Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی گفت: برخی از مسئولان غربگرا به دنبال فشار مضاعف به رهبری برای پذیرفتن مذاکره هستند؛ ملت بیدار ایران حتی اجازه تفکر کردند به مذاکره دیگر قاتل شهید بهشتی و سردار سلیمانی را به شما نخواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی شب گذشته در مراسم الگرد شهادت شهید آیت الله بهشتی در گلستان شهدا اصفهان با بیان اینکه شهید بهشتی صفات بسیار ارزنده ای داشتند مسئولان ما باید سر لوحه‌های رفتار و برنامه های خود قرار دهند، اظهار کرد: تواضع یکی از صفات شهید آیت الله بهشتی بود و شاید در این ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته است، مسئولی اینقدر متواضع نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پست مقام و جایگاه ایشان را فریب نداد؛ اما آیا اکنون برخی از مسئولان این توضع را دارند و آیا با ارباب رجوع خود با کسانی که با آن ها ارتباط برقرار می کنند، اینقدر متواضعانه برخورد می کنند.

وی افزود: پست و مقام برخی از مسئولان را گرفته که به سایه خود هم می گویند به دنبال ما نیا؛ یکی دیگر از صفات ارزشمند این عالم وارسته و مجتهد، صداقت است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی برخی موارد حتی اگر مطلبی به ضرر ایشان بوده و دیگری خلاف جلوه میداد ایشان موضع گیری می کرد، تصریح کرد: یکی از رفقای ایشان می گوید که در جلسه ای حضور داشیم و یکی از دوستان ایشان در مورد مطلبی از بنی صدر که بیشترین توهین ها را به شهید داشته است، را عنوان کرد، آقای بهشتی به سرعت موضع گیری کردند که من این موضوع را می دانم و اینکه شما میگوید واقعیت ندارد.

برخی امروز حرفی را می زنند و فردا آن را انکار می‌کنند

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی  با توضیح اینکه برخی از مسئولان امروز حرفی را می زنند و فردا آن را انکار می کنند، بیان کرد: امام خمینی(ره) در خصوص آیت الله بهشتی فرمودند ایشان مظلوم زیست و مظلوم شهید شد؛ مسئولان ما به این صفت ارزشمندی که جز دستورات قرآن کریم است، عمل می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر صفات شهید بهشتی خدمت به نسل جوان و نوجوان که آینده سازان هر کشوری هستند، بود، اظهار کرد: قبل از انقلاب زمانی که رژیم پهلوی سعی کرد که زندگی و سبک مردم ایران که پیرو ائمه و اکثریت مردم شیعه هستند را غربی و مادی گرا کند؛ این شهید  از خود گذشتگی نشان می دهد و با دکتر باهنر قبول کردند تا مطالب کتاب های تعلیمات دینی درسی را تبیین دهند.

وی تأکید کرد: نتیجه این زحمات جوانانی می شود که در سال ها مقابل رژیم پهلوی صف آرایی می کنند؛ نتیجه این توهین ها جوانانی می شود که در سال ‌۵۹ و زمانی که صدام و دست نشان استکبار جهانی به کشور ما حمله می کند، در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی سینه سپر می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: نتیجه این مقابه با استکبار جهانی این گلستان شهدایی که مانند خورشید درخشان است، می شود؛ آیا اکنون روحانیان و معلمان در زمینه تعلیم و تربیت چنین فکری را دنبال می کنند و چنین برنامه ای را دارند.

بعد از انقلاب مردم ما بهشتی را نشناختند اما ضدانقلاب به خوبی شناخت

حجت الاسلام موسوی لارگانی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب مردم ما بهشتی را نشناختند اما منافقین، ضدانقلاب و امریکا به خوبی این شهید را شناختند، افزود: استکبار متوجه شد که آیت الله بهشتی یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری است و در پیشبرد و استحکام این نظام می تواند نقش آفرینی های زیادی داشته باشد.

وی گفت: ترور شخصیت ایشان در ابتدا در دستور کار بود که این ترور و تهمت ها توسط دوستان و دشمنان نسبت به ایشان روا داشتند؛ پس از این ترور، آیت الله بهشتی و 72 تن از شهید و امام راحل را با فجیع ترین وضعیت به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه مظلومیت از این بالاتر که تهمت های به این شهید زدند که زبان حقیر از بیان آن ها قاصر است، تصریح کرد: رفتار این شهید بزگوار در مقابل کسانی که به به ایشان تهمت می زدند، آرام و بدون عصبانیت بود.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم بیان کرد: همسر شهید بهشتی می گوید در 29 سالی که به ایشان زندگی کردم یک بار شاهد عصبانیت شهید نبودم؛ برخی از مسئولان با منتقدان منصفی که دلشان برای نظام، دستاورهای نظام می سوزد، چگونه رفتار می کنند؟

به دلسوزان نظام بر چسب بی سواد و ترسو زدند

وی ادامه داد: به این دلسوزان و بر چسب بی سواد، ترسو و کاسب و .. زده می شود که این توهین ها در شان شخصیت مسئول نظام نیست که نتیجه این انتقادات مشخص می شود که اگر انتقادی کردند دلواپس بودند به خاطر سرنوشتی بود که پیش آمد؛ تمام تعهدات عمل کردیم اما غربی ها حاضر نشدند که به یکی از تعهدات خود عمل کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی  با بیان اینکه گسترش عدالت در جامعه از دغدغه شهید بهشتی در جایگاه رئیس قوه قضائیه بود، خاطر نشان کرد: از خدمات ارزنده این روزهای قوه قضائیه و شخص آیت الله رییسی تشکر کنم  اگر در سال های گذشته هم چنین روحیه ای در قوه قضائیه بود شاید امروز گرفتار یک سری مشکلات اقتصادی نبودیم.

وی ادامه داد: اگر با دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی در گذشته هم اینگونه مقابله شده بود و روحیه اجرای عدالت شهید بهشتی در قوه قضائیه در این ۴۰ سال گدشته توجه شده بود شاید اختلاس های سه و ۱۵ هزار میلیاری و امثال آن ها نبودیم که برخی پول بیت المال را به تاراج ببرند و باعث ایجاد مشکلات کنونی شویم.

صدا و سیما و نظام آموزشی در حق شهید بهشتی کم کاری کرده است

نمانیده فلاورجان در مجلس با توضیح اینکه به صدا و سیما و نظام آموزش که در حق این شهید کم کاری کردند انتقاد دارم، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در حق این شهید ظلم شده است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی تنها هفتم تیر به یاد شهید بهشتی می افتد؛ اگر بخواهیم از صفات این شهید بگویم ساعت ها زمان می ببرد که در عمر با برکتش چقدر خدمت به اسلام کرده است.

وی تأکید کرد: باید برنامه هایی از زندگی این شخص و علومی که با آن آشنا بوده تهیه شود؛ شاید خیلی ها ندانند آیت الله بهشتی به هفت زبان مسلط بوده است و چرا صدا و سیما از این شهید در ایام سال برنامه ای تهیه نمی کند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: صدا و سیما برخی از سریال های و برنامه های که در شأن نظام اسلامی نیست را چندین بار تهیه و منتشر می کند؛ از صدا و سیما در خواست می کنیم که ابعداد زندگی شخصیت هایی مانند شهید بهشتی را تهیه و در ایام سال منتشر شود.

وی با بیان اینکه از سیستم نظام آموزشی هم انتقاد داریم که چرا نباید دیدگاه های این شهید در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه تدریس شود؛ چرا نباید بچه های ما با تفکر و شخصیت این شهید بزرگوار آشنا شوند.

عضو هئیت رئیسه مجلس تأکید کرد: جای بسیار تاسف است که درس های مانند حسین فهمیده از کتاب های درسی دانش آموزان حذف شود و اما به دنبال اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ باشیم؛ جای تاسف دارد که الگوهای شهید بهشتی، مطهری، باهنر و شهدای دیگر را داریم اما درس های در کتب درسی تدریس می شود که به درد دنیا و آخرت نمی خورد.

برخی از مسئولان به دنبال فشار مضاعف به رهبری برای پذیرفتن مذاکره هستند

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان غربگرا به دنبال فشار مضاعف به رهبری برای پذیرفتند مذاکره هستند؛ ارز روزی از یک هزار و 226 تومان به سه هزار تومان رسید، گفتند عدم مشورت است و بی تدربیری است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: اما امروز که ارز به ۲۰ هزار تومان رسیده، به طور قطع مشورت می شود که باید ۲۰ هزار تومان شود؛ آقای محسنی اژه ای در نوسات قبلی ارزی عنوان کرد که چند نفر اخلال گر دستگیر کردیم اما بانک مرکزی نامه زد که از ما هستند و شاید مشورت با این ها انجام می شود.

وی اظهار کرد: اکنون معیشت مردم واقعا با مشکل جدی روبه رو شده و این فشار ها و سختی هایی که دارند ایجاد می کنند، می خواهند بگویند که چاره ای جز مذاکره نداریم.

عضو هئیت رئیسه مجلس تأکید کرد: ملت بیدار ایران حتی اجازه تفکر مذاکره دیگر با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، قاتل شهید بهشتی و سردار سلیمانی را به شما نخواهند داد.

ثمره مذاکرات شهادت سردار سلیمانی بود

وی با بیان اینکه این ملت پشت رهبری حکیم ایستاده است، تصریح کرد: یک بار به شما اجازه مذاکره داده شد که این مذاکره جز خفت برای ملت ایران چیزی به همراه نداشت؛ ثمره این مذاکره شهادت سردار سلیمانی بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: بعد از همه تعهداتی که عمل کردیم، امریکا از برجام خارج شد و پشت به تمام تعهدات زیاده خواهی های خود را شروع کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام موسوی لارگانی برخی از مسئولان آیت الله بهشتی سردار سلیمانی مذاکره هستند قوه قضائیه رئیسه مجلس شهید بهشتی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است. 

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول