Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار بسته معیشتی در سطح خوزستان تهیه و میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع شده است گفت: طرح کمک‌های معیشتی به افراد مبتلایی که در قرنطینه خانگی هستند نیز به صورت پایلوت در آبادان اجرا شده است.

«غلامرضا شریعتی» شامگاه (جمعه 6 تیر) در حاشیه ششمین رزمایش مواسات و همدلی که با حضور نماینده ولی فقیه استان خوزستان در مصلای نماز جمعه آبادان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در پاسخ و لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و کمک‌های مومنانه پیرامون بحث بیماری کرونا، خوشبختانه با همراهی‌های مردم شریف و عزیز، اصناف، اقشار، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی تاکنون بیش از 270 هزار بسته مواد غذایی در سطح استان خوزستان و میان مستمندان، نیازمندان و کسانی که زندگی شرافتمندانه‌ای داشتند، توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: با تصمیماتی که ما در رابطه با بحث کنترل بیماری کووید 19 در سطح استان گرفتیم، معیشت خانواده‌های نیازمند دستخوش تغییر شد که از این طریق تا به امروز با محوریت نماینده ولی فقیه، سپاه پاسداران و همه دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان خوزستان کمک کردند و توانستیم این طرح را با موفقیت انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سطح شهرستان آبادان نیز تاکنون بیش از 10 هزار بسته معیشتی میان افراد واجد شرایط توزیع شده است اضافه کرد: ما در مرحله دوم پس از بازگشایی بازار و ادارات نسبتا به سمت عادی‌تر شدن سوق پیدا کرده بودیم که متوجه ابتلای برخی از افراد به این بیماری شدیم که شرایط جسمی آنها به گونه‌ای بود که نیاز به بستری در بیمارستان را نداشتند لذا باید در منزل قرنطینه می‌شدند.

 

شریعتی با اشاره به اینکه این افراد با توجه به وضعیت زندگی و درآمدی که داشتند، نمی‌توانستند 2 هفته در قرنطینه خانگی بمانند تصریح کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شد طرح کمک‌های معیشتی به افراد مبتلایی که در قرنطینه خانگی قرار دارند برگزار و این طرح به صورت پایلوت در آبادان اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط این افراد یک‌هزار و 500 بسته مواد غذایی را در قالب طرح مواسات و همدلی برای توزیع در میان افراد نیازمند مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه هستند را آماده کردیم اذعان داشت: امیدواریم مشکل معیشت این عزیزان تا حدودی برطرف شود و بتوانند با این کمک‌ها گذران زندگی حداقلی را در منزل داشته باشند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اگر این طرح در آبادان موفقیت‌آمیز باشد در دیگر شهرهای استان نیز از آن استفاده خواهیم کرد ادامه داد: اگر بیماران مبتلا به کرونا بپذیرند که در منزل بمانند و باعث گسترش و توسعه بیشتر بیماری نشوند این طرح را برای کل استان خوزستان تسری خواهیم داد چرا که اگر اجرای این طرح موفقیت‌آمیز باشد می‌توانیم در کنترل بیماری، محدود کردن آن، جلوگیری از گسترش و به سمت نزولی رفتن با شیب بیشتر موفق شویم.

 

وی به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان اشاره کرد و گفت: روز (یکشنبه 8 تیر) نشست ستاد مبارزه با کرونا را در استان برگزار می‌شود؛ باید از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا اختیارات لازم به استان‌ها ابلاغ شود اما هنوز این اختیاراتی در این زمینه ابلاغ نشده است.

 

شریعتی با بیان اینکه چنانچه نیاز باشد با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تاکید کرد: البته هنوز دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آبادان و دزفول پیشنهاد خاصی برای محدودیت کنترل به ستاد استانی مبارزه با کرونا ارائه نکردند و چنانچه پیشنهاد دهند و اختیارات لازم به استان‌ها ارائه شود بررسی خواهد شد و آنچه که درست و به نفع استان باشد تصمیم‌گیری و اعمال خواهد شد.

 

وی به مسئله آب شهر چوئبده نیز اشاره کرد و یاد آور شد: تعدادی تانکر به این شهر فرستادیم که آب مورد نیاز را تامین کردند، متاسفانه از روز گذشته آب قطع شده اما اکنون با مدیرعامل آبفا خوزستان به‌صورت تلفنی جهت برقراری مجدد آب و ارسال تانکر به این منطقه تا راه‌اندازی و اصلاح خط لوله آب دستورات لازم را صادر کردم؛ خوشبختانه مسئله حل شد و چنانچه مشکل دیگری نیز باشد فرماندار مکاتبه کند حتما در این زمینه برخورد خواهم کرد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های مومنانه رزمایش مواسات و همدلی مبتلایان به کرونا قرنطینه خانگی توزیع بسته های غذایی غلامرضا شریعتی منطقه آزاد اروند استاندار خوزستان خبرگزاری شبستان مبارزه با کرونا استان خوزستان تاکنون بیش توزیع شده هزار بسته کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان گفت: این بسته ها به همت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع شد.


موسوی افزود: پویش ملی لبخند مادری بنیاد ۱۵ خرداد با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا از سال گذشته آغاز شده و در دستور کار است.


وی گفت: در این مرحله به مادرانی که فرزند چهارم به بالای خود را حداکثر شش ماه قبل به دنیا آورده اند بسته‌های لبخند مادری اهدا شد که شامل 40 قلم لوازم با کیفیت مورد نیاز کودک از تولد تا دو سالگی به ارزش تقریبی 6 میلیون تومان است.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان افزود: این بسته ها توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است و شامل حوله، لباس، دستمال مرطوب، تب سنج، شیشه شیر، لوازم بهداشت، زیر انداز، پتو و ... است.

موسوی گفت: در این مرحله 180 بسته لبخند مادری به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری گروه‌های جهادی همکار با ستاد در شهرستان های استان و مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار توزیع شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 200 بسته لبخند مادری در استان و مناطق هدف توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی