Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دروازه بانی خبر در رسانه های نوین بی معناست، گفت: کنترل مسیر انتقال و رفت و آمد پیام را در فردی است که قدرت مدیریت ارتباطات دو سویه را داشته باشد.

مرتضی موسویان رئیس سابق مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه به زیست بومی جدید تبدیل شده که قوانین خاص خود را می طلبد، اظهار داشت: آنچه برای یک رسانه سنتی به عنوان قانون تدوین شده، برای یک رسانه تعاملی قابل استفاده نیست، زیرا انواع نوین رسانه چارچوب خاص خود را داشته و ارتباطی بی واسطه میان تولید کننده و دریافت کننده پیام ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه دروازه بانی خبر در رسانه های نوین بی معناست، گفت: کنترل مسیر انتقال و رفت و آمد پیام را در فردی است که قدرت مدیریت ارتباطات دو سویه را داشته باشد.

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: حتی افراد حرفه ای کمتر به قواعد رسانه های نوین توجه کرده و نسبت به سرعت بالای تحقق اهداف شان در این رسانه نظر نمی کنند.

وی افزود: رسانه های اجتماعی همگان را در جریان خبری دخیل کرده و برای هر یک از کاربران نقشی خاص تعریف می کنند که مسئولیت و فعالیت آن ها را در اجتماعات مجازی فزونی می بخشد.

موسویان اظهار داشت: در این رسانه ها جنس کنش گری اجتماعی متغیر می شود؛ اما باید توجه کرد آمریکا همواره به این موارد نظر کرده و برای آن زیر ساخت هایی را در نظر دارد.

وی درباره اینکه کمپین های مجازی که امروزه جوانان امریکایی را به سطح خیابان ها می کشاند، در نهایت به دگرگونی تحولی منتج نشده و تنها یک رفورم ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این نکته را باید به مدیران ارشد صداوسیما متذکر شد که اندکی فتیله بزرگ نمایی و پررنگ جلوه دادن سرنگونی سریع آمریکا را پایین بکشند، که البته این اظهارنظر آن هم در شرایطی که می بایست در رسانه های داخلی بر ضد توطئه گری های آمریکا و غرب تلاش مضاعف کنیم، جای تأمل دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ شبکه های اجتماعی رسانه آمریکا کارشناس رسانه هدف رسانه رسانه های نوین رسانه های نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین

بیمه نوین، این شرکت از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، مسئولیت و بدنه اتومبیل خود را با تخفیف و شرایط خاص به فروش می‌رساند.

تخفیفات بهاره بیمه نوین شامل؛ بیمه‌های بدنه اتومبیل، آتش‌سوزی منازل مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی، عمرانی و خدماتی، مسئولیت مدنی مدیران مجموعه‌های ورزشی مسئولیت مدنی هیأت مدیره مجتمع‌های مسکونی یا اداری در قبال ساکنین، مراجعین و اشخاص ثالث می‌شوند.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط تخفیفات بهاره بیمه نوین بیمه نوین، می‌­توانند با شماره ۰۲۱۲۳۰۴۷ تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها