Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی -سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم استان همدان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نخستین نماز عبادی – سیاسی جمعه استان همدان پس از شیوع کرونا با حضور پرشور مردم در استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اسدآباد: حرکت انقلابی قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی مایه امید در دل مردم شد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه  اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان،اظهار کرد: انسان متقی باید خود را مورد تذهیب و پرورش، مقابله و محاسبه قرار دهد و از نشانه های مؤمن با تقوا این است که بداند چیزی که می‌خورد و می‌پوشد از راه حرام یا حلال است؟

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، از زحمات رئیس قوه قضاییه، و تبریک این هفته، گفت: حرکت انقلابی آقای رئیسی در برخورد با دانه درشت های فساد اقتصادی مایه امید در دل مردم شد و قطعا دعای مردم پشت سر مسئولانی است که خدمت صادقانه، عادلانه، شفاف در راستای عدالت اجتماعی داشته باشند.

حسینی‌مجد از قضات خواست که در پرونده های قضایی، کرامت انسانی، اخلاق حسنه با اراب رجوع را اولویت کارخود قرار دهند و بیشتر برای مردم وقت گذاشته شود.

وی به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام اشاره کرد و گفت: می طلبد که مردم در ساخت خانه های عالم و حمایت از روحانیت پشتیبانی کنند چراکه در هر محلی یک روحانی فعالیت داشته. جرائم کم و صمیمت و صفا بیشتر بوده است.

امام جمعه شهر اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به روز اصناف و پشتیبانی بازاریان در جبهه و جهاد اشاره کرد و افزود: امروز بازاریان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هم خوب عمل کردند که انتظار می رود مردم را در این ایام سخت کمک کرد.

وی به هفته مبارزه با مواد مخدر هم اشاره داشت و گفت: مواد مخدر و اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در جامعه ماست که خانمانسوزی را به بار می‌آورد و باید مسئولان در مبارزه با این بلا بهتر عمل کنند.

حسینی‌مجد به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: آمریکایی حقوق را بلد نیستند و خود در لجنزار هستند اما دم از حقوق می زنند، حقوق بشری که رحمی به فرزندان فلسطینی، یمنی و بحرینی ندارد، چطور حقوق بشری است!

وی از فرماندار، نماینده مجلس خواست که باتوجه به مصوب شدن دو روستای مزرعه بید به عن‌وان شهر پالیز، افزود: مردم انتظار دارند که افتتاحیه انجام و شهردار آن معرفی شود، و در راستای ایجاد زیرساختهای شهر شدن آن اقدام شود.

امام جمعه کبودراهنگ: احتکار کنندگان مایحتاج مردم یزیدیان زمانه اند 

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز سیاسی عبادی امروز با دعوت همگان به تقوای الهی اظهارکرد: به لطف خدا بعد از چهارماه تعطیلی نمازهای جمعه به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور امروز به همت جهادگران عرصه سلامت و مردم نیک اندیش و جهادی کشور دیروز به پشتوانه قانون این فریضه الهی را تعطیل کردیم و امروز به تبعیت از همین قانون نماز را برپا خواهیم کرد.

وی با اشاره به آسیب های کرونا در جامعه جهانی افزود: این ویروس به دست بشریت برای اهدافی شوم ساخته شده بود که به برکت الهی دامن سازندگان اصلی را گرفته و زمین گیر کرده است و امروز بیشترین آسیب را همان کشور خورده است.

باقری با تقدیر از مدیریت مردمی و جهادی کرونا در کشور گفت: من دستان جهادگران و بسیجیان عزیزی که از سفره های خود کاستن تا سفره های فقرا را رنگین تر کنند می بوسم.

امام جمعه کبودراهنگ در ادامه با اشاره به شهادت شهید بهشتی بیان کرد: شهید بهشتی شهید مظلومی است که دشمنان قبل از شهادتش او را ترور شخصیت کردند و امروز درخت اسلام و انقلاب بقای خود را مدیون خون شهید بهشتی هاست.

وی با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی بیان کرد: نه سازمان ملل و نه خود آمریکا تا به امروز از این حرکت ناجوانمردانه و کودک کشانه خود ابراز پشیمانی نکردند بلکه به مسببان این جنایت نیز مدال افتخار دادند اما امروز به برکت خون شهدا و برکت جوانان ارتش و سپاه و نیروهای مقتدر نظامی خودمان پاسخ حرکت های تروریستی آن ها را در خلیج فارس با اقتدار و صلابت خواهیم داد.

باقری در پایان با انتقاد از احتکار کنندگان کالا در وضعیت کرونایی کشور خاطر نشان کرد: کسانی که در این وضعیت سخت معیشتی مردم کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را برای گران فروشی و منافع شخصی احتکار کردند یزیدیان زمانه اند.

امام جمعه  بهار: ویروس کرونا درماندگی کشورهای ابرقدرت را به دنیا نشان داد

اولین نماز جمعه شهرستان بهار بعد از شیوع بیماری کرونا با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مصلای این شهر اقامه شد‌.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در نخستین نماز جمعه شهرستان بهار بعد از انتشار ویروس کرونا به وضعیت کنونی دنیا و زمین گیری کشورها اشاره کرد و اظهار داشت: ویروسی که با میکروسکوپ های بسیار قوی دیده می شود دنیا را به زانو درآورد.

امام جمعه بهار به وضعیت کشورهای ابرقدرت در برخورد با کرونا اشاره کرد و افزود: شاهدیم که ویروس کرونا چگونه کشورهای ابر قدرت را بر بر زمین زد و آبرویشان را برد و مدینه فاضله ای که سلبریتی ها و غرب گرایان از غرب ساخته بودند در هم ریخت.

وی ادامه داد: این ویروس ایثار و گذشت مردم ما را در رزمایش مومنانه به رخ مردم دنیا کشید در حالیکه در آن طرف مرزها مردم برای یک عدد دستمال توالت دعوا و درگیری بوده و در حال غارت فروشگاهها بودند.

ارزنده با تشکر از وزارت بهداشت و شبکه بهداشت همدان و بهار تلاشهای جهادگران سلامت را ستودنی دانست و گفت: همین توصیه های بهداشتی که الان به مردم می شود اسلام ۱۴۰۰ سال پیش به مردم کرده است.

امام جمعه بهار با تبریک هفته قوه قضائیه ریاست حجت الاسلام رئیسی در قوه قضاییه را برای مردم امید آفرین دانست و اظهار داشت: کسانی که با شعار امید به میدان آمدند مردم را نا امید کردند و الان که دلار به ۲۰ هزار تومان رسیده ککشان هم نمی گزد.

وی افزود: هم اکنون قوه قضاییه نه تنها در حال برخورد با جرائم و اجرای وظایف خود است، بلکه جور دیگر ارگانها را نیز در تعطیلی کارخانه ها و تولیدی ها می کشد؛ اما بعضی ها تدبیر می کنند که به هر شکلی که شده مردم را کلافه کنند.

وی همچنین با تبریک به نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس دست به دست قوه قضائیه بدهند و وضعیت مملکت را بهبود بخشند.

حجت الاسلام ارزنده به فرجام برجام اشاره کرد و گفت: هم اکنون وضعیت مان از ابتدای راه هم بدتر است، همه چیز را از دست داده ایم و پایین تر از صفر قرار داریم و همه اینها سیاهی هایی هستند که در تاریخ ثبت خواهد شد و جالب اینجاست که با تمام این شرابط بعضی ها هنوز هم با وقاحت تمام حرف از رابطه با آمریکا می زنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام ویروس کرونا قوه قضاییه امام جمعه نماز جمعه جمعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟ چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟ تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؟ توقف در بدیهیات

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست