Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت است / هیچ پیامبر و امامی نبوده که در دوران آن‌ها، همه افراد صالح باشند؛ هر جا پیشرفت بزرگی شده، خیانت بزرگی نیز انجام شده / بعد از رسالت پیامبر (ص)، جنایت‌هایی انجام شد که در طول تاریخ بی‌نظیر است

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با بیان اینکه در ارائه خدمات، محور اصلی را باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه باشد، گفت: خدمات باید به نوعی ارائه شود که در نتیجه آن روحانیت بتواند بهتر به وظیفه طلبگی خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مسوؤلان این مرکز، با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که در حوزه علمیه صورت گرفته شاخه‌هایی از درخت پربرکتی است که امام خمینی (ره) غرس کردند، بیان داشت: پیشرفت‌های حوزه علمیه در فکر، اخلاص و قیام خالصانه امام خمینی ریشه دارد.

وی بیان کرد: پیشرفت‌های فراوانی در حوزه صورت گرفته است و حوزه علمیه امروز با حوزه علمیه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در ارائه خدمات، محور اصلی را باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه بدانیم، گفت: خدمات باید به نوعی ارائه شود که در نتیجه آن روحانیت بتواند بهتر به وظیفه طلبگی خود عمل کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات نباید خدمت به یک صنف باشد بلکه باید خدمات به صورت هدفمند ارائه شود؛ اگر فعالیت‌هایتان بر اساس این بینش برنامه‌ریزی شود قطعاً خداوند متعال برکاتش را زیاد خواهد کرد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سنت خداوند در آفرینش عالم گفت: هدف از آفرینش انسان در این عالم آفرینش مخلوقی بوده که به اختیار خود حرکت کند؛ سنت‌های الهی این چنین است که اسباب رشد و نزول با هم فراهم باشد.

وی گفت: گاهی یک امر واحد دو لبه دارد از یک طرف عامل پیشرفت و از طرف دیگر عامل سقوط انسانی می‌شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: از نعمت‌های مادی و معنوی در دنیا هم می‌توان حسن استفاده کرد و هم سوءاستفاده و انسان‌ها زمینه این را دارند تا هر کدام را خواستند انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: گاهی برخی انسان‌ها اشتباهاتی را انجام می‌دهند که بسیار ناراحت کننده است، ولی باید بدانیم سنت خداوند این است که هر امری دو لبه داشته باشد و آن‌ها می‌توانستند با انتخاب مناسب خود عروج کنند، ولی با اشتباه خود سقوط کرده‌اند؛ این سنت الهی است و این اختیار باعث می‌شود که مرتبه انسان‌ها از فرشته‌ها بالاتر شود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: هیچ پیامبر و امامی در طول تاریخ نبوده است که در دوران آن‌ها همه افراد صالح باشند و به وظیفه خود عمل کنند، هر جا پیشرفت بزرگی شده خیانت بزرگی نیز انجام شده است.

وی ابراز داشت: بعد از رسالت پیامبر اکرم (ص) جنایت‌هایی انجام شد که در طول تاریخ بی‌نظیر است به‌طوری‌که قبل از پیامبر (ص) امکان چنین جنایت‌هایی وجود نداشت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به وظیفه انسان‌ها در مقابل سنت‌های الهی گفت: سنت‌های الهی حاکم بر کل جهان هستند و هر کس در محدوده زندگی خود باید به تکالیف خود عمل کند؛ ما باید معرفت خود را بیشتر کرده و شرایط را بهتر درک کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت در میان کشور‌های اسلامی است و این برکت و نعمت به برکت قیام امام (ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: هنوز آن‌طور که باید امام (ره)، مرتبه اخلاص و آثار ایشان را نشناخته‌ایم، هرچه بیشتر دقت می‌کنیم و معرفتمان بیشتر می‌شود بیشتر متوجه امتیازات امام می‌شویم.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) علاوه بر فهم و بصیرت، اخلاص بسیاری داشت و در هیچ حالی محرکی برای حرکت جز رضایت خدا نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های امام (ره) گفت: امام خمینی دین را به خوبی می‌شناخت و این‌گونه نبود که تنها با یک رشته از علوم اسلامی آشنایی داشته باشد، بلکه انسانی جامع از لحاظ علمی بود؛ شرایطی برای ایشان به وجود آمده بود که با اساتیدی در رشته‌های مختلف ارتباط داشته باشند.

وی شناخت جامعه و بصیرت اجتماعی و سیاسی را ویژگی دیگر امام عنوان کرد و گفت: امام می‌دانست که نهضت را چگونه باید آغاز کرد، افراد را چگونه باید جذب کرد و با هر کس چگونه باید سخن گفت.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اخلاص امام (ره) عنوان کرد: امام خمینی ده‌ها سال ریاضت کشیده بود؛ ایشان تمرین کرده بود که احکام اسلام را دقیقاً عمل کند و خود را برای دین خدا خالص کند. امام زندگی‌ای عادی و بی تشریفات، اما سراسر نور داشت و یک ذره خودخواهی و دنیا طلبی نداشت و سرتا پا فقط بندگی بود.

وی گفت: در حوزه باید تلاش کنیم طلابی تربیت شوند که در علوم اسلامی جامعیت داشته باشند و سیاست را بهتر درک کنند و تهذیب اخلاق نیز داشته باشند.

وی گفت: خداوند بر ما منت گذاشت که انسانی را که دوست دارد به ما معرفی کرد و چند دهه با ما زندگی کرد و همه زندگی اجتماعی و فردی‌اش را دیدیم و شناختیم و به بهترین شکل راه درست را به ما نشان داد./رسا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی حوزه علمیه امام خمینی انسان ها خود عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور بعدازظهر شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در دومین‌کنگره ملی شهدای مازندران و یادواره ۴۰۰ شهید روحانی استان با محوریت آیت الله شهید هاشمی نژاد در مصلای آیت الله جباری (ره) بهشهر اظهار کرد: آنچه دفاع ما را مقدس کرد تکیه بر ارزش‌ها و معنویت و اصول انسانی است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه با هوشیاری و بصیرت در میدان بیان و روشنگری و عمل و تبیین وارد کار باشد و با زبان و خون و با جان به میدان بیاورد و از انقلاب و اسلام دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: یادواره شهدا و جلسات شهدا زنده کننده و کسب حیات است.

وی با اشاره به کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم غاصب یادآور شد: کنسولگری ما را مورد حمله قرار آمدند و سردار زاهدی و یارانش را به آرزوی شهادت رساندند و فکر نمی‌کردند که ما نه تنها قدرت و موشک داریم بلکه اراده زدن و بکارگیری این قدرت را داریم و از خاک جمهوری اسلامی مستقیم مراکز نظامی آنان را مورد حمله قرار دادیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: در این عملیات نه تنها بر رژیم غاصب بلکه بر استکبار پیروز شدیم.

وی افزود: با وجود نیروهای مسلح و رهبر شجاع و بصیر و حکیم و مسلط و فرمانده الهی که تمام فرماندهان امامت و رهبری را معجزه الهی می‌دانند، صفحه جدیدی در تاریخ رقم زده شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: در عرصه نظامی و امنیت دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و در عرصه اقتصادی با همکاری دولت و مجلس شاهد شکوفایی خواهیم خواهیم امروز حوزه‌ها باید با روحیه جهادی وارد شوند و نگذاریم ارزش‌ها و الگوها و ذائقه تغییر کند و آگاهی‌ها به آگاهی دشمن‌محدود شود و تعلقات از جنس دنیا باشد.

وی گفت: با وجود نیروهای مسلح و رهبر شجاع و بصیر و حکیم و مسلط و فرمانده الهی که تمام فرماندهان امامت و رهبری را معجزه الهی می‌دانند، صفحه جدیدی در تاریخ رقم زده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: در عرصه نظامی و امنیت دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و در عرصه اقتصادی با خماری دولت و مجلس شاهد شکوفایی خواهیم و امروز حوزه‌ها باید با روحیه جهادی وارد شوند و نگذاریم ارزش‌ها و الگوها و ذائقه تغییر کند و آگاهی‌ها به آگاهی دشمن‌محدود شود و تعلقات از جنس دنیا باشد.

وی گفت: آنچه دفاع مقدس ما را مقدس کرد تکیه بر ارزش‌ها و معنویت و اصول انسانی است.

به گفته حاجی صادقی، حوزه‌های های علمیه با هوشیاری و بصیرت در میدان بیان و روشنگری و عمل و تبیین وارد کار باشد و با زبان و خون و با جان به میدان بیاورد و از انقلاب و اسلام دفاع کند.

امام جمعه بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: جامعه برای قرآنی بودن و زندگی کردن باید به علم رجوع کنیم و علم دین را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: تربیت شاگردان فراوان توسط امام صادق در توسعه تشیع مهم بود.

وی گفت: امام صادق در عصر خود از فرصتی که در اختیار داشت بهترین استفاده را کرد و تحول اساسی ایجاد کرد و ما هم باید با الگوبرداری از سیره و روش این امام‌همام، اثرگذار و تحول آفرین باشیم.

کد خبر 6096453

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم