Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:09:31 GMT

هفدهمین جشن تصویر سال برندگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۵۷۸۸

هفدهمین جشن تصویر سال برندگان خود را شناخت

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، این رویداد به دلیل فرصت های حضوری محدود امسال بیش از هر زمانی متکی به تصویر بود و در نهایت برندگان بخش‌های چهارده‌گانه تصویر سال روز جمعه ششم تیر ماه سال جاری معرفی شدند.

اجرای آیین اختتامیه امسال مانند سال پنج دوره گذشته با حبیب رضایی بود و سامان احتشامی موسیقی اختتامیه را با همراهی سایه و صدا سدیفی، مهدی مختاری و هژیر مهرآوران به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی پورصمدی، پیروز کلانتری و مهرداد اسکویی، آثار راه‌یافته به‌مسابقه جوانان زیر ۲۵ سال را در دو بخش فیلم‌های زیر ۱۵ دقیقه و بالای ۱۵ دقیقه داوری و برندگان تندیس، دیپلم افتخار و تقدیری‌های هر بخش و نیز برنده تندیس «بهترین تصویر» را معرفی کردند.

احمد محیط طباطبایی، علیرضا قاسم‌خان، شادمهر راستین به‌همراه مرتضی پورصمدی و پیروز کلانتری به‌عنوان هیات داوران  بخش مسابقه چهل سال تهران، آثار راه یافته به مسابقه فیلم‌های مستند این بخش ویژه را داوری و اعلام کردند.

رخشان بنی‌اعتماد که چندسالی‌ست در جمع داوران جشنواره فیلم تصویر حضور دارد، حضورش به خاطر همزمانی پروژه سینمایی او با جلسات داوری در روزهای پایانی خرداد، میسر نشد و پیروز کلانتری به جمع هیات داوران اضافه شد.

مسعود سپهر، رضا عابدینی و فرزاد ادیبی بخش مسابقه پوستر جوانان زیر ۲۵ را داوری و اعلام کردند و برای داوری بخش پوستر «چهل سال تهران» فاطمه کرکه‌آبادی و نوشین ناظمان به‌جمع داوران اضافه شدند.

آثار بخش عکس مسابقه جوانان زیر ۲۵ سال توسط مجتبی آقایی، کیارنگ علایی و آرش خاموشی داوری و اعلام شد و در بخش عکس بخش ویژه «تهران چهل سال» مجید ناگهی و مجتبی موسوی به ترکیب داوران پیوستند اما در بخش کاریکاتور جوانان زیر ۲۵ سال کامبیز درم‌بخش، مسعود شجاعی طباطبایی و کیارش زندی داور بودند که در بخش کاریکاتور «چهل سال تهران»، جواد علیزاده و آروین به جمع داوران اضافه شدند. آثار برتر بخش جوانان زیر ۲۵ سال را هم داوران اعلام کردند.

برگزیدگان بخش ویژه «چهل سال تهران» در چهار رشته عکس، پوستر، کاریکاتور و هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه این بخش که با حمایت سازمان زیبا سازی شهرداری تهران با گشایش خانه اتحادیه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

«چهل سال تهران» عنوان بخش ویژه هفدهمین جشن تصویرسال است که قرار بود با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ همزمان با افتتاح خانه اتحادیه برگزار شود که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا رونمایی آثار برگزیده عکس، پوستر، کاریکاتور و کارتون‌های مطبوعاتی تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد. ولی طبق برنامه‌ریزی قبلی، پنجاه فیلم منتخب مستند ۴۰ سال گذشته تهران به‌همراه ۲۶ فیلم بخش مسابقه از ۸ تا ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می‌شود. اعلام نتایج و اهدای جوایز این بخش با وجود انجام داوری بخش‌های چهارگانه در روز افتتاح نمایشگاه خواهد بود.

سیف‌اله صمدیان دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر اعلام کرد، اتاق بازرگانی تهران در دو بخش «ایران ما» و «عکاسی با موبایل» در این رخداد به عنوان حامی حاضر شده و از برندگان این بخش با  اهدای جایزه نقدی و لوح دیپلم افتخار تقدیر خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرده است که در سال پیش رو و در هجدهمین جشن تصویر سال، با همکاری اتاق بازرگانی تهران، بخش ویژه «در ستایش کار» در نظر گرفته شود که مختص کار و کارآفرینی خواهد بود.

عکس‌های کیارنگ علایی، به‌خاطر داوری بخش عکس این دوره از نمایشگاه تصویر سال که در بخش‌های موبایلی و ایران ما ارایه شده بود، از بخش مسابقه خارج شد. 

طبق اعلام دبیرخانه تصویر سال، منتخبان یا نماینده آنها در همه‌ی بخش‌ها می‌توانند روز یکشنبه تا چهارشنبه (هشتم تا یازدهم تیرماه جاری)  ساعت ۱۰ تا ۱۸ با همراه داشتن کارت ملی به دبیرخانه تصویر سال واقع در خیابان مفتح جنوبی، خیابان اردلان، شماره ۲۴ مراجعه و جوایز خود را دریافت کنند. نماینده‌ی برنده لازم است توسط برنده به آدرس tassvirsal@gmail معرفی شده باشد. 

داوران هر بخش اسامی برندگان را به شرح زیر اعلام کردند.

بخش مسابقه جایزه جوانان زیر ۲۵ سال (جایزه محسن رسول‌اف)

برندگان بخش عکاسی خبری 

تندیس: مصطفی رودکی

دیپلم افتخار: سیدمحمد سعید سجادی و حسین یاراحمدی

تقدیر: امین آهویی

برندگان بخش نگاهی دیگر (خلاقه)

تندیس: علی شهسواری

دیپلم افتخار: علی ملکی و مهرداد فتحی

تقدیر: علی نصراللهیان و جواد رضایی

عکس‌های بخش مستند اجتماعی 

دیپلم افتخار: بهرام بیات و مریم دشتی

تقدیر: ناصر جعفری

عکس‌های بخش هنر و هنرمندان 

بنا بر آرای داوران این بخش برگزیده‌ای نداشت.

عکس‌های بخش ورزشی 

تندیس: مجید خواهی

دیپلم افتخار: امین آهویی و حمید وکیلی

تقدیر: محمدعلی قاسمی

عکاس سال (جایزه عکاس سال وحید ابد)

عابد جلیل‌پوران

بخش کاریکاتور 

تندیس: محمد راعی

دیپلم افتخار: حسین آقا محمدی و سوگند صیدجو

تقدیر: ریحانه آبرویی و محمدرضا ایزدی

بخش گرافیک (پوستر)

تندیس: پارسا دیبازر

دیپلم افتخار: فائزه شمیمی و مریم برادران

تقدیر: هومن مرادی و حامد بقال‌بهتاش

فیلم‌های بالای ۱۵ دقیقه

تندیس: فیلم سونا کارگردان: مریم مهدیه

دیپلم افتخار : فیلم شیپور کارگردان: محمدرضا سیف و ابوذرمرجانی و فیلم من خواب‌های مادرم را می‌بینم کارگردان: حجت غلامی

تقدیر: فیلم شوفر کارگردان: رضا نجاتی

فیلم‌های زیر ۱۵ دقیقه

تندیس: فیلم ناهید کارگردان: صمد علیزاده

دیپلم افتخار : فیلم تله کارگردان: شیرین اخلاصی و فیلم واحد شش کارگردان: علی افشاری

تقدیر: فیلم او که اهلی نشد/ کارگردان: صالح کاشفی و فیلم رسوخ کارگردان: علی ملکی و فیلم پاس کارگردان: الیکا عبدالهی

بهترین تصویر

فیلم تله تصویربردار: رسول همتی و کارگردان: شیرین اخلاصی

جایزه ویژه هیات داوران:

فیلم اینجا به تمام آزادی ام فکر می‌کنم کارگردان: محمد حسنی

برگزیدگان بخش مسابقه عکس «ایران ما» 

محمد ابراهیمی، مجتبی اسماعیل‌زاده، سیدمحمدصادق حسینی، حامد خلیلی، مجید حجتی، عارف زیودار، شهریار دبیری، امیر عنایتی، مریم کرمی، محمدرضا معصومی

برگزیدگان بخش عکس موبایلی

فواد اشتری، علی خارا، هادی دهقان‌پور، ژوان رضایی، محمدصالح شریفی، سیدجمال مرتضوی امیری، نغمه مقصودلو، مینا نوعی‌نوشهر، میثم همرنگ، مهسا همتی

پروژه‌های تصویری 

کره شمالی از نگاه یک عکاس ایرانی؛ مجتبی دعایی

دریاچه ارومیه، دیروز و امروز؛ جواد پورصمد

از نگاه یک خلبان؛ امیرحسن غروی

پاریس از نگاه یک عکاس ایرانی؛ زهره خالقی

پدرانه؛ مونا علیخواه

عکاسی مینی‌مال از ایران تا هلند؛ نیلوفر شریفی

از پروژه‌های تصویری هفدهمین جشن تصویر سال با اهدای تندیس و لوح سپاس قدردانی شد.

برچسب‌ها شهرداری تهران اتاق بازرگانی تهران رخشان بنی اعتماد مهرداد اسکویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران اتاق بازرگانی تهران رخشان بنی اعتماد مهرداد اسکویی شهرداری تهران اتاق بازرگانی تهران رخشان بنی اعتماد مهرداد اسکویی جشن تصویر سال چهل سال تهران دیپلم افتخار اعلام کردند بخش مسابقه بخش ویژه ۱۵ دقیقه بخش عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا

به گزارش همشهری آنلاین، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: هیچ بازی برای ما راحت نیست. ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم. با بازیکنان که صحبت می‌کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا فردا پیروز شویم. باید در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول این موضوع را گفته‌ام که باید هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم و هر اتفاقی که افتاد دیگر تقدیر و قسمت است.

کسی نمی‌تواند به من بگوید برای نشست خبری به سازمان لیگ بیا

وی در واکنش به طرح این موضوع که حضورش در نشست‌های خبری قبل از بازی باعث تعامل او با خبرنگاران خواهد شد، تصریح کرد: من دوست دارم همیشه حتی در حالت دعوا و دوستی پاسخگو باشم، ولی شرایط خیلی مهم است. همین الان تیمم تمرین دارد و بازیکنان در رختکن حضور دارند و من اینجا هستم. اگر شرایط باشد به کنفرانس می‌روم، ولی شرایط مهیا نباشد نمی‌روم. کسی نمی‌تواند به من بگوید به سازمان لیگ بیا. در تمام دنیا نگاه کنید کنار محل تمرین‌شان سالن کنفرانس دارند و از خبرنگاران پذیرایی کرده و نشست‌ها را برگزار می‌کنند. امروز که خوب است که توانسته‌ام بیایم، حالا کمی دیر به تمرین می‌رسم، اما اگر در هتل المپیک حضور داشته باشم و بخواهم از آن طرف تهران به کنفرانس بیایم در این ترافیک چه کار کنم؟ بنابراین، وقتی نتوانیم بیایم، نمی‌آیم. هیچ وقت به خبرنگاران بی‌احترامی نکرده‌ام و نخواهم کرد. این اتفاق باید درست شود و سازمان لیگ باید شرایط را مهیا کند. اگر من در این فوتبال مربیگری کنم و باشیم، اما نتوانم به کنفرانس بیایم، نخواهم آمد. البته به این معنی نیست که به خبرنگاران بی‌احترامی می‌کنم. من به برنامه‌ریزی اشاره کردم و باید درست شود.

علی عسگری و شهریاری نشان دادند چقدر تیم و باشگاه برای‌شان مهم است

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه به نظر می‌رسد با برنده شدن در چالش با مدیریت قبلی باشگاه و حضور آتیلا حجازی آرامش به تیم او بازگشته است، گفت: هر تیمی متحدتر باشد، قطعاً نتایج بهتری می‌گیرد، نه فقط برای قهرمانی و جام گرفتن، بلکه در هر جایی این اتفاق می‌افتد. آتیلا حجازی و پدرش نامی پرافتخار برای باشگاه استقلال هستند و ما به حضور او افتخار می‌کنیم. آقای علی عسگری و شهریاری نشان دادند چقدر تیم و باشگاه برای‌شان مهم است و اینکه بتوانیم کارها را درست انجام دهیم. آینده در دستان این عزیزان است. ما هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم، مگر اینکه قول دهیم همه تلاش‌مان را انجام دهیم. در جلساتی که با این عزیزان و مخصوصاً فرشید سمیعی (سرپرست باشگاه) داشتیم تمام برنامه‌ریزی برای این پنج هفته خواهد بود و همین‌طور کار تمدید قرارداد با بازیکنان نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

توهین در فوتبال ایران هست و متأسفانه باید آن را بپذیریم

نکونام در واکنش به این سؤال که چقدر امیدوار است دیگر تقابل بین اصفهان و تهران مثل دیدار پرسپولیس - سپاهان تکرار نشود، گفت: ما تقابلی نداریم و همه برای یک کشور هستیم. همه با هم دوست هستیم و خواهشاً عوامل تیم‌ها را روبه‌روی هم قرار ندهید. قسم می‌خورم آن صحبت‌ها (اشاره به اظهارات لیدر سپاهان) را گوش نکرده‌ام. من را می‌شناسید که صادقانه صحبت می‌کنم، ولی اگر هر کسی اشتباهی می‌کند، باید تاوانش را بدهد. ضمن اینکه نمی‌توان منکر عملکرد هواداران در بازی‌ها شد. در بازی قبلی‌مان در تهران، روی سکو حضور داشتم و هواداران رقیب به من بی‌احترامی کردند. اینها در فوتبال هست و باید اینها را متأسفانه بپذیریم. دوست دارم فردا هواداران‌مان با شال آبی یا هر چیزی که آبی هست، به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را آبی کنند.

سهرابیان و سیلوا برای بازی فردا در کنارمان خواهند بود

وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا برای دیدار مقابل ذوب‌آهن عنوان کرد: این هفته هر دو بازیکن تمرین کردند. امروز آخرین تمرین برگزار می‌شود، اما اینکه فردا از آنها استفاده شود یا نه به شرایط بازی بستگی دارد. هر دو بازیکن برای بازی فردا در کنارمان خواهند بود.

نگران هستیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه قضاوت دیدار فردا برعهده کوپال ناظمی است که با او در دیدار رفت استقلال برابر سپاهان دچار چالش شده بود و اشتباهش باعث شکست آبی‌پوشان شد، گفت: ناظمی داور خوب و شناخته شده‌ای است، ولی اشتباه فاحش او برای ما اتفاق افتاده است. در بازی فولاد خوزستان و مس رفسنجان دقیقه 1+90 روی اشتباه گل خوردیم. این چیزها بزرگ بوده است. در مجموع، ایشان داور خوبی است، ولی این نگاه‌ها وجود دارد چون تنها شکست استقلال در این فصل با اشتباه ناخواسته ناظمی رقم خورده است. ما نگاه‌مان تا بازی فردا مثبت است. من در این فوتبال حضور دارم و یک بار بازی 2 بر صفر برده را باختم و با اینکه اشتباهات داوری وجود داشت، هیچ صحبتی نکردم. با همان داور امسال یک بازی را بردیم، ولی اعتراض شدیدی کردم، چون فوتبال را می‌فهمم. منظورم این نیست که داوری را بلد هستم و بخواهم به داوران جسارت کنم، ولی می‌دانیم چطور قضاوت می‌کنند و چطور خطا می‌گیرند. به داوران احترام می‌گذاریم و دوست نداریم حقی از تیمی ضایع شود. این اواخر اما، اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانستیم اعتراض نکنیم. همه می‌بینند چه اتفاقاتی افتاده است. نگران هستیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم.

آمار و ارقام برای رسانه‌ها و آنالیزورها جذاب است

نکونام درباره آمار خوب خارج از خانه ذوب‌آهن و تأثیرش روی بازیکنان استقلال خاطر نشان کرد: آمار و ارقام برای رسانه و کسانی است که آنالیز فوتبال انجام می‌دهند. آمارها جذاب است، ولی فردا هر تیمی که بهتر باشد بازی را می‌برد.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها و انتقادها به سبک بازی تیمش در این فصل گفت: من هر کاری دلم بخواهد انجام می‌دهم.

تابع باشگاه هستم و چارچوبم مشخص است

سرمربی تیم فوتبال استقلال با این سؤال هم روبه‌رو شد که برای او تفاوتی دارد که چه کسی مدیرعامل استقلال شود، تصریح کرد: من تابع باشگاه هستم. من دوست دارم اتفاقات خوب برای تیمم بیفتد و چارچوبم مشخص است.

نکونام در مورد اینکه آیا با احمد شهریاری برای پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال صحبتی انجام داده است یا نه، یادآور شد: این کارهای مدیریتی است و چیزی نیست که بخواهم به آن ورود کنم.

وی راجع به شایعه گرفتن امضای تسویه حساب از بازیکنان استقلال عنوان کرد: هیچ تأثیری روی تیم ندارد. خیال‌تان راحت!

تغییر نام استقلال دست من نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بحث تغییر نام این باشگاه نیز گفت: یک چیزهایی می‌گویید که دست من نیست و نمی‌توانم نظر بدهم. اگر دست من بود که چیزی تغییر کند، نظر می‌دهم. استقلال برای ایران است و هر تصمیمی گرفته شود اسم تیم استقلال است و با افتخار زیر پرچمش بازی می‌کنیم.

نکونام درباره اینکه برد یک بر صفر برای او معقول است یا پیروزی با چند گل، گفت: از اول فصل به این مسائل عادت داریم. دو تیم با هم بازی می‌کنند و دوست دارم تیمم ببرد، فلسفه من این است.

کد خبر 849293 منبع: تسنیم برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام

دیگر خبرها

  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا
  • «افتخار به حجاب» + فیلم
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی