Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المسیره، «طه متوکل»  روز جمعه گفت: توقف جزئی سه کارخانه تولید اکسیژن به دلیل کمبود سوخت، زنگ خطر را به صدا درآورده است، مساله‌ای که هزاران بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه را در بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی با خطر مرگ مواجه می‌کند و مسئولیت آن هم بر عهده ائتلاف سعودی است.

وی افزود: تداوم محاصره و جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، وضعیت سلامت مردم را بغرنج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت یمن با بیان اینکه فقدان سوخت بر بخش‌های مختلف بهداشت و درمان این کشور تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به معنای حکم اعدام صدها هزار بیمار است.

متوکل همچنین نسبت به توقف فعالیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه،  اورژانس و همچنین بخش‌های تشخیص و آزمایشگاهی به دلیل قطعی برق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: فقدان سوخت کافی تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش‌های قرنطینه استان‌های مختلف را ناکام خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در صورت تداوم شرایط کنونی فاجعه بهداشتی بزرگی در یمن به وقوع خواهد پیوست، از سازمان‌های حقوق بشری خواست تا به کشورهای ائتلاف سعودی فشار بیاورند تا آنها اجازه ورود کشتی‌های حامل سوخت و غذا را به بنادر یمن بدهند.

در همین رابطه ۳۰ بیمارستان و مرکز درمانی یمن با صدور بیانیه‌ای ممانعت ائتلاف سعودی از ورود نفتکش‌ها به یمن را محکوم کردند و هشدار دادند که این اقدام یمن را با فاجعه بهداشتی جدید مواجه می‌کند.

شرکت ملی نفت یمن چندی پیش اعلام کرد؛ ۱۵ کشتی حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.

عربستان در حالی مانع ورود فراورده‌های نفتی به یمن می‌شود که این کشور بیش از پنج سال است که در محاصره و حمله همه‌جانبه ائتلاف سعودی بوده و اکنون با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، یمن در آستانه بحران انسانی قرار دارد به نحوی که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی بارها در خصوص ابتلای مردم این کشور به کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی هشدار داده‌اند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ سیاوش محبی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتوبان شمال شب گذشته در محدوده تونل شماره ۱۲ از ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه تا ساعت پنج امروز به دلیل ریزش سنگ مسدود بود که پس از پاکسازی، بازگشایی شد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده های کشور به ویژه جاده‌های شمالی،خاطر نشان کرد: ترافیک در همه محورهای مواصلاتی به ویژه مسیر برگشت از استان های شمالی به طرف تهران با پایان یافتن تعطیلات سنگین و پر حجم است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: د محور چالوس بدلیل ترافیک پرحجم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شمال به جنوب یکطرفه شده است.

محبی ادامه داد:درمحور هراز از ساعت ۱۵ امروز تردد وسایل نقلیه از آبعلی به سمت آمل ممنوع شد و از آمل به سمت رودهن یا آبعلی مسیر یکطرفه است تا زمانی که بار ترافیکی تخلیه شود.

وی ادامه داد: در محدوده پاسگاه لاریجان و قبل از شهر مرزن آباد شاهد پس زدگی ترافیک هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی ترافیک پر حجم و روان است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: به رانندگانی که هنوز مسیر بازگشت را آغاز نکردند توصیه می شود که بازگشت خود را به فردا موکول کنند تا ترافیک کمتری را در جاده ها تجربه کنند.

محبی ادامه داد: اگر رانندگان در این ساعات سفر بازگشت خود را آغاز کنند با تاریکی شب و پیک ترافیک مواجه می شوند و ممکن است ساعت ها پشت ترافیک بمانند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح