Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@03:43:29 GMT

تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۲۲۸۳

تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد

خبرگزاری تسنیم: "سید علی الیاسری" دبیرکل گردان‌های الخراسانی وابسته به الحشد الشعبی در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح حوادث شب گذشته در عراق و حمله به مقر الحشد الشعبی پرداخت.

وی درباره جزئیات عملیات بازداشت و آینکه آیا در جریان این امر آمریکایی‌ها حضور داشته‌اند، گفت: این دستگاه مبارزه با تروریسم بود که عملیات بازداشت را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نشانه‌ها هست که کسانی که آنها را همراهی کردند، نیروهای آمریکایی بودند. در نتیجه، کاری که شد یک اقدام تحریک آمیز بود. الحاج ابوفدک (عبد العزیز المحمداوی) به طور مستقیم از طریق تماس با مراجع ذیربط وارد عمل شد و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم در ابتدای امر آگاهی از موضوع را رد کرد. بعد از آن برادر ابوفدک تصمیم گرفت که در صورت ادامه بازداشت مجاهدان، درقبال مقرهای دستگاه مبارزه با تروریسم مقابله به مثل کند.

وی افزود: حاج فالح الفیاض (رئیس حشد و مشاور امنیت ملی) و حاج العامری (هادی عامری) در این موضوع ورود کردند و موضوع با حل شدن و آزادی (افراد) دوطرف فیصله یافت.

الیاسری درپاسخ به سوالی درباره تعداد بازداشت شدگان و اینکه آیا همگی آنها آزاد شدند، گفت: بله، همه افراد وابسته به گردان‌های حزب الله آزاد و برای حل این بحران به مرجع زیربط در الحشد الشعبی ارجاع شدند.

وی درباره علت بازداشت گفت: گمان می‌کردند که هدف قرار گرفتن فرودگاه و منطقه الخضراء از این مقر صورت گرفته است. ادعا کردند که سکوهای پرتاب موشک در این مقر هست. در نتیجه، همه اینها موضوعات تحریک آمیزی با هدف خدشه وارد کردن به وجهه الحشد و مقاومت و اهانت به نهادهایی است که نقش آنها هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی است ولاغیر.

این فرمانده الحشد الشعبی تصریح کرد: همه مقرهای الحشد الشعبی مجهز به همه امکاناتی هست که با بکارگیری آنها با دشمن مقابله می‌کرد؛ از سکوهای موشک گرفته تا سایر امکانات. نمی‌توان دستور تعدی و تعرض به آنها را صادر کرد زیرا مقرهای الحشد الشعبی قدسیت و خصوصیت خود را دارد. انتظار است که اگر حکومت موضع مشخصی دارد، خودش بدون تعرض به جایگاه نمادین این مقرها و موجودیت آنها (موضوع) را دنبال کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حشدالشعبی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش تابناک، جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره حوادث جوی از اول فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: در این مدت ۱۲۰۴ نفر آسیب دیده از این حوادث بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۹ نفر جان خود را بر اثر حوادث جوی از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲ برابری داشته است. همچنین ۱۱۶۵ نفر در این مدت مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۷ درصدی داشته است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در این مدت گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۴۱ نفر در سیلاب مصدوم و ۳۵ نیز براثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این مدت ۲۴ نفر در طوفان مصدوم شده‌اند.

معیادفر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری ۶ مصدوم براثر ریزش کوه یا سنگ، ۱۰۶۹ نفر براثر گرد و غبار و ۲۰ نفر در سایر حوادث مصدوم شده‌اند. همچنین ۴ نفر بر اثر وقوع رعد و برق فوت شده و ۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • پاسخ بی‌رحمانه کین به هالند: بچه لوس و ننر!‏
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • تشریح اقدامات دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • سیل دیشب «سنگان» در حاشیه تهران
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران