Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@10:32:13 GMT

دولت بازار مسکن را به حال خود رها کرده است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۵۶۳۲

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نه تنها در حوزه مسکن، بلکه در حوزه اقتصاد کلان نیز برنامه عملیاتی مشخصی ندارد و بازار مسکن و سایر بازارها را به حال خود رها کرده است.

 

محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز از عملکرد دولت در حوزه مسکن انتقاد کرد و گفت: متأسفانه دولت نه تنها در حوزه مسکن، بلکه در حوزه اقتصاد کلان نیز برنامه عملیاتی مشخصی ندارد و بازار مسکن و سایر بازارها را به حال خود رها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه به طور قطع در کمیسیون عمران یکی از اولویت‌های راهبردی بحث مسکن و ساماندهی آن خواهد بود، اظهار داشت: اگر لازم باشد، مجلس برای مسکن قیمت‌های کنترلی در نظر خواهد گرفت که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، بر روی این موضوع کار خواهیم کرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه یکی از اشکالاتی که در بحث مسکن وجود دارد، نبود قوانین کنترلی برای قیمت‌ها است، گفت: اگر لازم باشد در مجلس طرحی را در این زمینه آماده و آن را تصویب خواهیم کرد تا این نابه‌سامانی‌هایی که در بازار وجود دارد، قدری کاهش یابد.

 

سرگزی در پایان با بیان اینکه مسکن در شرایط فعلی یکی از نیازهای اصلی خانوارها است، خاطرنشان کرد: در این حوزه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد برنامه‌ریزی عملیاتی نبوده‌ایم و عملکردها در این حوزه مناسب نیست، می‌توان گفت که دولت در این زمینه نمره قابل قبولی دریافت نکرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس نمایندگان مجلس کمیسیون عمران مجلس کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند