Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نوشت: ایران رویکرد متوازنی در حوزه مواد مخدر داشته و یک مقابله هوشمند را علیه مافیای مواد مخدر پیگیری می‌کند.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: دیروز (جمعه ۶ تیرماه)، روز بین‌المللی سازمان ملل علیه سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور، مراسم گرامی‌داشتی نیز با حضور مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل و سفرا و نمایندگان مقیم وین برگزار شد.

وی ادامه داد: اینجانب طی سخنانی با ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم تدابیر اتخاذ شده توسط جامعه بین‌المللی، جهان کماکان با مشکلات فزاینده مواد مخدر روبرو بوده و مصرف مواد مخدر در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است، به دستاوردهای ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره کردم و گفتم: «در طول چهار دهه گذشته، ایران متحمل خسارات مالی و انسانی جبران ناپذیری در مقابله با عرضه و کاهش تقاضا شده است. در سال ۱۳۹۸، ایران ۳۰ شهید و مجروح را طی ۲۳۱۹ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان تقدیم کرد که منجر به انهدام ۱۸۸۶ شبکه بین‌المللی و داخلی فعال و ضبط بیش از ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر و روانگردان، از جمله ۴۷ تن هروئین و مرفین و ۱۷ تن مت آمفتامین، شد. این میزان کشفیات، افزایش قریب به ۲۰ درصدی را در حجم کشفیات نسبت به قبل نشان می‌دهد که یک دستاورد بی‌سابقه در تاریخ ایران و جهان است».

نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سیاست ایران در حوزه مواد مخدر صرفاً بر مبارزه استوار نیست، بلکه درمان و پیشگیری نیز دو اصل اعمالی دیگر هستند. در همین زمینه گفتم: «ایران رویکرد متوازنی در حوزه مواد مخدر دارد و ضمن انجام یک مقابله هوشمند علیه مافیای مواد مخدر، طرح‌ها و سیاست‌های کاهش تقاضا را نیز با هدف به حداقل رساندن پیامدهای منفی سوء مصرف مواد مخدر و ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد یک جامعه رها از سوء مصرف مواد مخدر، در دستورکار خود قرار داده است. در همین چارچوب، در سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بیش از ۹ هزار مرکز، خدمات درمانی و کاهش آسیب دریافت کرده‌اند».

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بین المللی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز