صیانت از حقوق بیت المالرئیس کل دادگستری مازندران: تشکیل پلیس قضایی نیاز امروز دستگاه قضایی است

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند شهید بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه شهید شد افزود: مظلومیت شهید بهشتی از آن جهت نبود که ایشان در انفجار تروریست‌ها به شهادت رسید چرا که دیگر عزیزانی که در کنار ایشان به شهادت رسیدند هم صدق می‌کند بلکه ویژگی مظلومانه ایشان از آن جهت بود که ایشان از نظر شخصیتی ترور شد و دشمنان نظام که نقش ایشان را در تثبیت نظام دیدند ابتدا او را ترور شخصیتی کردند و پس از آنکه دیدند ایشان از راه بدر نمی‌رود، نسبت به ترور فیزیکی او اقدام کردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه ایشان از دوست و دشمن تهمت‌ها و اهانت‌های زیادی را خواسته و ناخواسته تحمل کرد گفت: مظلومیت ایشان نمونه کوچکی از مظلومیت جد بزرگوارش حضرت علی(ع) بود.

دهشیری تصریح کرد: مظلومیت دیگر ایشان این بود که همه ما ایشان را به عنوان مدیری توانمند و مدبر می‌شناسیم ولی جنبه‌های علمی و شخصیتی ایشان را خیلی کم می‌شناسیم و ابعاد شخصیتی ایشان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه قضا و قضاوت درنگاه عمومی، راهکاری برای یافتن حق و برقراری عدل و عدالت در جامعه اسلامی است گفت: قضاوت از یک سو مسیری است که حق جویان عالم و ستمدیدگان از ظلم و ظالم به این دستگاه امیدوار هستند و از سوی دیگر زورگویان و زورمداران از اجرای عدالت در خوف و هراس هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد مهمترین انتظار مردم از قوه قضائیه را تامین امنیت در همه ابعاد و اجرای عدالت و بهداشت قضایی دانست و گفت: با انتصاب آیت‌الله رئیسی که شاگرد مکتب شهید بهشتی است، دوران تحول در دستگاه قضائی آغاز شد و حرکت جهادی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه تحول نیاز به مدیریت انقلابی، اجرایی و جهادی دارد گفت: رئیس قوه قضائیه با شناخت دقیقی که از همه نقاط قوت و ضعف قوه قضائیه داشتند، تلاش کردند با داشتن برنامه‌ای به نام سند تحول، برنامه‌های زمان‌بندی کوتاه، میان و بلند مدت را اجرا کنند.

دهشیری تمرکز بر کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی را یکی از شاخص‌ها و اولویت‌های قوه قضائیه در این دوران دانست و گفت: حجم ورودی پرونده‌ها کمر قضات را خم کرده بود و کاهش این آمار سبب می‌شود که قضات بتوانند سریع‌تر و با کیفیت‌تر به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در استان یزد شاهد کاهش 12 و پنج دهم درصدی ورودی پرونده‌ها هستیم که نزدیک به 44 هزار پرونده می‌شود و این اقدام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و سبب شد که خیلی از امور و موضوعات ساده با دعوت طرفین حل شد.

وی گفت: در ارتباط با پرونده‌های مسن که بیش از یک سال در دستگاه قضائی مانده و مفتوح بود، قضات و کارمندان دستگاه قضائی با دقت، ظرافت، صبر و حوصله، حدود 11 هزار مورد از این پرونده‌ها را کم کردند.

دهشیری کاهش پرونده‌های مانده و مسن را کاهش اطاله دادرسی و رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضائی دانست و ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری زندان هم یکی دیگر از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه است و باید زندان جای افرادی باشد که مخل نظم و امنیت و اراذل و اوباش باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در زمان شیوع کرونا، خوشبختانه با دقت و ظرافت صورت گرفته و اقداماتی که انجام شد، خوشبختانه زندان استان یزد پاک ماند و هیچ مورد ابتلایی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم شاهد برون رفت از مشکلات باشیم باید به مدیران جوان، انقلابی، ولایی و جهادی اعتماد کنیم گفت: با بکارگیری نیروهای جوان و توانمند در پست‌های مختلف قوه قضائیه شاهد تحول خوبی در استان و کشور بودیم.

دهشیری با بیان اینکه تمام تلاش دستگاه قضا این است که از به وجود آمدن مشکل برای مردم پیشگیری شود تا نیازی به مراجعه به دستگاه قضا نداشته باشند گفت: در این زمینه دو طرح پیش فروش آپارتمان و سند تعهد به بیع را برای نخستین بار در کشور شروع کردیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: از مردم بزرگوار استان یزد درخواست داریم ما را در اجرای تفاهم نامه سند تعهد به بیع و نیز پیش فروش آپارتمان با تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی یاری کنند تا جلوی کلاهبرداری‌ها و سوء استفاده‌ها در این حوزه را بگیریم.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان یزد پیش فروش آپارتمان دستگاه قضائی تعهد به بیع قوه قضائیه شهید بهشتی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته