Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شهدا با پیروی از خط ولایت عزت و اقتدار کشور را حفظ کردند گفت: پیشرفت کشور در گرو پیروی از سیره شهدا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستانه‌‌اشرفیه، سردار مرتضی قربانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مهدی خوش‌سیرت در گلزار شهدای این شهرستان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان گیلانی در طول دوران دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان گیلانی همواره برای حفظ انقلاب و دفاع از کشور تلاش و مجاهدت کردند و و باید ویژگی‌های شخصیتی و ابعاد زندگی اجتماعی آنان برای مردم بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید خوش‌سیرت را یکی از سرداران رشید دوران دفاع مقدس نامید و بیان کرد: بسیاری از رزمندگان گیلانی در به‌وجود آمدن پیروزی‌های دوران دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند و باید این رشادت‌ها برای نسل جدید بازگو شود.

سردار قربانی با تاکید بر اینکه شهدا با پیروی از خط ولایت عزت و اقتدار کشور را حفظ کردند تصریح کرد؛ شهدای ما با فداکاری‌های خود باعث تداوم انقلاب شده و عزت و سربلندی و افتخار را برای کشور به ارمغان آوردند و شهدای شاخص از جمله شهید خوش‌سیرت در پیروزی‌های دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت.

ماموستا راستی: رزمایش شهدای کُرد مسلمان پاسخ دندان‌شکنی به تروریست‌ها دادماموستا شیرزادی: رزمایش "شهدای کُرد مسلمان" توان، آمادگی و بیداری سپاه را به دنیا نشان دادروایت رزمنده بجنوردی از مجاهدت شهدای افغانستانی / نسیم افغانی «عاشق امام» بود + فیلم

وی لازمه پیشرفت کشور را تبعیت از راه شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهید خوش‌سیرت در برابر دشمنان سخت و قاطع و در برابر دوستان خود بسیار مهربان و فداکار بود و این سیره باید الگوی نسل جوان قرار گیرد زیرا پیروی از شهدا توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور را در پی دارد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید خوش‌سیرت در رفتار و اعمال خود خلوص نیت داشت عنوان کرد: این رزمنده و مجاهد در راه خدا خوش‌اخلاق و اهل نماز شب بود و دعای کمیل و جوشن کبیر می‌خواند همچنین بر خواندن نماز شب نیز مداومت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان گیلانی، مازندرانی و گلستانی لشکر 25 کربلا موفقیت‌های زیادی را در برابر دشمنان برای انقلاب اسلامی رقم زدند افزود: لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات ما در دوران دفاع مقدس است و رشادت‌های رزمندگان در آن دوران هرگز از یادها نمی‌رود و یک ارتباط عاطفی ویژه‌ای میان فرماندهان این لشکر و بچه‌های رزمنده گیلان و مازندران و گلستان وجود داشت.

سردار قربانی بصیرت و همراهی بی‌نظیر مردم ایران با انقلاب و خط ولایت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم سرمایه انقلاب هستند خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره در بحران‌های مختلف چه در زمان دوران دفاع مقدس و چه هم‌اکنون در برابر دشمنی‌ها و فشارهای مختلف پای انقلاب ایستادند و افتخار آفرینی می‌کنند. 

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ روحیه نشاط و امیدواری در جامعه را مستلزم بازخوانی و یادآوری رشادت‌های جوانان ما در دوران دفاع مقدس خواند و گفت: در آن دوران که دشمن با تمام تجهیزات علیه کشور می‌جنگید تمام افراد چه مرد چه زن و چه پیر و جوان با تمام توان ایستادگی کردند و بسیاری از آنها نیز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی شهید خوش سیرت خوش سیرت رشادت ها خط ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است