Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام وحدتی شبیری با تاکید بر اینکه دختران نقش موثری در استحکام بنیاد خانواده دارند، گفت: دختر می تواند از عواطف خود برای اصلاح امور خانواده حسن استفاده را داشته باشد.

حجت الاسلام  «سید حسن وحدتی شبیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت در خصوص ویژگی های دختران با الگوهای ناب اسلامی بیان کرد: خدا را شاکریم که در روزگار ما روزی به نام حضرت فاطمه معصومه (ص) نامگذاری شده است و با الهام از آن وجود مقدس، همان روز به نام روز دختر نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: قبل از اینکه بخواهیم ویژگی های یک دختر در تراز انقلاب اسلامی را تبیین کنیم لازم است توضیحی راجع به وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه (ص) را بدهم. فاطمه معصومه (ص) از میان بانوانی که از اهل بیت (ع) بودند و نسبشان به آن وجودهای مشخص باز می گشت، ایشان درخشش خاصی داشت و با همه محدودیت های تاریخی که در شناخت این وجود نازنین وجود دارد، همین مقدار که معلوم است و شواهد در اختیار ما است می توانیم ، دریافت کنیم و مشخصات وجودی حضرت معصومه (ص) را تبیین کنیم.

 

وی ادامه داد: ایشان در نهایت تقوا، پاکدامنی و عفاف بودند به طوری که نام حضرت را کریمه اهل بیت (ع) گذاشتند، کریمه یعنی با ارزش. عرب ها وقتی در و جواهری بسیار با ارزش بود به آن دُر "دُرٌ کریم" می گفتند، معنای دیگر کریم یعنی دختر است و کریمه اهل بیت یعنی دختر اهل بیت است.

 

حجت الاسلام شبیری با بیان اینکه فاطمه معصومه (ص) به عشق زیارت و دیدار با مولای خودش از مدینه حرکت کرد و مسافت طولانی به عزم زیارت امام هشتم طی کرد تا به سرزمین قم رسید و در آنجا بیمار شدند و از دنیا رفتند؛ گفت: دختران ما باید فاطمه معصومه(س) را الگو و مورد الهام خود قرار دهند، یک دختر در شرایط فعلی باید اولا عفاف و حجاب خود را حفظ کند و ماند مرواریدی در صدف حیا و پاکدامنی خود را حفاظت کند.

 

وی افزود: در حقیقت حجاب به معنای مانع و بند نیست، مانع برای رشد نیست بلکه حجاب یک صدفی است که مرواردید وجود زن را محفوظ می دارد، در شرایط فعلی که در فضای مجازی فعالیت های خوب و بد امکان پذیر است دختران ما می توانند افسران جنگ نرم باشند، اگر چه که خداوند جنگ سخت را از روی زنان برداشته اما امروز جهاد در فضای مجازی و محیط جنگ نرم برای زنان امکان پذیر است، می توانند از حریم ولایت دفاع کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: یک دختر در طراز انقلاب اسلامی باید ولایت پذیری او مثل ولایت پذیری حضرت فاطمه معصومه باشد و قلبش مالامال از مقام ولایت باشد، ایشان ویژگی های اخلاقی بالایی داشتند و دختران ما باید از لحاظ اخلاقی بر روی خود کار کنند و خود سازی داشته باشند به ویژه دخترانی که در دوران تجرد به سر می برند به عنوان فرزند و در موقعیت فرزندی باید تاجایی که پدر و مادر دستور به معصیت خدا ندادند مطیع آنها باشند.

 

وی با بیان اینکه دختران نقش موثری در استحکام بنیاد خانواده دارند؛ گفت: دختر می تواند از عواطف خود برای اصلاح امور خانواده حسن استفاده را داشته باشد، دختر نزد پدر بسیار با ارزش است لذا برای ارتقاء وضع معنوی خانواده بسیار می توانند اثر گذار باشند از نظر اخلاق و تعامل اجتماعی می توانند دختران ما مراحل رشد و کمال معنوی را طی کنند و ارتقا علمی پیدا کنند، به ویژه در رشته های علوم انسانی می توانند رشد کنند و به تولید دانش برسند.

 

حجت الاسلام شبیری گفت: یک دختر در طراز انقلاب اسلامی به لحاظ خود سازی و ویژگی های اخلاقی و به لحاظ تربیت سیاسی و تربیت علمی به ویژه در دوران تجرد روی خود کار کند دختران برای تشکیل خانواده آماده شوند و مهارت هایی که یک بانو در مدیریت یک خانه و خانواده احتیاج دارد قبل از اینکه ازدواج کنند فرا بگیرند.

 

وی افزود: چه اشکالی دارد در دبیرستان های دخترانه مهارت های لازم برای اداره یک خانواده سالم را فرابگیرند، از نظر اسلامی یک خانواده سالم خانواده ای است که هر یک از اعضای خانواده موقعیت خود را به درستی بشناسد و وظایفی که باید در آن موقعیت خاص ایفا کند فرا گیرد مهارت خانواده تنها مهارت آشپزی و خیاطی وامثال اینها نیست ولی مهارت تربیت فرزند و شوهر داری و چگونه با شوهر برخورد کند، صبوری و بردباری در تربیت فرزندان اینها مواردی است که باید دختران ما فراگیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی  اظهار داشت: کسی که می خواهد خانواده تشکیل دهد باید از قبل مهارت های مربوط به خانواده را فراگیرد یک دختر در تراز انقلاب اسلامی باید از نظر سیاسی روشن بین باشد، الان دشمنان بخشی از هجمه های خود را متوجه بانوان کردند و می خواهند فرهنگ بانوان ما را تغییر دهند  البته از زمان پهلوی تغییر فرهنگ شروع شد باید بانوان در دنیای امروز که فضای مجازی فعال است نه تنها خود نگه دار باشند بلکه دقت کنند غذای فکری دشمنان را تناول نکنند.

 

وی افزود: باید اولا در فضای مجازی یانوان دقت کنند و هر غذای فکری که برایشان ارسال می شود تناول نکنند و هم حالت کنشی داشته باشند و افسران جنگ نرم باشند

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: دختران دهه کرامت انقلاب اسلامی فاطمه معصومه حجت الاسلام فضای مجازی یک دختر دختران ما اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است