Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی کم سابقه خواستار آن شده است که با فروپاشی تشکیلات اقلیم، زمینه برای کنترل و مدیریت منابع درآمدی از سوی دولت مرکزی عراق و بهره مندی مردم کُرد از حقوق اولیه خود فراهم شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سوران عمر» عضو فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان محلی کردستان عراق اعلام کرده است که 29 سال است با نام اقلیم و سیاست مستقل سازی اقتصاد، دزدانی پرورش یافته‌اند که اکنون زندگی اکراد عراقی را تهدید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که در قالب هیئت‌های کُردی به بغداد می‌روند و در راستای حفظ تاج و تخت خود و تخصیص بودجه دست به هر کاری می زنند، نباید از سوی مردم پذیرفته شوند، لازم می‌دانیم که حقوق کارمندان کُرد از سوی دولت مرکزی عراق پرداخت شود و منابع درآمدی اقلیم نیز از سوی بغداد کنترل و مدیریت شود، این اطمینان وجود دارد که به اندازه مسئولان اقلیم از این درآمدها دزدی نخواهند کرد و چنین ظلمی نیز از سوی دولت مرکزی عراق علیه ملت ما وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه اعلام کرده است که جنگ داخلی، ترور، شکنجه، زندان‌های مخفی، سرنوشت نامعلوم شمار زیادی از مردم، دزدی و غارت درآمدهای ملت، گرسنه سازی، کشتن معترضان، ثروتمند شدن عده‌ای از مسئولان، ظلم و ستم بیش از حد، فقر مطلق مردم، بیکاری، دو اداره‌ای در اقلیم کردستان، جداسازی اقلیم به شیوه نظامی، دو نیروی امنیتی، دو نیروی پیشمرگه، دو نهاد اطلاعاتی، دو طرز تفکر، شکست اقلیم در موضوعات اقتصادی از مهمترین نتایج حکومت کُردی در اقلیم کردستان است.

کردستان عراق|خط‌ و نشان رئیس اتحادیه میهنی برای کابینه بارزانی همزمان با سفر هیئت کُردی به بغداد

سوران عمر گفته است: با چنین تصویر ناخوشایندی از اقلیم، حاکمیت دزد و مافیا مشاهده می‌شود، آنهایی که اگر اقلیم کردستان نبود سرنوشت دیگری داشتند، پس از 29 سال مردم درخواست پرداخت حقوق خود را دارند که بودجه‌ای برای آن موجود نیست، آیا زمان آن نرسیده است که با هدف برون رفت از این وضعیت اسفبار مافیایی، خود را نجات دهیم و به عُمر چنین حاکمیتی خاتمه دهیم؟

این عضو پارلمان کردستان عراق در ادامه گفته است: اگر با تظاهرات و اعتراض عمومی تغییری حاصل نمی‌شود در راستای فروپاشی اقلیمی فعالیت کنیم که به دوزخ اکراد عراقی تبدیل شده است، زمانیکه اقلیم سقوط کند جایی برای رئیس، نخست وزیر و پارلمان باقی نخواهد ماند، استانداری و شوراهای استانی باقی خواهند ماند و مردم درخواست می‌کنند که به مانند دیگر استان‌های عراق حقوق و امتیازات آنان داده شود.

سوران عمر گفته است: می‌گویند تشکیلات اقلیم حقی است که در قانون اساسی عراق آمده است، تمامی حقوق ما را محقق کنید اقلیم را از ما بگیرید تا از این به بعد ستمی به نام رئیس اقلیم و نخست وزیر و حاکمیت بی اراده آنها ادامه نداشته باشد، نفرت بر آنهایی که 29 سال است در اقلیم کردستان به استعمار مردم مشغولند، زنده باد آنهایی که می‌توانند معیشت مردم را تامین کنند.

این چهره معترض اقلیم کردستان عراق همچنین گفته است که تشکیلات اقلیم به ضامن بقای حکام این منطقه تبدیل شده است، به زعم آنان این تشکیلات قابل فروپاشی نیست و آنها مادام العمر در قدرت خواهند ماند. آنهایی که بر اساس منش ملی گرایانه از اقلیم کردستان حرف می‌زنند لازم است مواردی از برکات این تشکیلات را برای مردم عادی تشریح کنند تا مردم پس از 29 سال به دروغ‌های شما باور داشته باشند.

انتهای پیام/.

R36442/P/S8,90/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقلیم کردستان کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد