Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی بااشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون گفت: همانطور که قبلا گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی اصغر خانی، رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، در رابطه با روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در توئیتر نوشت: پرونده آقای تاجگردون در روز چهارشنبه 21 خرداد از هیئت رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع و اولین جلسه کمیسیون تحقیق ساعت 14 روز یکشنبه 25 خرداد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقرر شد برای روز دوشنبه 26 خرداد معترضان و آقای تاجگردون در جلسه کمیسیون تحقیق حاضر شوند. در این جلسه که عصر دوشنبه برگزار شد 4 نفر از معترضان حضور یافتند که 3 نفر از انها صحبت‌های خود را بیان کردند. بعد از آنها هم آقای تاجگردون به 7 بند مطرح شده از سوی معترضان پاسخ دادند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در همین جلسه تصمیم گرفته شد دو طرف روز شنبه 31 خرداد مستندات خود را به کمیسیون تحقیق ارائه کنند که آقای تاجگردون در تاریخ تعیین شده و آقایان مخالف تایید اعتبارنامه در روز یکشنبه 1 تیر مدارک خودشان را ارائه کردند. از دیگر تصمیمات جلسه روز دوشنبه 26 خرداد تعیین یک کمیته 4 نفره بود. این کمیته 4 نفره با مسئولیت آقای میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز برای بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر در فرصت موجود در جلساتی را با وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و شورای نگهبان برگزار کردند و گزارش کامل و جامعی از سوی این کمیته تهیه شد.

خانی در ادامه این توئیت نوشت: در همین مدت تعدادی از نمایندگان نیز از دو طرف (موافق و  مخالف) به بنده مراجعه و صحبت و نظراتشان را بیان کردند. همچنین افراد مختلف دیگری به جز نمایندگان یعنی خارج از مجلس که موافق و یا مخالف بودند نیز در این مدت تلفنی و یا حضوری با بنده صحبت داشتند. همه این صحبت‌ها را با دقت شنیدم و مواردی را هم دقیق بررسی کردم. به همه دوستان چه نمایندگان و چه بیرون از مجلس گفتم: کمیسیون براساس مستندات و مدارک معتبر و کار کارشناسی دقیق تصمیم می‌گیرد و در این گفتگوها و مکالمات به احدی نگفت که آقای تاجگردون را رد یا تایید می‌کنیم!

رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در روز سه‌شنبه 3 تیرماه که ساعاتی از جلسه گذشته بود و کمیسیون با توجه به اظهارات دو طرف، مستندات و مدارک و گزارش دقیق و کارشناسی کمیته 4نفره در حال تصمیم‌گیری نهایی بود، نامه‌ای از سوی آقایان کریمی، شاکری و نجابت از نمایندگان که مخالف بودند به دست اینجانب رسید. در این نامه تقاضای وقت بیشتر برای صحبت داشتند. نامه را در جلسه قرائت کردم و با توجه به اینکه وقت قانونی برای بررسی پرونده طبق آئین‌نامه داخلی قابل تمدید نبود، درخواست مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

خانی در پایان اظهار کرد: پس از جمع‌بندی کامل، کمیسیون وارد رأی‌گیری و اعتبارنامه تاجگردون تایید شد. لذا ما براساس مستندات و شواهد و گزارشات کارشناسی دقیق تصمیم گرفتیم و شایسته نیست که شاهد بداخلاقی و حاشیه‌سازی در این موضوع باشیم. همانطور که قبلا گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم رییس کمیسیون تحقیق مجلس آقای تاجگردون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجادشده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به‌شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده است، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده است و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم، به‌طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه‌تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس