Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کاظمی رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: عقرب گزیدگی خطری جدی برای اهالی این شهرستان است و شهروندان در صورتیکه به گزش این جانور دچار شدند باید به درمانگاه مراجعه کنند.

او با بیان اینکه همه درمانگاه‌های این شهرستان به سرم ضد عقرب  (پاد زهر) مجهز هستند، افزود: آسیب دیدگان باید به توصیه‌های پزشک توجه کنند و به تشخیص پزشک به بیمارستان اعزام شوند تا اقدامات درمانی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی با بیان اینکه نوع سازه‌های روستایی و عشایری، انجام نشدن بهسازی ساختمان‌ها، شرایط جغرافیایی و وجود زمین‌های کشاورزی سالانه آمار بالایی از عقرب گزیدگی در استان خوزستان را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: پارسال حدود ۲ هزار و ۳۰۰ عقرب گزیدگی در اندیکا گزارش شد که همه آن‌ها مداوا شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیکا بیان کرد: امسال هم موارد زیادی عقرب گزیدگی گزارش شد و همه موارد مداوا شدند، اما یک مورد آن که متعلق به مادری ۲۸ ساله در روستای شیرین بهار بود، به دلیل بی توجهی به توصیه‌های پزشک هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز بستری شده است.

او با بیان اینکه این بیمار به رغم توصیه‌های اکید پزشک درمانگاه مبنی بر اعزام به بیمارستان، بعد از انجام اقدامات اولیه و تزریق پاد زهر، با رضایت شخصی از درمانگاه مرخص شد، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود ضمن بهسازی ساختمان‌ها و سکونت گاه‌های فصلی حتما سمپاشی را نیز با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عقرب گزیدگی عقرب گزیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ارقام غالب گندم‌های گرمسار ، سیوند ، طلایی و پارسی است
توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه سمپاشی به موقع مزارع می‌تواند تخریب و خسارت آفت به مزارع موثر باشد.
سمپاشی مزارع گندم تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط تعدادی از مردم غزه از روی ساختمان بماران شده / حاوی تصاویر آزاردهنده
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • کشف بقایای یک سکونتگاه 7 هزارساله در صربستان (+عکس)
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون