Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه جنایی ترکیه تاریخ سوم جولای (۱۳ تیر) را موعد دادگاه غیابی قاتلان «جمال خاشقچی» اعلام کرد.

به گزارش مشرق، منابع قضایی ترکیه امروز (جمعه) خبر دادند که دادگاه جنایی این کشور محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را در تاریخ سوم جولای (۱۳ تیر) آغاز خواهند کرد.

به گفته این منابع به شبکه الجزیره، از آن‌جایی که دولت سعودی تا کنون به درخواست ترکیه برای تسلیم متهمان پاسخی نداده، دادگاه مجبور به برگزاری غیابی جلسه محاکمه گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

علت دفاع ترامپ از بن‌سلمان پس از قتل خاشقچی سناریوهای پشت پرده بازداشت دستِ‌راست ولیعهد سعودی

دادستانی کل ترکیه نیز از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا حکم جلب و احضار بین‌المللی متهمان این پرونده را صادر کند.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

از آن‌جایی که پسر «جمال خاشقچی» در دوم خرداد گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاتلان پدرش را می‌بخشد؛ کارشناس احتمال عفو متهمان این پرونده را مطرح کرده‌اند.

 دادستان کل عربستان سعودی، در دسامبر ۲۰۱۹، پنج تن از متهمان پرونده قتل خاشقچی را به اعدام و سه مظنون را نیز مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم کرد و این در حالی بود که مهره‌های اصلی این پرونده از جمله «احمد عسیری» و «سعود القحطانی» (دو تن از نزدیکان محمد بن سلمان) همچنان آزاد هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت خارجه محمد بن سلمان جمال خاشقچی استانبول کنسولگری عربستان عربستان سعودی ترکیه احمد عسیری دولت سعودی جمال خاشقجی آمریکا سعود القحطانی جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

 

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد. یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • شرایط صدور دستور موقت
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»