Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام «سعید احمدی» گفت: به دلیل ممنوعیت تجمع در مساجد، برنامه های دهه کرامت در بستر فضای مجازی اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: از میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه همه ساله در دهه کرامت جشن های رضوی در مساجد و هیات مذهبی برگزار می شد، گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و محدودیت های موجود در برگزاری مراسم و تجمعات این برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه به کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و با یادآوری اینکه مساجد نباید تنها محلی برای کارهای عبادی و اقامه نماز باشد، گفت: شیوع ویروس کرونا و فعالیت جهادی بچه های مساجد در دستگیری از نیازمندان بیانگر جایگاه این اماکن مقدس است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید براینکه مساجد نباید نسبت به مشکلات اطراف خود بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: در راستای احیای کارکردهای مساجد، تحولات اساسی در این حوزه در استان زنجان رخ داده است.

 

حجت الاسلام اخمدی به راه‌اندازی مراکز مشاوره در مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: 16 مسجد به صورت پایلوت انتخاب و طرح تحول اجتماعی را اجرایی می‌کنند.

 

وی بر احیای کارکردهای مساجد در مناطق حاشیه شهر زنجان تاکید کرد و گفت: در شهرهای زنجان و ابهر مناطق آسیب پذیر شناسایی شده است تا نگاه ویژه‌ای به این مناطق شود.

 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در طرح تحول اجتماعی، تلاش شده مسجد به کانونی برای بحث‌های اشتغال، خانواده و مشاوره  و تامین نیازهای مردم تبدیل شود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد استان زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان دهه کرامت استان زنجان دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد