Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان لینکلن در ایالت اورگن آمریکا طی اقدامی نژادپرستانه استفاده اجباری از ماسک را برای ساکنان غیر سفیدپوست ممنوع کرده است. منتقدان که از این اقدام متعجب شده اند این کار را غیر قانونی می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ شهرستان لینکلن در ایالت اورگن آمریکا طی اقدامی نژادپرستانه استفاده اجباری از ماسک را برای ساکنان غیر سفیدپوست ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدان که از این اقدام متعجب شده اند این کار را غیر قانونی می دانند.

اداره بهداشت عمومی این شهرستان، تمام افراد را مجبور به استفاده از ماسک صورت در کلیه اماکن عمومی از جمله مناطقی در فضای باز که رعایت فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست، کرده است.

طبق دستور جدید، علاوه بر افراد دارای معلولیت خاص و کودکان زیر 12 سال، افراد رنگین پوست نیز از زدن اجباری ماسک معاف هستند. این اقدام منجر به ایجاد تمایز نژادی آشکار در قوانین می شود.

این دستور باعث برانگیختن انتقاد و سر در گمی شده است، زیرا این سیاست تبعیض آمیز و بی معنی که می تواند در سال 2020 به تصویب برسد کاربران فعال اینترنتی را گیج کرده و نژادپرستی آشکارا را رواج می دهد.

  قانونی بودن دستور جدید نیز به موضوعی داغ تبدیل شد، زیرا بسیاری معتقدند که این قانون هرگر در یک دادگاه پا بر جا نمی ماند.

یک کاربر اینترنتی گفت: "این اقدام به تأخیر انداختن حقوق مدنی است."

برخی از منتقدین شاهد زورگویی های شرورانه تر در محل کار بوده اند و این امر آنها را به این فکر فرو می برد که چرا اثربخشی استفاده از ماسک که از سوی متخصصان توصیه شده به جای در نظر گرفتن بهداشت عمومی با سیاست در آمیخته می شود.

نگرانی های مشابه درباره سیاسی کردن توصیه های بهداشتی علیرغم هشدار مقامات مربوطه مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات به خاطر همه گیری وسیع کووید19، در اعتراضات گسترده اخیر آمریکا به دلیل قتل "جورج فلوید" سیاهپوست در اواخر ماه مه سال جاری (2020) کاملا مشهود بود.

بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که جوامع سیاهپوست و لاتین به طور ویژه در برابر کروناویروس آسیب پذیر هستند و معافیت استفاده از ماسک صورت در شهرستان لینکلن بسیار گیج کننده است.

  برخی از فعالان در مورد عدم استفاده از ماسک های صورت و در معرض خطر قرار گرفتن جوامع خاص ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته "رنیکا مور" مدیر برنامه عدالت نژادی ACLU، قوانین اجباری استفاده از ماسک، افراد رنگین پوست را در معرض پیامدهای خطرناکی که جان آنها را تهدید می کند قرار می دهد.

مور گفت: "عدم استفاده از ماسک برخلاف توصیه های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها (CDC) است و خطر ابتلا به کووید19 را افزایش می دهد، استفاده از آن نیز به معنی به خطر انداختن جان افراد با تیراندازی یا قتل های نژادپرستانه است."

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه