Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:03:18 GMT

آمریکا سرمنشا نقض حقوق بشر است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۲۱۵۲

آمریکا سرمنشا نقض حقوق بشر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام محمد جعفری، امام جمعه موقت آسمینون در شهرستان منوجان ، امروز ۶ تیر در خطبه‌های نماز جمعه آسمینون، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: حرکت امروز قوه قضائیه و ریاست آن در مبارزه با فساد نور امید را در دل‏ هاى مردم روشن‏‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: چنان‏چه حجت الاسلام والمسلمین  رئیسى در مصاحبه تلویزیونى خود در دوشنبه شب دوم تیر گفت این حرکت باید با شفافیت، قاطعیت و بدون پنهان‏ کارى‏ هاى مُضرّ، بدون‏ ملاحظه پست، مقام و انتساب افراد به شخصیت‏‌ها و بدون اغماض، تداوم یابد تا مردم که در تنگناى سختى‏ هاى معیشتى هستند اعتماد و امیدشان دو چندان شود.

امام جمعه موقت آسمینون گفت: در دیدار سال ۹۶ مقام معظم رهبری (حفظه الله) با مقام‌های قضائى فرمودند؛ بازرسى‏‌ها را هر چه مى‏ توانید افزایش دهید و قوه‏ قضائیه را از درون اصلاح کنید، مردم مسائل را مى‏ بینند و متوجه مى‏ شوند و نباید این ‏گونه احساس شود که قوه‏ قضائیه با متخلفانِ قضائى، برخورد نمى‏ کند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: البته برگزارى دادگاه اکبر طبرى و دیگر مفسدان اقتصادى که با سو استفاده از جایگاه خود به ‏رانت خوارى و فساد انگیزى روى آوردند، از عملکرد امیدبخش قوه قضائیه است.

خطیب موقت جمعه آسمینون با اشاره به برجام، بیان کرد: برجام آینه عبرتی روشن برای کلیه دستگاه‏ ها، عناصر و جریان‏‌های سیاسی داخل نظام است و اکنون برجام بیش از آن که خاصیت کاربردی برای اقتصاد ایران داشته باشد، خاصیت تقویت حافظه تاریخی، درس‏ آموزی و عبرت انگیزی دارد.

اوتصریح کرد: خیمه‏ شب‏ بازی آمریکا و بازی‏‌های دو گانه و یک بام و دو هوای اروپا و خوش‏ رقصی مدیر آژانس با ۳ هدف اصلی انجام می‏ شود، اهدافی که جزو راهبرد دائمی آمریکا بر علیه ایران هستند، اول این که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حتی برای چند ماه، دوم تقویت مولفه‏‌های فشار حداکثری و سوم این که زمینه سازی برای بازگشت ایران به نقطه صفر و مذاکره برای مذاکره به منظور انعقاد توافق جامع برجام‏‌های مختلف، این بازی همیشگی جبهه استکبار است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایى نماد تمدن غرب است و این حقوق بشر با تمدن اسلام تعارض و تفاوت زیاد دارد ارزش‌های اخلاقی به پای منافع شخصی توسط ارزش‌های غربی قربانی می‌شود.

امام جمعه موقت آسمینون بیان کرد: در قاموس این حقوق بشر، ابعاد مختلف حقوق بشر از جمله حق حیات، حق کرامت، حق آزادى، حق امنیت، حق انتخاب، حق حاکمیت ملى، حق زن، حق کودک، حق طبعیت و محیط زیست، معناى دلخواه غربى‏‌ها را پیدا کرده و سازمان‏ ها، مجامع، شوراها، معاهدات، قطعنامه‏‌ها و بیانیه‏‌ها طبق دستور تمدن غرب تشکیل و تنظیم مى‏ شود و بازتاب مى‏ یابد.

او افزود: فهرست‏ گذرا سرفصل‏ هاى مهمى از نقض حقوق بشر آمریکایى را چنین مى‏ توان برشمرد، نقض حقوق شهروندى در طول ۲ قرن گذشته به انواع گوناگون، سرکوب مردم، معترضان، نقض آزادى و حقوق انسانى از مسلمانان، در نگاه تمدن غرب آمریکایی تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و اخراج مردم فلسطین، تلاش ایران برای انرژی صلح آمیز هسته‌ای امنیت آمریکا را به خطر انداخته، اما تشکیل گرو‌های سفاک همچون داعش از صلح جهانی به شمار می‌رود.

پایان پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه حقوق بشر حجت الاسلام حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس