Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاضر نشدن سران برخی گروه‌های در نشست کاخ بعبدا در پایتخت لبنان،سوالاتی درباره دلیل این غیبت و ابعاد آن در عبور از بحران کنونی لبنان را مطرح کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،برخی ناظران مسائل لبنان معتقدند تحریم مذاکره، مخالفت با برخی گروههای سیاسی داخلی لبنان تحت فشارهای خارجی و آمریکایی و با هدف تضعیف نقاط قوت لبنان، سلب حاکمیت و آزادی آن به ویژه درباره ترسیم مرزهای دریایی و سلاح مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نیز دلیل تحریم نشست توسط برخی را هماهنگی نیروهای داخلی با نیروهای خارجی برای کشاندن لبنان به پرتگاه می دانند و گروههای خارجی با این روش درصدد اعمال فشار بر لبنان برای دست یافتن به دستاوردهای سیاسی و امنیتی هستند.

برخی تحلیلگران تاکید کردند جا دارد در شرایط فعلی از دوستی و دشمنی سنتی دست برداشت، گروهی خود را مخالف می خوانند و براساس اصلِ "یا ما یا هیچکس" عمل می کنند آنها همانهایی هستند که در دوره گذشته هم قدرت و دولت را در اختیار و هم در گروههای فساد ریشه داشتند،همانهایی که دولت لبنان را ساقط کردند.

برخی ناظران درباره ویژگی های نشست بعبدا معتقدند این نشست دارای ابعاد امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بود زیرا در دوره ای استثنایی برگزار شد و همه افرادی که دغدغه لبنان را داشتند باید در آن شرکت می کردند اما به نظر می رسد برخی در لبنان نمی خواهند توافقی حاصل شود تا به برون رفت از بحران بینجامد و با اظهارات غیر قابل اطمینان اعتراض کردند.

برخی ناظران، درباره نقش آمریکا در بحران لبنان معتقدند آمریکا با اعمال فشار اقتصادی و با هماهنگی گروههای داخلی همسوی سیاست های آمریکا از طریق اجرایی کردن قطعنامه 1559 و 1701 و سخن گفتن از استقرار نیروهای بین المللی در طول مرزهای سوریه و لبنان و درخواست قطع ارتباط لبنان و سوریه و لبنان و ایران، این شرایط را فرصتی برای تسویه حساب در داخل لبنان می داند.

برخی دیگر نیز معتقدند برگزاری تظاهرات آشوب طلبانه ابزار فشار گروههای خارجی برای تحریک مردم به آشوب و در نهایت مقصر دانستن سلاح مقاومت است.

مهم‌ترین شرط آمریکا برای کمک به حل بحران اقتصادی لبنان

آنها براین باورند که از اولین لحظه تشکیل دولت اخیر، حزب الله متهم به تسلط بر دولت شد و برخی گروهها شایع کردند این دولت، دولت حزب الله است تا به دنیا اعلام کنند این دولت توسط نیروهای مقاومت مصادره شده و آنان همه چیز را مشخص می کنند که البته نادرست و غیر واقعی است.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران